apua! Selittäkää mulle tää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Murtojen estämiseksi kannattaa asentaa sellainen teräslevy lukon kohdalle, jotta ovea ei saada väännettyä väkisin auki. Varkaat etsivät helpomman kohteen. Nykyiset turvajärjestelmätkin on helppo asentaa.

Meillä on sellainen varashälytinsysteemi, joka laitetaan päälle kotoa pois lähtiessä. Sireeni on katolla ulvomassa. Ovessa yksi sensori, liiketunnistin sisällä ja lasihelähdystunnistin ikkunan rikkoutuessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mä olen kuumehoureissani nähnyt katon romahtavan ja lähtenyt ulos karkuun, joten kyllä toikin voi olla houretta / valveunta.

No mä epäilin ensin että näin unta, mutta kun se ovi oli oikeasti auki ja rappusilla isot kengänjäljet ja eteisessä lunta.

Huh... juuh sori missasin tämän. Ota ihmeessä kuva jäljestä. Voit tietenkin soittaa myös poliisille ja ilmoittaa mitä tapahtui. Tuskin poliisitkaan pystyy paljoa tekemään.

Ja lukot tietenkin uusiksi. Maksaahan se mutta eipä se ole hinta eikä mikään tuossa tapauksessa.

Meillä kävi vähän samalla tavalla monia vuosia sitten. Asuttiin kerrostalossa ylimmässä kerroksessa ja itse satuin olemaan kesken päivän kotona kun kuulin, että ovi avattiin. Ajattelin, että mies tuli töistä ja menin eteiseen vastaan. Yllätys oli melkoinen kun oven suussa olikin täysin vieras mies joka lähti samantien jättäen oven auki. Tapauksen jälkeen meille asennettiin turvalukko.

Toinen hieman saman tyyppinen tapaus kävi, kun asuimme vanhassa omakotitalossa. Olin viimeisilläni raskaana kun keskellä päivää tummiin vaatteisiin pukeutunut mies yritti tulla kylppärin ikkunasta sisään. Näiden tapausten takia me asennettiin jo rakennusaikana hälyttimet. Ns. kuorisuoja on päällä aina kun olen yksin kotona, joten jos joku avaa jonkin oven hälyytys menee päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
tuuleeko tänään porvoosta, luin tään koko ketjun ja selvää pässinlihaa,liian monta seikkaa jotka paljastaa tään tarinaksi...ei muuta kuin uutta keksimään :)

No oliskin provo. Mutta kun ei ole. Kivaa että joku repii riemua kun toinen on järkyttynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja pelkääjä:
onko olemassa sellaista hälytintä joka hälyttää kun joku tulee sisälle vaikka itse asukkaat ovat jo sisällä? Selláisen haluisin meille.

Kyllä vaan. Meillä on Securitaksen hälytysjärjestelmä jonka lisäpalveluna on ns. kuorisuoja. Kuorisuoja toimii niin, että hälytin on aktivoitu, mutta sisällä voi liikkua huolettomasti. Jos jokin ulko-ovi avataan kuorisuojan ollessa päällä järjestelmä hälyyttää heti. Itse käytän tuota suojaa aina kun olen yksin kotona ja varsinkin jos olen lapsen kanssa öitä kaksin. Varsinkin pimeinä öinä oma mielikuvitus laukkaa ihan älyttömästi, joten tuon avulla ainakin saan yöni nukuttua rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Talkkari.
Vuokraisäntä.
Kuumehoure.
Tai sit se ikävin vaihtoehto, jollakulla ulkopuolisella on teidän lukkoon avain. Voin kertoa ettei ole ihan tavatonta ja näitä myös myydään eteenpäin...suosittelen vaihtamaan tai lisäämään turvalukon. Ketju ei pitele jos joku oikeasti haluaa sisään.

2 ensimmäistä EI saa tulla noin vaan asuntoon, vähintään ilmoitus ennakkoon tai ovikellon soitto(jos kiireellinen juttu)

Alkuperäinen kirjoittaja janssoni09:
Talkkari.
Vuokraisäntä.
Kuumehoure.
Tai sit se ikävin vaihtoehto, jollakulla ulkopuolisella on teidän lukkoon avain. Voin kertoa ettei ole ihan tavatonta ja näitä myös myydään eteenpäin...suosittelen vaihtamaan tai lisäämään turvalukon. Ketju ei pitele jos joku oikeasti haluaa sisään.

2 ensimmäistä EI saa tulla noin vaan asuntoon, vähintään ilmoitus ennakkoon tai ovikellon soitto(jos kiireellinen juttu)

Ei tietenkään saisi, mutta kyllä ne joskus silti tulevat ihan ilmoittamatta omilla avaimilla.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja janssoni09:
Talkkari.
Vuokraisäntä.
Kuumehoure.

Ei tietenkään saisi, mutta kyllä ne joskus silti tulevat ihan ilmoittamatta omilla avaimilla.

niin, siitä voikin jo ilmoituksen tehdä esim. jos eikiireellinen asia ja ilmoittamatta tullaan...

Meille yritti kerrostalossa tulla parvekkeen kautta joku sisään, olin kipeenä olkkarin sohvalla. Ilm. naapuri oli tulossa hakee kaljaa kun olin jättäny ovenki auki partsille. Kiljuin ku pistetty sika, ei sen jälkee näkyny. Ja juu, muutettiin aika VAUHDILLA pois, ei ollut mikään ystävällinen naapurusto muutenkaan.

Yhteistyössä