Apua sisustukseen, seinämaali...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hilma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hilma"

Vieras
Auttakaas hieman sisustuksessa avutonta! :)

Eli minkä sävyisen seinämaalin laittaisitte olohuoneeseen, johon on tulossa nämä esimerkkitavarat?
Ehdotelkaas sävyjä esim. täältä:

Tunne Väri -värikartta | Värikartat sisämaalaukseen - Tikkurila Oyj | Kotimaalarit | Värit

Huoneen lattia on tämäntapaista sävyltään:

BON9002_oakarctic.jpg

Muita huoneeseen tulevia, sohva + valkoinen tv-taso:

karlstad-n-istuttava-divaanisohva__0119782_PE276228_S4.JPG

fox_200_tvtaso_va_2.jpg

Muita asioita ei ole vielä päätettynä, mutta heitelkääs jotain ehdotuksia, tiedän että suunnitelma on ihan raakile vielä ja nuo huonekalut menevät minne tahansa, mutta jotain ideoita kaipaisin.

Vai olisiko yhden seinän tapetointi ehkä parempi?

Tietokoneen näyttö vääristää noita värisävyjä tosi paljon eli kannattaa hakea värilastuja jostain marketista tai rautakaupasta. Itse tykkään maalata seinät, mut paljon vaikuttaa asuuko kotona lapsia tai lemmikkejä, jotka voisi tehdä tapettiin tuhoja. Tai onko kotona tai lähipiirissä osaavia tapetoijia.

Meillä olohuoneessa varmaan joidenkin mielestä tosi dramaattinen tiilenpunainen sävy seinissä, tummaa puuta ja afrikkalaisia patsaita. Eli lähtisin ihan siitä, millaisen tunnelman haluaisit olkkarissa olevan?

Turkoosi?

[QUOTE="tinkeli";29651799]Tietokoneen näyttö vääristää noita värisävyjä tosi paljon eli kannattaa hakea värilastuja jostain marketista tai rautakaupasta. Itse tykkään maalata seinät, mut paljon vaikuttaa asuuko kotona lapsia tai lemmikkejä, jotka voisi tehdä tapettiin tuhoja. Tai onko kotona tai lähipiirissä osaavia tapetoijia.

Meillä olohuoneessa varmaan joidenkin mielestä tosi dramaattinen tiilenpunainen sävy seinissä, tummaa puuta ja afrikkalaisia patsaita. Eli lähtisin ihan siitä, millaisen tunnelman haluaisit olkkarissa olevan?[/QUOTE]

Osataan itse maalata ja laittaa tapetit+lattiat, joten sitä ei tarvitse ottaa huomioon. Lemmikkejä on, mutta eivät tee tuhojaan tapetteihin, joten sekin on poissuljettu.

Eli voisi laittaa mitä tykkää, kunhan tietäis mitä se on. :)

Haluaisin ehdottomasti raikkaan ja vaalean tunnelman ennemmin kuin tumman ja synkeän, eli aika päinvastainen kuin mitä teillä on. Mulla oli aiemmin tuollaista tummaa ja nyt tekee mieli vaihtaa vaaleaan, ehkä se on tämä kevätaurinko mikä vaikuttaa.

Mitäs olette mieltä esim. näistä sävyistä:

Neva:
tikkurila_v446.gif

Kuohu:
tikkurila_y384.gif

Kanaali:
tikkurila_v384.gif

Varmaan juurikin joku vaalea turkoosi tai aqua-sävy olisi raikas ja sopisi ainakin noihin huonekaluihin. Noista omista vaihtoehdoistasi ottaisin Kuohun, omasta kokemuksesta tuntuu, että sävy on vielä tummempi luonnossa kuin lastussa ja nuo toiset on aika synkkiä. Kanaalikin on kiva, mut ehkä astetta vaalempi vihreä tekisi kevyemmän vaikutelman, Chablis, Aaloe tai Kurkku noista Tikkurilan sävyistä? Minkä värisiä tekstiilit olisi?

Öh, ei ehkä kannata valita netin värikartan perusteella, kun luonnossa noi väri on ihan muuta, esim. tuo Kuohu on aika vihreä (sellainen kirkas vihreä) ja harmaalta näyttävä ajopuu on kaikkea muuta kuin harmaa :) Jep. Muutaman kerran on tarvinu maalata uudestaan väärän värin takia.

[QUOTE="tinkeli";29651860]Varmaan juurikin joku vaalea turkoosi tai aqua-sävy olisi raikas ja sopisi ainakin noihin huonekaluihin. Noista omista vaihtoehdoistasi ottaisin Kuohun, omasta kokemuksesta tuntuu, että sävy on vielä tummempi luonnossa kuin lastussa ja nuo toiset on aika synkkiä. Kanaalikin on kiva, mut ehkä astetta vaalempi vihreä tekisi kevyemmän vaikutelman, Chablis, Aaloe tai Kurkku noista Tikkurilan sävyistä? Minkä värisiä tekstiilit olisi?[/QUOTE]

Kurkku on luonnossa tosi tosi kirkkaan vihreä, enempi lasten huoneen väri.

Juu, tiiän että ne värit vääristyy. Mutta mulla ne vääristyy niissä maalikaupan mallilastuissakin. Valkkaan siellä liikkeessä huolella sävyä ja tökin niitten erilaisten lamppujen alle että näen miten värisävy vaihtuu valon mukaan, mutta silti se sävy aina osoittautuu vääräksi kun alan seinää maalata.

Mun näytöllä tuo "Kuohu" näyttää tosi paljon siniseen taittavalta ja tosiaan nuo vihreät näyttää jo paljon (liian) tummemmilta, mitä tuossa pienessä Tikkurila-sivun kuutiossa.

Olisiko kellään vinkkiä vaaleasta harmaan-sävystä, joka ei taittaisi sinertäväksi?

Tekstiilejä olen pohtinut että ehkä jotkut kevyet harmaa-hopeiset verhot voisi olla kivat, esim tätä tyyliä:
PP1015896.jpg

Ja ehkä niin että "sisemmät" verhot olisi sellaiset läpinäkyvät, kevyet, ohuet valkoiset verhot ja ulommat sitten nuo vaaleat pellavaverhot.

Tuleeko liian harmaata?

Toisaalta kevyet limenvihreät taas olisivat raikkaat ja freesit.

Tai nämä, onko nämä liian raskaat?

85-5544.jpg

Yhteistyössä