APUA! TAAS RASKAANA!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paniikissax5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paniikissax5

Vieras
Minulla on kolme lasta 9ja 8 vuotiaat ja nuorin on 7kk. Imeyksen ohessa ehkäisynä on ollut kondomi, joka on nyt sitten ilmeisesti pettänyt... Olen tas raskaana. Kävin neuvolassa viime viikolla ja vatsan päältä ultrattiin. Alkioita löytyi kaksi!! Toiselta näkyi sydänäänet, mutta toinen on ilmeisesti toisen takana, eikä selvemmin sitten nähty lyökö sydän. Järkytys on sanoin kuvaamaton. Olin ajatellut, etä kolme riittää meille. Miten minä selviän, jos tähän nyt vielä tulee kaksoset? Mies on viikot reissuhommissa ja minä aina lasten kanssa kotona. Tuntuu, että pää hajoaa. Kamalaa, kun tuntuu siltä, että en jaksaisi taas uutta raskautta. Tiedän, että lapset ovat lahjoja, joita kaikille ei suoda, mutta silti minulla on kamalan ahdistava olo. Np-ultra on vasta kk kuluttua ja siihen asti pitää jännittää tuleeko kaksi vai yksi. Minua ahdistaa!!! Kertokaa minulle miten tästä selviän!?

kyllä selviää kun niin asennoituu. sulla on vaan sit kolme pientä samaanaikaan. isommat on jo niin vanhoja että osaavat sua jo hieman autella. toki kaksostenkanssa on paljon hommaa,mutta vauva aika ei kuitenkaan kestä niin kauaa ja kaikkeen tottuu. mulla tosin ei ole kaksosia,että en voi kertoo omista kokemuksista. mutta varmasti pärjäät. mutta jos tuntuu vaan ettet millään jaksa niin mee ihmeessä jutteleen neuvolaan.

isommat on onneksi jo noin isoja. Järkytyshän tuo varmasti oli jos olitte ajatellut, että kolme riittää! Keskustelkaa asiasta miehen kanssa ilman paniikkia, Olet hetken pienten kanssa kotona ja sitten lähdet vaikka töihin ja lapset päivähoitoon niin elämä kyllä helpottuu.

Jos et jaksa niin abortti on yksi vaihtoehto.Itse en kyllä neljättä jaksaisi/haluaisi.Kolmas vielä menee mutta neljä on jo "paljon".Miettikää rauhassa oletteko valmiita.Voimia vaikeaan päätökseen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos et jaksa niin abortti on yksi vaihtoehto.Itse en kyllä neljättä jaksaisi/haluaisi.Kolmas vielä menee mutta neljä on jo "paljon".Miettikää rauhassa oletteko valmiita.Voimia vaikeaan päätökseen!

Pakkohan jonkun on sitten tunkea aborttia keskusteluun. Kommentistasi näkee, että sinä olet todella itsekäs ja kylmä ihminen jos pidät aborttia ratkaisuna tilanteeseen kuin tilanteeseen.

Alkujärkytyksen jälkeen saatat jonkun ajan päästä osata jo iloitakin asiasta. Toivotan sulle paljon jaksamista. Rankkaa varmasti alussa on, mutta ajattele miten ihanaakin: ei monelle suoda kolmea vauvaa samaan aikaan!

hei niillä pikkusilla on teidän elämään jokin hyvin antava tarkotus..tiedän itse mitä on järkkyttyä raskaudesta ja vihata koko odotus aika sitä mutta lapsi oli mulle koko ajan tärkee..alku on kamalaa mutta ihan varmana jaksat ja pystyt..sinä olet äiti, ja me äidit ollaan vahvoja..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Pakkohan jonkun on sitten tunkea aborttia keskusteluun. Kommentistasi näkee, että sinä olet todella itsekäs ja kylmä ihminen jos pidät aborttia ratkaisuna tilanteeseen kuin tilanteeseen.

Häh? En ole itsekäs enkä kylmä ihminen.Jos luit viestini tarkemmin niin en kannustanut tekemään aborttia.Sanoin vain,että se on yksi vaihtoehto jos EI halua lasta.Ja neljäs lapsi on kuitenkin ihan eri asia kuin esim. toinen.Mun mielestä on ihan hyvä miettiä etukäteen myös omaa jaksamista ja koko perheen tilannetta.

Voimia ap:lle ja paljon haleja!

Onhan tuossa sein, että esimerkiksi auto melkein on pakko laittaa vaihtoon: jos kaksoset tulee, niin autossa ois oltava tilaa seitsemälle ja vielä kolmelle istuimelle/kaukalolle.

Häh? En ole itsekäs enkä kylmä ihminen.Jos luit viestini tarkemmin niin en kannustanut tekemään aborttia.Sanoin vain,että se on yksi vaihtoehto jos EI halua lasta.Ja neljäs lapsi on kuitenkin ihan eri asia kuin esim. toinen.Mun mielestä on ihan hyvä miettiä etukäteen myös omaa jaksamista ja koko perheen tilannetta.

Kyllä se on itsekkyyttä ja kylmyyttä jos edes pitää aborttia vaihtoehtona vain siksi ettei nyt vaan jaksa yhtään lasta enempää hoitaa. Jos sen tietää varmaksi ettei yhtään lasta halua niin sitten jonoon ja putket poikki, jotta lapsi ei edes saisi alkuaan ja ettei pientä ihmisen alkua tarvitse tappaa...sitähän se on vaikka kuinka yrittäisi asiaa kaunistella. Mitenkähän ihmeessä naiset ja perheet köyhissä maissa mahtavatkaan jaksaa kun lapsia on liuta ja siellä kun huolenaiheena päivittäin on riittävä ruoka eikä se, kuten täälläpäin, että mitenköhän minä nyt mahdan jaksaa uutta vauvaa vaikka ruoka ja katto on joka päivä tarjolla. En kiistä etteikö ap:n tilanne ole varmasti raskas, mutta raskas on myös abortin jälkeinen itsesyytöksen kierre. Lapset kun eivät ole itsestään selvyys joka perheessä. Minä olen yksi onnellinen, jolle lapsia on suotu.

Kyllä siitä selviää ja vielä iloks muuttuu, usko pois!
Meillä hiukan sama tilanne, isoimmat ovat 6v ja 8v ja pienin oli 8kk kun sain tietää odottavani neljättä. Mulla vaan kävi niin hassusti, et raskaus pääsi jo viikolle 20 ennenkuin sen sitten vauvan liikkeistä tajusin, mitään oireita ei aiemmin ole ollut. Ikäeroa jää sitten noin vuosi näille meidän pikkuisille.

Alkushokin jälkeen vauvaa odotetaan jo kovasti, ja hienoa kun raskauskin on mennyt hiukan "huomaamattomasti", ei tarvinnu alkuun panikoida keskenmenolla sun muilla. Nyt viikkoja 30.

Alussa tulee toki järkytys ja hankaluuksia mutta viimeistään vuosien päästä huomaat nekin lapset lahjana ja yhtä upeina rakkauden kohteina kuin aiemmatkin :). VOIMIA ja onnea.

Alkuperäinen kirjoittaja APUKOULUUN:
on se kummakun ehkäsyä ei osata käyttää.jos ei lasta halua ja ehkäsy pettää mikä on niin vaikeeta ottaa katumuspilleri

mene ite!!!! sinne apukouluus...toivon sydämmeni pohjasta että itselles tapahtuu vastaavaa ja huomaat sen todellakin liian myöhään

Alkuperäinen kirjoittaja APUKOULUUN:
on se kummakun ehkäsyä ei osata käyttää.jos ei lasta halua ja ehkäsy pettää mikä on niin vaikeeta ottaa katumuspilleri

Eikös ap kertonut käyttäneensä ehkäsyä?

Me EI käytetty, mutta meille ei myöskään lapsen tulo ole mikään katastrofi, vaikka shokki aluksi olikin, lähinnä pitkälle edenneen raskauden takia.... =)

Alkuperäinen kirjoittaja voi että:
no mutta ajattele että odotat 10kk niin silloinhan toisun nuorimmaises olisi jo melkein 2-vuotias
kyllä sinä selviät.

Eihän tuo pienin nyt olis lähelläkään kahta vuotta. Laskeppas nyt uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jos:
ei lasta halua niin miks jos ehkäsy pettää sitä ei osata hoitaa asiaa??!!varmaa tosi mukavalta tuntuu lukea näitä niillä jotka tosissaa lasta yritää

ehkä ap ei ole huomannut ehkäisyn pettäneen ennen kuin nyt. Mikään ehkäisykeino ei ole 100% luotettava, vaikka olisi kuinka huolellinen tahansa

niin ap:n nuorin on vasta 1,5v suunnilleen kun kaksoset syntyy, en yhtään ihmettele, jos on järkyttynyt, kun kolme lasta 2 vuodessa, olisin itsekin kauhusta kankea...mutta voimia ja jaksamista oli teidän päätös mikä tahansa. Älä kuuntele noita syyttäviä yksilöitä tällä palstalla, te yhdessä hoidatte lapsenne:)

Yhteistyössä