Apua, tänään työhaastattelu! vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kääks, jännittää :P meen klo 13 työhaastatteluun ja oon ihan paniikissa! voisko joku kertoa jotain vinkkejä miten kannattaa valmistautua työhaastatteluun ja miten kannattaa toimia siinä haastattelutilanteessa? :D en oo ennen ollut haastattelussa, oon 23v ja oon aina ollut äitini työpaikalla töissä johon olen päässyt suoraan, mutta nyt menen uuteen paikkaan! Kuinka kauan haastattelu yleensä kestää? :D

Katso haastattelijaa silmiin, reipas kädenpuristus, mietit valmiiksi mitä kertoisit itsestäsi, miksi juuri sinä olisit sopiva hakemaasi työhön, entä ne sinun ei hyvät puolet?
Parhaiksi puoliksi ei välttämättä kannata valita niitä samoja, tulen ihmisten kansa toimeen, ne sanoo todennäköisesti miltein kaikki muutkin.

Jotakin voisit tietty lukea ko yrityksen toiminnasta ja mitä odotat yrityksen anatavan sinulle.
Toki myös palkkatoivomus olisi hyvä osata antaa, sitä monasti kysytään.

Ja kun huonoja puolia kysytään, niin nekin kannattaa koittaa kääntää vahvuuksiksi - tai ainakin mainita, että "olen halukas ja nopea oppimaan uutta!"

Tsemppiä!

Olen siis menossa eräänlaiseen kotipalveluun, jossa toimin kotisiivoojana... pelkään että mokaan kun jos jotain kysytään eikä mulla olekaan siihen vastausta ja sitte jäädyn :D

Olet vain oma reipas itsesi. Mieti motivaatiotasi työhön ja sitä, millainen työntekijä olet. Eikä ole mikään virhe sanoa ettei tiedä tai ei osaa heti vastata. Työhaastattelu ei ole tentti vaan siinä yritetään lyhyessä ajassa löytää sopiva ihminen tarjolla olevaan työhön. Kotisiivojalta haetaan todennäköisesti reipasta otetta, tiettyä empaattisuutta ja tietysti luotettavuutta sekä rehellisyyttä. Mieti millaisen ihmisen itse haluaisit kotiisi siivoamaan ja vastaa sitten sen mukaan.

Kiitos vastauksista :) piristivät mieltä :) olen lähihoitaja koulutukseltani mutta etsin päivätyötä, ja tämä oli sellainen, joten hain sitten siihen... :) toivottavasti valitsisivat minut :)

[QUOTE="vieras";24328596]Olen siis menossa eräänlaiseen kotipalveluun, jossa toimin kotisiivoojana... pelkään että mokaan kun jos jotain kysytään eikä mulla olekaan siihen vastausta ja sitte jäädyn :D[/QUOTE]

Joskus ne heittää pahoja kysymyksiä ihan sen takia että näkee miten reagoi siinä tilanteessa. Kaikkeen ei tarvitse olla vastausta, eikä siitä kannata panikoitua.

Mulla yhteen työpaikkaan haastattelija kysy ainakin kuusi kertaa (välissä siis muita kysymyksiä) mitä ohjelman versiota olen käyttänyt (neljä vuotta aiemmin), joka kerta rauhallisesti vastasin etten muista mikä versio se olikaan. Sain sen paikan ja myöhemmin jossain pikkujouluissa pomo kertoi että sain sen paikan juuri niiden vastausten ansiosta, eli en hermostunut merkityksettömän asian jankkaamisesta.

Yhteistyössä