APUA TARVITAAN kysymys ja neuvoa vaille uusperheestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Laa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Laa"

Vieras
Elikkäs.. Olen muuttanut mieheni kanssa yhteen, minun mukana muutti 2 lasta.. Miehelläni myös 2 lasta jotka säännöllisesti meillä.. 2viik.lop./kk ja viikolla pari pvä.
Nyt kun muutimme, on ongelmaksi tullut miehen vanhimman lapsen ja miehen välinen yhteinen aika. On ennen muuttoamme viettänyt n. puolet tapaamisista kahdestaan isänsä kanssa.

Kuinka teillä hoidetaan tällaiset asiat??

Missä se miehen toinen lapsi on ollut silloin kun isä on ollut vanhimman kanssa kahdestaan?

Meillä on ollut uusperhe nyt vajaan kymmenen vuotta, eikä oo tehty mitään pysyviä järjestelyitä ton suhteen. Mies käy esikoisen (meillä 3 lasta, esikoinen on miehen ja loput yhteisiä) kanssa välillä ns. isojen poikien menoissa, leffassa tms, mutta muuten ollaan porukalla.

Äidillään.. siis viikolla päivät, on vanhempi kahdestaan ollut isänsä kanssa, viikonloppuna molemmat olleet..
Nyt kun muutimme.. tuli viikonlopusta sanomista, kun vanhempi lapsi ei saanut olla kahdestaan isänsä kanssa.. vaan oltiin porukalla.. Nyt pitäisi keksiä jotain että saavat puuhata kahdestaan..

Ok... minusta jotenkin erikoinen järjestely tuo, että toinen lapsi saa niin paljon enemmän isänsä aikaa, onko tässä taustalla jotain muuta vai miksi noin?

Mutta ei varmaan auta kuin keksiä heille joku yhteinen harrastus, jossa voivat viettää aikaa keskenään. Eikö kuopus protestoi, jos hänellä ei ole isän kanssa omaa aikaa? Meillä tulee heti sanomista jos jompi kumpi vanhempi huomioi liikaa yhtä lapsista :D

No siis milloin se miehesi nuorempi lapsi sitten viettää isänsä kanssa kahdenkeskistä aikaa? Kyllä mun mielestä on normaalia, että perheissä, uusperheissäkin, enimmäkseen vietetään aikaa yhdessä, koko porukkana. Ja ne kahdenkeskiset ajat on lähinnä sellaista spesiaalia. Pitää vaan yrittää järjestää teidän sitten niin, että isä viettää lyhyitä aikoja lastensa kanssa kahdenkesken, esim käy lenkillä, uimassa tms toisen lapsen ollessa esim. omalla äidillään tai sinun hoidossasi.

Juu on heillä yhteinen harrastus.. se ei vaan riitä.. siis 2h/viikonloppu..
kuopus on vielä aikas pieni 2v..Ettei ehkä osaa edes kaivata yhteistä aikaa :D
Vanhempi on 8v..

Itselläni saman ikäiset lapset niin hulinaa riittää..
Voisikohan miehen vanhin olla hieman mustis.. tms.
Pitää seurailla tilannetta..
Mutte ei ole mukavaa kun tulee sanomista ettei vanhempi saa tarpeeksi isi aikaa :/

Mun mielestä kuulostaa kyllä ihan riittävälle ajalle tuo 2h/viikonloppu, se on ihan ruhtinaallisestikin, kaikissa perheissä ei ole mahdollisuutta oikeastaan ollenkaan yhteiselle ajalle. 8-vuotiashan myös valvoo myöhempään kuin 2-vuotias, joten sitä aikaa on iltaisin?

Niin valvoo.. mutta miulla saman ikäiset.. joten nuoremmat menee ensin ja vanhemmat myöhemmin :/
Joten mietinkin että tuon pitäisi riittää.. siis n.2h/ viikonloppu.. Ja että en ole ihan hupsu, kun kuvittelisin sen riittävän :)

Yhteistyössä