Apua teiltä, joilla väri/sisustussilmää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja (vierailija)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

(vierailija)

Vieras
Makkarin seinät beiget, lattiat tummanruskeaa laminaattia. Sängyn runko tullee olemaan lattian värinen, ovi valkea kuten katto+kattolistatkin.

Päiväpeite ja verhot -minkä väriset? Onko liian ruskeaa jos päiväpeitekin on lattian värinen? Valkea -liian silmiinpistävä? Punainen, vihreä? Apua, mikä olis kiva ja ennen kaikkea sopiva väri?

Laittaisin jonkun murretun oranssin/terran värisen sänkypeiton ja ruskeita ja beigejä tyynyjä siihen.. Verhot voisi olla jotain vaaleaa ehkä yksivärinen kerma tai sitten vaalealla pohjalla jotain harvaa kuviota jossa olisi sitä ruskeaa ja "oranssia"

Alkuperäinen kirjoittaja "sisustaja":
Laittaisin jonkun murretun oranssin/terran värisen sänkypeiton ja ruskeita ja beigejä tyynyjä siihen.. Verhot voisi olla jotain vaaleaa ehkä yksivärinen kerma tai sitten vaalealla pohjalla jotain harvaa kuviota jossa olisi sitä ruskeaa ja "oranssia"

Auuh, tämäkin kuulostaa kivalta, ehkä "lämpimämpi" kuin tuo reipas lime... Kiitos sinullekin =)

Apua, valinta tulee olemaan siis vaikea...

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Hyviä ehdotuksia tullu. Noihin käy mun mielestä myös vaaleen sininen tai viininpunanen.

Sininen jotenkin tökkii... en ole sinisen suuri ystävä :D viininpunaista mietin itsekin... Kiitos myös sinulle =)

Ja vaikeammaksi vain menee :D

Jos laitat ruskea päiväpeiton, sitten kirkkaita koristetyynyjä (maun mukaan) ja ehkä pikku matto samaa sävyä... Ja verhoista kappa.. Ihan vaan sillä, että p.peitto on kallimpi kuin tyynyt, verhot... Helpompi uudistaa ilmettä halvemmalla!

http://www.jotex.fi/misc/ProductZoom.aspx?ImageSource=2701ming.jpg

Tämä houkuttlisi, olisiko ihan älytön vlinta huoneen sävyihin? Jos verhoilla, tyynyillä ja ehkä matoilla piristäisi sitten? Noilla em. värivaihtoehdoilla siis (viininpunainen, terra tai lime)?

Hassua, just tuossa paasasin mun sisustusideoista toisessa pinossa :D Ensinnäkin, mieti kuinka usein haluat vaihtaa väritystä? Jos vaihdat esim. keväällä ja syksyllä, voisit kokeilla rohkeampiakin värejä. Jos taas et aio hankkia uusia peittoja/tyynyjä hetkeen, niin valitse suht. neutraali väri, johon et heti kyllästy.

Itse hankkisin joko valkoista, ja ehkä rusehtavia tyynyjä koristeeksi, sillätavoin ei olisi liian räikeä ero huoneen taustaväreihin. Tai sitten satsaisin punaisen eri sävyihin, esim. kirkkaamman punainen peitto ja tummemman punaisia tyynyjä.

Verhoihin pikkuidea: voisit ostaa kahdet verhot, ja kiinnittää ne "yhdessä" limittäin siten, että toinen väri näkyy siellä taustalla vain puoleksi, ja toinen väri päällä kokonaan. Jos esim valitset valkoisen päiväpäiton ruskeilla tyynyillä, voisit valita taustalle valk, verhot, ja ja päälle vaalenaruskea verho.

Tai jos valitset esim. punaista, voisit ostaa kahta eri punaisen sävyä ja limittää ne!

sisustamisen iloa! :D

Alkuperäinen kirjoittaja lentoemo-76:
Hassua, just tuossa paasasin mun sisustusideoista toisessa pinossa :D Ensinnäkin, mieti kuinka usein haluat vaihtaa väritystä? Jos vaihdat esim. keväällä ja syksyllä, voisit kokeilla rohkeampiakin värejä. Jos taas et aio hankkia uusia peittoja/tyynyjä hetkeen, niin valitse suht. neutraali väri, johon et heti kyllästy.

Itse hankkisin joko valkoista, ja ehkä rusehtavia tyynyjä koristeeksi, sillätavoin ei olisi liian räikeä ero huoneen taustaväreihin. Tai sitten satsaisin punaisen eri sävyihin, esim. kirkkaamman punainen peitto ja tummemman punaisia tyynyjä.

Verhoihin pikkuidea: voisit ostaa kahdet verhot, ja kiinnittää ne "yhdessä" limittäin siten, että toinen väri näkyy siellä taustalla vain puoleksi, ja toinen väri päällä kokonaan. Jos esim valitset valkoisen päiväpäiton ruskeilla tyynyillä, voisit valita taustalle valk, verhot, ja ja päälle vaalenaruskea verho.

Tai jos valitset esim. punaista, voisit ostaa kahta eri punaisen sävyä ja limittää ne!

sisustamisen iloa! :D

Kiitos :D Iloa, mutta ah niin vaikeaa :D mut toi verhoidea on tosi kiva!

Verhoja ja tyynyjä tulisi ehkä mielumminkin vaihdeltua kausittain, päiväpeitteen haluaisin sellaisen "kaikken sopivan" ja ihastuin tuohon, josta linkin laitoin... Olisko se hyvä?

Oli kyllä kaunis toi päiväpeitto, josta laitoit linkin, aivan ihana suorastaan. Mutta eihän se tee makuuhuoneesta liian tummaa/synkeää? Toisaalta ruskea on maanläheinen rauhoittava väri, eli sopii varmasti makuuhuoneen tunnelmaan. Itse käytän ruskeaa valkoisen kanssa olohuoneessa, en tosiaan kyllästy. Makkarissa itselläni on viininpunaista, ja hiukan lilaa ja sinistä, tulee sellainen kohtumainen tunnelma, ja nukkuu hyvin :D

Alkuperäinen kirjoittaja (vierailija):
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Hyviä ehdotuksia tullu. Noihin käy mun mielestä myös vaaleen sininen tai viininpunanen.

Sininen jotenkin tökkii... en ole sinisen suuri ystävä :D viininpunaista mietin itsekin... Kiitos myös sinulle =)

Ja vaikeammaksi vain menee :D

Joo, siis mä vihaan itekki sinistä, mut vaaleensininen tossa yhdistelmässä on yllätävän kiva. Meillä on kans tummat lattiat ja beiget seinät olkarissa. kalusteet on lattiaa tummemat, sohva beige vaaleilla pikkutyynyillä. Yks seinistä on viininpunanen ja koriste-esineitä löytyy samasta sävystä. verhot on tummanruskeeta pellavaa ja vieresä vaaleeta harsoa. Seinällä meillä on sen "Walk the Line"-leffan juliste kehyksissä, sitoo kivasti värit yhteen (ei se liekkikuva). :wave:

Kohtumainen tunnelma :laugh: Luin vain jostain, että vastasyntyneelle pitäisi vuorata punaisella sänky, että se "kuvittelisi" olevansa yhä kohdussa, ja tuli vain mieleen, että meillä on koko makkari yhtä kohtua! Itse tykkään viininpunaisesta siksi, että on varsin sensuelli väri, ja sopii siksi hyvin vauvakuumeiselle :laugh:

Hei kiitos kaikille, olette kyllä ihania kun autatte :hug: :D

Nyt kallistuin siihen ruskeaan päiväpeitteeseen ja viininpunaisiin verhoihin ja tyynyihin =) Jotenkin kaipaan sitä lämmintä, pehmeää tunnelmaa kuitenkin, vaikka esim. lime ja turkoosi olisivatkin kivan pirteitä. Mutta tosiaan, niitä väripilkkujahan on helppo vaihtaa jos kyllästyy :)

Tämä houkuttlisi, olisiko ihan älytön vlinta huoneen sävyihin? Jos verhoilla, tyynyillä ja ehkä matoilla piristäisi sitten? Noilla em. värivaihtoehdoilla siis (viininpunainen, terra tai lime)?

Minusta tuo on oikein hyvä vaihtoehto :)

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:

Minusta tuo on oikein hyvä vaihtoehto :)

Kiitos :D uskallan tilata sen, siis :D

Päiväpeite ja verhot -minkä väriset? Onko liian ruskeaa jos päiväpeitekin on lattian värinen? Valkea -liian silmiinpistävä? Punainen, vihreä? Apua, mikä olis kiva ja ennen kaikkea sopiva väri?

Mä laittaisin niin että pääasiallisena värinä se ruskea tai beessi ja sitten jotain tehosteväriä esim. koristetyynyjä, pieni matto, sisustustaulu, kuvioita verhoon tai esim. niin että 3-4 paneeliverhoa joista kaksi "pääväriä" ja 1-2 tehosteväriä.

Tehosteväriksi sopisi lime, oliivi, oranssi, keltainen, vaaleanpunainen, turkoosi... mikä nyt omaan värimaailmaan ja makuun sopii.

Hei kiitos kaikille, olette kyllä ihania kun autatte :hug: :D

Nyt kallistuin siihen ruskeaan päiväpeitteeseen ja viininpunaisiin verhoihin ja tyynyihin =) Jotenkin kaipaan sitä lämmintä, pehmeää tunnelmaa kuitenkin, vaikka esim. lime ja turkoosi olisivatkin kivan pirteitä. Mutta tosiaan, niitä väripilkkujahan on helppo vaihtaa jos kyllästyy :)

Mä laittaisin ehkä kuitenkin nyt kevääksi sitä lime-turkoosi-keltainen-linjaa ja sitten syksymmällä talven ja pimeän tullen sitä viininpunaista ja ehkä murrettua oranssia, jotain lämpimämpiä värejä.

Yhteistyössä