apua testien kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ulalla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"ulalla"

Vieras
Laitan tämän uudestaan, kun edellinen viesti jäi jonnekin spämmifiltteriin tunti sitten eikä ole vieläkään tullut tänne. :-(

Eli haluaisin kuulla onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta..

Minulla on nyt KP15 menossa ja olen tässä jo viisi! päivää ihmetellyt ovistestejä, kun ne näyttävät plussaa. Oviksenhan pitäisi olla noin 24h sisällä plussasta ja sen jälkeen ovistestin pitäisi näyttää negaa.

Muistui sitten mieleen, että ovistestithän voivat näyttää myös raskauden. Mutta tosiaan menkat olivat pari viikkoa sitten, alkoivat ajallaan, kestivät useita päiviä ja olivat runsaat. Raskaus ei siis ole juolahtanut mieleenkään. Tein kuitenkin sitten vielä raskaustestin, kun niitäkin tuolla kaapissa on. Tässä tulokset

Kertokaa, mitä ihmettä tämä voi oikein tarkoittaa?!?

[QUOTE="jenny";23062189]Onnea! Sitten vaan pikaisesti soittoa neuvolaan, että pääset ultraan tsekkaamaan raskauden keston.[/QUOTE]

Joo, varaisin ajan varmaan saman tien. Etenkin jos on kauan yrittänyt, niin haluaisin varmuuden asiaan mahdollisimman pian, oli se sitten suuntaan tai toiseen.

[QUOTE="ulalla";23062193]Tiedän, että alkuraskaudesta voi tulla vuotoa, mutta voiko se vuoto olla YHTÄ voimakasta kuin 'oikeissa' menkoissa ja kestääkin yhtä kauan.

Lasta tässä yritetään, joten raskaus olisi kyllä kovin toivottu![/QUOTE]

Onhan se mahdollista että menkat on ihan tavalliset...
Tai voi olla että tärppi on käynyt heti menkkojen jälkeen tai tai tai tai..Ei oo tota lääkärin tutkintoo niin en osaa sanoa.. :D Soita neuvolaan heti, antavat varmasti ajan et pääset tarkistuttaa tilanteen.. :)

Jännä juttu :) Mutta todellakin siis suuret onnittelut sinulle!! Tosi vahvalta näyttää viiva raskaustestissä, joten sopii hyvin siihen että jonkin aikaa jo raskaan olet ollut..

Mutta voisiko olla kyseessä keskenmeno tai väärään paikkaan kiinnittynyt alkio? En haluaisi vielä riemuita, kun tosiaan aika pitkään on toista lasta 'tehty'. Eikä täällä neuvolaan pääse kuin vasta joskus viikolla 10.. ja ei siellä vielä mitään ultrata. Yksityiselle pitäisi mennä tässä vaiheessa.

ihan selvä plussa raskaustestissä, ei tuossa ole enää mitään epäiltävää! Ja ovistestit tosiaan näyttää useimmiten myös raskauden vahvana plussana. Onnea raskaudesta!

Jos se olis keskenmeno ja olis vuotanut ulos 2vko sitten, en oikein usko että plussa olis noin vahva...Voin toki olla väärässäkin..Mutta sinuna soittaisin neuvolaan ja selittäisin tilanteen, eiköhän nekin siellä ees hcg mittaukseen sut laita tms...Tai sit sinne yksityiselle..

tai päivystykseen, sillä kyseessä voi myös olla kohdunulkoinen raskaus tai osittainen km, siis osa materiaalista tullut pois.
Toivon kuitenkin, ettei näin kohdallasi olisi, mutta hakeudu nyt ihmeessä tutkimuksiin :hug:

viime perjantaina kyselin neuvoja täällä ja ajattelin maanantaina hakeutua lääkäriin. Lauantaina kuitenkin alkoivat järkyttävät kivut ja päivstykseenhän sitä oli lähdettävä. Diagnoosina kohdunulkoinen raskaus (rv n. 6) ja leikkaukseen samana iltana.

Nyt on mieli aika lailla maassa. :'-(

Osan otat, itsekki kk sitte sain ksm odottaessa esikoistamme. Se on aina hirveä takaisku ja jotenkin se toipuminen kestää tai mulla ainakin on kestänyt, vieläkään en yli ole päässy. Voimia.

:hug: toivottavasti paranet nopeasti ja tulet uudelleen raskaaksi. itsellä tuli esikoista odottaessa viikon etuajassa ihan kuin normaalit menkat. sitten kun menkkojen olisi pitänyt alkaa tuli runsaasti paksua valkovuotoa jonka seassa oli pari viirua verta ja tuosta raskaudesta syntyi terve lapsi ja tässä kolmannessa oli useamman päivän samanlaista vuotoa kuin parina ekana päivänä menkkojen aikana ja kun menkat oli 3pv "myöhässä" oli testi jälleen positiivinen.

mutta jaksamista, voimia ja pikaista paranemista. toivottavasti pian tärppää uudelleen ja tällä kertaa sijainti olisi oikea. saatiinko torvi säästettyä`?

Minulla oli viikolla 7, juuri olin itse tottunu ajatukseen, että tulee äiti ja poikaystäväni oli myös tottunu ajatukseen, asutaan yhdessä. Sit se vaa riistettii pois ja voi luoja että se sattu. Ja se todellakin sattuu, ikin ois uskonu tuntevan mitään näin suurta kipua, tavallaa vieläkin toivois, että pikkune ois masus. Asia tavallaa mikä jollai tasol helpottaa on se, että aina voi yrittää uudestaa ja täytän koht vast kuitenki 20, jote ei kai täs kiire oo. Silti mikään ei vie sitä surua ja tuskaa pois minkä tuntee. Tässä on sivu jota oon lukenu tässä näin, toivo mukaa siitä olisi sinulle samalla tavalla apua kuin minulle, http://www.enkelisivut.net/

[QUOTE="vieras";23104960]
mutta jaksamista, voimia ja pikaista paranemista. toivottavasti pian tärppää uudelleen ja tällä kertaa sijainti olisi oikea. saatiinko torvi säästettyä`?[/QUOTE]

munanjohdin saatiin säästettyä. Alkio oli ilmeisesti irronnut ja vuotanut vatsaonteloon (siitä ne hirveät kivut).

Hieman uusi raskaus pelottaa, kun KU:n riskihän on nyt suurempi. Mutta hyvänä puolena se, että pääsee jo viikolla7 ultraan.

Yhteistyössä