APUA! Tietääkö joku? Liittyen raskauteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tällainen asia kerrotaan face to face. Siis ei mitään tekstareita tms. Kasvokkain on se paras tapa. Silloin voit heti vastata myös mahdollisiin kysymyksiin.

Sitä mieltä mäkin olen. Tämä mies vaan asuu vähän kauempana ja en ole ikinä käynyt hänen luonaan. En tiedä miten saisin sovittua tapaamisen ilman että mies alkaa tivata mitä asiaa meillä on keskenämme tai arvaa mistä on kyse.

Jos olet raskaana, ilmota että haluat miehen nähdä koska sinulla asiaa jonka haluat kasvokkain puhua. Jos ei suostu, soita. Ja jos mies vaatii aborttia ja itse et halua, pidä lapsi silti ja kasvata yksin.

Jos olet raskaana, ilmota että haluat miehen nähdä koska sinulla asiaa jonka haluat kasvokkain puhua. Jos ei suostu, soita. Ja jos mies vaatii aborttia ja itse et halua, pidä lapsi silti ja kasvata yksin.

Olen ihan lamautunut tästä. Olen itkenyt koko päivän ja olo on ihan turta. Mies on nyt kesälomareissussa. Hitto kun piti mennä paneskelemaan..
No teitkö sen raskaustestin? Mitä se sanoi?
Aikuinen nainen viettää päivän itkeskellen kun ongelma on ratkaistu muutamassa minuutissa. En ymmärrä tuollaista. Vielä ehdit kiskalle ostamaan testin. Kun se on todennäköisesti negatiivinen, voit rentoutua ja todennäköisesti menkat sitten alkaa samoin tein.
Ja huomenna huolehdit ne sukupuolitautitestit ja hankit itsellesi hormonaalisen ehkäisyn, kuten muutkin naiset tekee. Sun pitää pitää parempaa huolta itsestäsi.

No teitkö sen raskaustestin? Mitä se sanoi?
Aikuinen nainen viettää päivän itkeskellen kun ongelma on ratkaistu muutamassa minuutissa. En ymmärrä tuollaista. Vielä ehdit kiskalle ostamaan testin. Kun se on todennäköisesti negatiivinen, voit rentoutua ja todennäköisesti menkat sitten alkaa samoin tein.
Ja huomenna huolehdit ne sukupuolitautitestit ja hankit itsellesi hormonaalisen ehkäisyn, kuten muutkin naiset tekee. Sun pitää pitää parempaa huolta itsestäsi.

En ole tehnyt sitä, monikin täällä sanoi ettei testi vielä näyttäisi edes oikeaa tulosta. Joten vaikka tekisin en voi rentoutua. Ja kyllä, sen verran iso asia kyseessä että itkeskelen todellakin täällä. Kuitenkin jos testi positiivinen koko elämä muuttuu. Ei siihen voi suhtautua kevyesti. Ja hoidan testit. Mulle ei sovi pillerit, ainakaan muutama merkki ei ole sopinut ja koen etten harrasta niin usein seksiä että kannattaisi kärsiä satunnaisten kertojen takia kokoajan. Siksi kondomi. Joka tosin nyt jäi, tiedän sen ilmankin että asiaa hierotaan naamaan kokoajan. Se mitä on tapahtunut on jo tapahtunut. Nyt on kyse jatkosta, miten toimia.

Äh, olisipa tämä tapahtunut jonkun tutumman ihmisen kanssa. Onneksi vaihtoehtoja ei ole kuin yksi. Muuten olisi vielä sekin mietittävänä että onko monta vaihtoehtoa isäksi.

Ei se paniikki auta yhtään. Koita ottaa rauhallisesti ja tee raskaustesti tk:ssa aamusta. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin siellä testit luotettavampia kuin apteekissa. Jos maltat odottaa vielä muutaman päivän, niin saat luotettavan tuloksen kyllä kotonakin ja myös tuo paniikkisi voi myöhästyttää kuukautisia muutamalla päivällä, joten relax. Ei kannata turhaa vielä hätäillä.

Taudeista: sukupuoliyhteydessä tarttuvat taudit eivät näy naamasta. Niitä on ihan tavallisilla, fiksunoloisilla ihmisillä. Eli vaikka et olisikaan raskaana, ne kannattaa käydä testauttamassa myös. Siksihän ne juuri leviävätkin, koska ihmiset eivät käytä ehkäisyä kumppanin kanssa "joka ei näytä siltä että sillä mitään tauteja olisi".
Raskaustestit ovat halpoja ja herkkiä nykyään, sinuna piipahtaisin lähimmällä ärrällä tai Prismassa hakemassa testin.
Aika harvalla ärrällä on nykyään raskaustestejä valikoimassa.:unsure:

Mun mielestä on vähän turha väsätä jotain viestiä "on asiaa, voidaanko tavata?" kun jokainen ihminen jolla on enemmän kuin yksi aivosolu tajuaa, mistä on kyse. Sinuna soittaisin. Varmista nyt kuitenki eka ettei se oo auton ratissa tms. Jos mies ei vastaa puheluihin, kirjoita kirje. Jos sulla ei ole sen osoitetta, niin sit on mentävä tekstarilla.

Mut älä ota tietenkään yheteyttä ennen kuin olet tehnyt (luotettavan) testin. Tee vaikka maanantaina apteekkitesti ja sit jos se on positiivinen, nii vielä veritesti labrassa. Tsemppiä! Voit sä sen yksinkin kasvattaa. Mut pidä huolta, että se muistaa käyttää ehkäisyä ;)

Mun mielestä on vähän turha väsätä jotain viestiä "on asiaa, voidaanko tavata?" kun jokainen ihminen jolla on enemmän kuin yksi aivosolu tajuaa, mistä on kyse. Sinuna soittaisin. Varmista nyt kuitenki eka ettei se oo auton ratissa tms. Jos mies ei vastaa puheluihin, kirjoita kirje. Jos sulla ei ole sen osoitetta, niin sit on mentävä tekstarilla.

Mut älä ota tietenkään yheteyttä ennen kuin olet tehnyt (luotettavan) testin. Tee vaikka maanantaina apteekkitesti ja sit jos se on positiivinen, nii vielä veritesti labrassa. Tsemppiä! Voit sä sen yksinkin kasvattaa. Mut pidä huolta, että se muistaa käyttää ehkäisyä ;)

Joo, pitää yrittää paremmille tavoille se sitten jos nyt raskaana olen :)
En kyllä suostu kuunnella mieheltä mitään valitusta koska hän ei kertaakaan edes ole tiedustellut ehkäisystä mitään. Teen nyt niin, että käyn huomenna hakemassa viikonlopuksi testin ja varaan ajan maanantaille verikokeeseen jos vaan saan ajan. Sen jälkeen otan mieheen yhteyttä jos jotain syytä tähän on. En vaan vieläkään usko raskauteen, kun seksiä kuitenkin harrastettu niin epäsopivaan aikaan kierrossa.

Ei mitä helvettiä nyt oikeesti !!!

Haalea viiva näkyy.. Nyt vielä enemmän epätietoinen olo, olis nyt ollu selkeästi jompikumpi. Ja en tiiä onko tää vaan mielestä kiinni, mutta tosi kuvottava olo kokoajan. Oksettaa,mutta johtuu varmaan tästä jännityksestä. Testasin aamuvirtsasta, kun eiks siin pitäis olla eniten sitä hormonia?

Haalea viiva näkyy.. Nyt vielä enemmän epätietoinen olo, olis nyt ollu selkeästi jompikumpi. Ja en tiiä onko tää vaan mielestä kiinni, mutta tosi kuvottava olo kokoajan. Oksettaa,mutta johtuu varmaan tästä jännityksestä. Testasin aamuvirtsasta, kun eiks siin pitäis olla eniten sitä hormonia?
Ton takia ei pitäis testailla etukäteen. Mut joo aamuvirtsasta se testataan.

Haalea viiva voi merkitä, että olet raskaana. Se voi merkitä myös sitä, että munasolu hedelmöittyi, mutta raskaus on mennyt kesken heti, ja menkat alkavat noin viikon sisällä.
Tee seuraavien päivien aikana raskaustestejä, jos viiva tummenee olet raskaana, jos se ei tummene niin istukkahormonin määrä virtsassa ei lisäänny, eli elimistö alkaa sitten jossain vaiheessa poistaa alkiota.

Varmaan helpompaa teoriassa kuin itse tilanteessa? On meinaan sellainen rauhattomuuteen tila ja paniikki päällä. ######.
Tai sit riippuu ihmisestä. Mul oli kerran tilanne ku pelkäsin olevani raskaana. Ja ihan kiltisti mä ootin kunnolla. Koska tiesin, että ei oo mitää hyötyä tehä testiä etuajassa. Mut joo mä en aina osaa panikoida. Ymmärrän kyl sua, kun et malttanu oottaa.

Juu ajattelinkin kyllä panostaa sen verran että ostan varmaan kalleimman testin mikä löytyy, on sen verran iso asia kyseessä etten halua saada väärää tietoa koska säästää.

En todellakaan tiedä miten helvetissä tässä pitäis muutaman päivän pystyä olla itsensä kanssa ja oman päänsä kanssa. Kyseessä siis mies jota tapasin muutamia kertoja ja jonka kanssa EN TODELLAKAAN TIEDÄ MIKSI emme käyttäneet ehkäisyä. Mä jotenkin vaan liikaa luotin omaan tuuriini, etten kuitenkaan raskautuisi kun mulla nyt mikään tahdo ikinä mennä sillai kun pitäs. Ja hitto, just lopetettiin tapailu vähän aikaa sitten.
Ei mitenkään riitaisasti, mitään syytä sellaiseen ei ollut. Ei vaan tunnettu mitään niin voimakasta kumpikaan kun mitä olis pitänyt. Tiedän, että jos asia on niin että olen raskaana niin pakkohan miehelle on kertoa mutta hitto, en haluaisi.

Tietenki voi! Mä tiesin jo sinä hetkellä että ny tuun raskaaks ku kumi oli lattialla. Viikon päästä oireet ja menkkojen piti alkaa parin vkon päästä. Ootin vielä testin kans 4 vkoa. Vaikka jo tiesin ilman testiäki että ny oon raskaana. Ja AINA on mahollisuus tulla raskaaks. Ja yksin oon lapsen tehny ku ei suhetta aateltu ees alottaa. Mutta isä on kuvipoissa muute vaan.

Mulla menkat oli 3 päivää myöhäs - ja raskaustestistä näky haalee viiva. Viikko siitä ja terveyskeskuksessa vahvistettiin raskaus. Nyt vieressä maailman ihanin 3 kk poika :)

Yhteistyössä