apua, tulen hulluksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
näiden raskaudenajan ruokarajoitusten kanssa!! Tai siis ei mulla oo mitään vaikeutta niitä noudattaa mutta kun listeriaa voi olla joka paikassa. Sitä voi olla vaikka jokaisen jääkaapissa ja siten kaikessa ruoassa. Tietysti jossain ruoissa kasvaa nopeammin kuin toisissa. Mitään ei saisi syödä.

Me ollaan yleensä syöty samaa ruokaa 2 päivää tai joitain keittoja jopa 3 päivää peräkkäin. Voiko näinkään enää tehdä? Yleensä olen käyttänyt samaa lasia myös monta kertaa ja samaa leipälautasta. Meillä saattaa myös tiskit olla pesemättä usemman päivän ja pöydillä olla murusia ja likaa. Onko nämä liian epähygienista?

Tiedän että olen hysteerinen, mutta asiallisia vastauksia kiitos.

Mä olen välttänyt ainoastaan vakuumipakattuja kaloja. Muuten olen syönyt niinkuin ennenkin. Ei listeria ole tavallisen kotiruuan ongelma vaan just noiden vakuumipakattujen juttujen.

Mä oon syönyt molemmissa raskauksissani ihan just sitä mitä mieli tekee. Jopa sitä kiellettyä sinihomejuustoa :) Eikä ole listeriaa tullut. Ehkä sais olla varoivaisempi mut ainakin maalaisjärki käteen, eli ei kaikkea tarvitse vältellä :)

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Mä oon syönyt molemmissa raskauksissani ihan just sitä mitä mieli tekee. Jopa sitä kiellettyä sinihomejuustoa :) Eikä ole listeriaa tullut. Ehkä sais olla varoivaisempi mut ainakin maalaisjärki käteen, eli ei kaikkea tarvitse vältellä :)

Itseasiassa, olen muuten välttänyt noista vakuumipakattuja kaloja! Se on ainoa mitä olen oikeasti siis välttänyt.

voi vitsi!! en ole tolleen ajatellu edes asiaa :O voiko noin muka myös saada jotain listeriaa??? jos käyttää samaa lasia ja muita astioita pesemättä? jos on tiskit liian kauan likasena!! apua, nyt tuli myös tälle mammalle paniikki!!

Alkuperäinen kirjoittaja ääk:
voi vitsi!! en ole tolleen ajatellu edes asiaa :O voiko noin muka myös saada jotain listeriaa??? jos käyttää samaa lasia ja muita astioita pesemättä? jos on tiskit liian kauan likasena!! apua, nyt tuli myös tälle mammalle paniikki!!

no en nyt tarkottanut, että niistä listeriaa tulisi, mutta onko liian epähygienista?
:)

Listeriariski sisältyy vakuumipakattuun kalaan ja pastöroimattomiin maitotuotteisiin koska listeria lisääntyy parhaiten hapettomissa olosuhteissa. Tällaisia EIVÄT ole tiskialtaassa muhivat tiskit,käytetty lasi/leipälautanen jne..

Yhteistyössä