apua - vaihdevuodet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tunnen itseni vanhaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tunnen itseni vanhaksi

Vieras
Huoh mikä ongelma. Kuukautisia ei kuulu ja raskaustestit (olen tehnyt 2 ruokakaupan halpistestiä) näyttävät negaa. Olin yhdynnässä ovulaation aikoihin, mutta ehkäisystä huolehdittiin. En missään nimessa haluaisi olla raskaana nyt. Ikää on jo 44 eikä elämäntilanteeseen tosiaankaan sovi nyt raskaus, vauva ja lapsi.

Onko täällä muita, joilla vaihdevuodet on jo alkaneet?

Mitään muita oireita en ole havainnut kuin nuo puuttuvat kuukautiset. Onko tässä tapauksessa tapana mennä gynekologille? Tai tietysti on, mutta potkikaa hiukan persuuksille, että saan sen aikaiseksi. Pelottaa. En ole käynyt lääkärissä/gynellä ainakaan viiteen vuoteen. Mitä jos tää johtuukin jostain sairaudesta. Väsyttääkin niin sairaasti.

Mee sinne gynelle, se väysyminenkin kuuluu oireisiin. Mieti tarkkaan otatko jotain hormoonihoitoa, äidilleni oli aikoinaan annettu sellasta hoitoa joka saattaa edistää rintasyöpää, ja niinpä hän kuoli 50 vuotiaana. Onko sinulta kohtu tai munasarjat käsitelty, menopaussi tulee silloin nuorempana, jos ikää mietit.

Saman verran ikää ja oireet alkaneet, kuukautiset menneet epäsäännöllisiksi ja lisäksi tulee kuumia aaltoja joskus. Paras apu niihin on mukana kulkeva vesipullo, lääkkeitä en halua ottaa. Omalla äidillä alkoi aikaisin, joten en ollut itse yllättynyt, että itselläkin nyt tuntuu alkavia oireita.

Saman verran ikää ja oireet alkaneet, kuukautiset menneet epäsäännöllisiksi ja lisäksi tulee kuumia aaltoja joskus. Paras apu niihin on mukana kulkeva vesipullo, lääkkeitä en halua ottaa. Omalla äidillä alkoi aikaisin, joten en ollut itse yllättynyt, että itselläkin nyt tuntuu alkavia oireita.

Minkä ikäinen olet? mä olen kuukauden päästä 41v mutta vielä ei oireita ole.

Kiitos vastauksista. Varaan sen gynen. Täytyy kai sielllä muutenkin ajoittain käydä, niin että nyt sitten menen. En varmaankaan tarvi lääkitystä, kun haittaavia oireita ei (väsymystä lukuun ottamatta) ole.

Yhteistyössä