Apua!Vauva 4kk kiljuu rintaa enkä voi antaa sitä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

APUA

Vieras
sain lääkekuurin sairauteeni jonka kanssa en voi imettää joten osittaisimetyskin piti lopettaa. nyt kuitenkin vauva karjuu kuin syötävä rinnan perään, mikään muu ei auta:( . olen jopa antanut tissin suuhun pahimpaan hätään hetkeksi ja ottanut pois kun maitoa alkaa herua :( ihan hirveä tilanne kun lääkitys pakollinen ja käyn vielä hoidoissakin viikottain. vauva karjuu epätoivoisena eikä ymmärrä miksen anna tissiä :( mitä voisin tehdä, tuttia vauva ei huoli ja on rauhoittunut hetkeksi ihan sillä että saa pitää tissiä vähän aikaa suussa vaikkei syökään mitään mutta toisaalta se varmaan vaikeuttaa yli pääsemistä asiasta

Älä anna sitä tissiä, se vaikeuttaa asiaa! Menkää pihalle tms missä vauva unohtaa tissin! Ja ruoki kunnolla, ettei se nälissäänkään sitä muista. Unohtaa noin viikossa.

Olisiko mahdollista että vaikka isä yrittäisi syöttää pullosta? Tai joku muu? Vauva haistaa sun rintamaitos, eikä huoli pulloa, kun tietää että parempaa on tarjolla ;)

voi ei..kauheeta.. mulla varmaan jo pelkästä hormoonitoiminnasta valuis maito vauvan itkusta..
sad0004.gif

syö pullosta mutta hermostuu siihen heti, alkaa raivota ja selvästi odottaa tissiä. syö korviketta kuitenkin noin 700 milliä per päivä joten luulisi riittävän? tissi on toiminut lohdutuksena, ajanvietteenä ja tuttina tähän asti eli muuhunkin kuin nälkään joten tämä on kova pala vauvalle :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mikä se sairaus nyt sit muka on. Ois aika tärkeää imettää vauvaa.

Sillä nyt ei varmaankaan ole sulle merkitystä mikä sairaus äidillä on!! hän ei varmastikkaan ole ite sitä tahalleen itselleen aiheuttanut! Jos kerta on lääkkeet siihen sairauteen saanut, niin kyse tuskin on flunssasta!!

Minäkin olen sitä mieltä että älä enää näytä tissiä vauvalle. Vaikeuttaa vain sen unohtamista. Ja anna jonkun toisen syöttää vauva pullosta mikäli mahdollista. On hienoa että vauva on saanut noinkin pitkään rintamaitoa. Kyllä pieni pian tottuu myös pulloon kun on pakko. muutamassa päivässä luulisi jo helpottavan. Voimia teille molemmille.

kiitos vinkeistä, täytyy olla antamatta tosiaan rintaa vaikka pahalta se tuntuu kun toinen ei ymmärrä miksi äiti ei anna sitä :`( . ennusteeni on hyvä ja vauvan ansiosta olen pysynyt onnellisena muuten, mutta minulla on tosiaan lääkitys joka estää sivuoireiden syntymistä sädehoidosta eikä sen kanssa voi imettää.

Miksi harmitella jotain jolle et voi mitään. Tissin antaminen loppuu nyt. Monet joutuvat lopettamaan imettämisen paljon varhemmin ja silti ei vauvalla mitään ongelmaa. Tutti suuhun ja vauvalle syliä ja pulloa. En tajua, kannattaako tuosta nyt stressata.

Voi että. Ymmärrän että hirveä tilanne. Meidän vauva (2kk) on kans rinnan perään ihan hirveästi. Olisi siinä vaikka koko ajan. Ja mikään muu ei rauhoita kuin rinnalle ottaminen kun alkaa huutamaan. Toivottavasti teidän pikkanen pian oppisi vaikka siihen tuttiin niin helpottaisi.

Yhteistyössä