APUA!! Verenpaineista raskaus aikana (verenpaineet alhaalla)....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Halinappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Halinappi

Aktiivinen jäsen
09.09.2006
2 491
0
36
Mulla siis rv 25 menossa ja mun verenpaineet laskee koko ajan ylä paineet huitelee siellä 100-110 välillä ja ala paineet 50-60. Pitkin päivää huimaa ja väsyttää ja on huono olo. Ainoo mikä mua tässä hirvittää niin mun pulssi kuitenkin huitelee siellä 100 molemmin puolin! Paineet siis alhaalla ja pulssi hakkaa mielettömiä.
Onko kellään ollut raskauden aikana tällaista?? Missä vaiheessa mun pitäis huolestua...
Kolmas lapsi siis itselle tulossa mutta ei oo koskaan aikaisemmin tällasta olluna...

Pulssi nousee koska verenpaine laskee, sydämen täytyy kompensoida asia jotenkin. Mulla oli vastaavaa tuossa vaiheessa raskautta olin 2 viikkoa sairaslomalla. Lääkäri käski ulkoilla ja syödä suolaa.

Mikä sulla on hemoglobiini? voisi olla siitä johtuvaa. Lisärautaa??

Minulla on aina ollu suht alhaiset paineet... n. 116/60 jne ja nyt raskaana (rv31) ollessa huomasin että leposykekin on aika korkea joka johtunee lisääntyneestä veren määrästä ja suht alhaisesta hemoglobiinista.

Itselläni verenpaine on huidellut koko raskauden ajan (ja sitä ennenkin) siinä 120/60. Siis luonnostaan aika alhaiset paineet. En ole tuota suuremmin ongelmaksi kokenut, ehkä pari kertaa on nyt raskausaikana on huimannut, mutta ei pahasti.

Mulla paineet myös alhaalla, heikottaa ja huimaa.
Olen huomannut, että suolan syönti auttaa, samoin laku ja salmiakki. Juuri ne mitä raskauden aikana pitäisi välttää verenpaineen nousun takia..

Suolaa voi lisätä ihan ihan vähän ruokaan, jo se auttoi mua.

[QUOTE="Rumpnisse";23145953]Mulla paineet myös alhaalla, heikottaa ja huimaa.
Olen huomannut, että suolan syönti auttaa, samoin laku ja salmiakki. Juuri ne mitä raskauden aikana pitäisi välttää verenpaineen nousun takia..

Suolaa voi lisätä ihan ihan vähän ruokaan, jo se auttoi mua.[/QUOTE]

Mä en sukalla kauhiasti suolastakaan syödä kun on turvotusta, ja suolahan pahentaa sitten sitä... :/

Mulla on kahdella viimisellä kerralla paineet ollu 101/75 ja 103/70, eikä terkkari sanonut kun että paineet on vähän alhaalla. Mitä eroa on alapaineen ja yläpaineen alhasuudella?

Ite oon tosi väsynyt, mutta johtuu varmaankin huonoista yöunista ja aikasista herätyksistä.

Yhteistyössä