Apua voinko ottaa disperinin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mei"

Vieras
Päänsärky hirveä ja olen raskaana.
Olo meni niin tukalaksi että otin jo buranan aamulla (joo ei saisi ottaa,tiedän...),sitten piti ottaa vielä puolikas ja äsken otin taas puolikkaan.

Eikä mene ohi! olen kahdestaan 1,5 v lapsen kanssa vielä pari tuntia,en selviä....

Disperinin ohjetta ei ollut pakkauksessa.

[QUOTE="Mei";27023495]En pysty :(
Puhelin on jossain einkä kävle yhtään enempää kun on pakko.vähän hutera olo,särky ei ole asteikossa 1-10 kuin 5,mutta kestänyt koko päivän.[/QUOTE]

Kykenet olemaan koneella, muttet kykene soittamaan lääkäriin. Ok.

En lähde etsimään puhelinta.istun tässä siihen asti että mies tulee kotiin.Muksu katsoo piirrettyjä.

Oisko jollain neuvoa,ei jaksais enää vittuilua kuunnella.pelottaa ihan hemmetisti koska mulla AINA auttaa lääke päänsärkyyn,jo se puolikas burana.Nyt mennyt 2 kpl.

raskausmyrkytys ei pitäisi olla,vasta virtaukset katsottu.

Burana ei ole hyvä, lisää verenvuotoriskiä raskauden alku- ja loppukolmanneksella. Panadol yms. On sikiölle vaarattomia. Jos särky johtuu vaikka kipeistä niskalihaksista, niitä voi helliä lämmöllä eli vaikka kaurapussilla.

Hutera olo ahdistaa.Särky ei edes ole niin kauhean paha.En oikein tajua itsekään..

Noh sais sen puhelimen haettua ja soitan miehelle että tuo panadolia,sitten lähdetään sairaalaan koska ei tämä normaalia ole..Johtuipa mistä tahansa, pitäisi pärjätä alle 2 veen kanssa kotona..

Ota mieluummin gramma paracetamolia, sen luulis auttavan, jos sulla vaan on. Ei se Burana mitään hengenvaarallista ole, riiippuu siitä missä vaiheessa raskautta olet. Mulle on määrätty 3x800mg kuuri niskajumiin raskausaikana.

Pyydä lapsi tuomaan sulle puhelin ja soita miehelles että tulis kotiin. Toivottavasti se menee ohi. Jos sulla on silmälasit (= huono näkö) raskaus voi aiheuttaa muutoksia näössä ja siten aiheuttaa päänsärkyä.

Ihan muillekkin tiedoksi, että kun googlettaa lääkkeen nimen, niin suurimman osan lääkkeistä se lääkepakkauksen ohje löytyy ihan netistä. Esim. kun laitat googleen disperin, niin ENSIMMÄINEN hakutulos oli kyseisen lääkkeen ohjeet.

Ja muuten disperinin vaikuttava aine on asetyylisalisyylihappo eli sama kuin aspirinin.

Eli parasetamoli on mitä? Ei disperiniä?

Mulla on lasten lääkkeitä kyllä,punainen paketti jossa veteen liukenevaa banaanainmakuista lääkettä.

Eikös esim.kovaan hammassärkyyn suositella aina burana+panadol-yhdistelmää?

Mulla on sivistyksessä aukko enkä tiedä mitä voi syödä päällekkäin,kun kerkesin sitä buranaa jo vetää.
Oiskohan nyt sitten migreenikohtaus,kun silmät ovat arat...Silmälasit mulla on.

Anteeksi nyt kun sanon,mutta älkää nyt hyvät ihmiset täältä kysykö lääkitysapua! Ja joo ei auta sun kipuun tämä,mutta mua aina huolettaa kun ihmiset tuntuu täällä jakelevan ohjeita ihan mutu-tuntumalla ja usein ne ohjeet on ihan hanurista. Netistä tosiaan löytyy luotettaviakin lähteitä ja pakkausseloste kannattaa lukea! Nehän on joka lääkepaketissa.

[QUOTE="vierailee";27023647]Anteeksi nyt kun sanon,mutta älkää nyt hyvät ihmiset täältä kysykö lääkitysapua! Ja joo ei auta sun kipuun tämä,mutta mua aina huolettaa kun ihmiset tuntuu täällä jakelevan ohjeita ihan mutu-tuntumalla ja usein ne ohjeet on ihan hanurista. Netistä tosiaan löytyy luotettaviakin lähteitä ja pakkausseloste kannattaa lukea! Nehän on joka lääkepaketissa.[/QUOTE]

Totta tämäkin, aina kannattaa kysyä ammattilaiselta neuvoa, ei edes lääkepaketti riitä jos on joku erityinen syy (esimerkiksi itse en saa käyttää muuta kuin parasetamolia, johtuen verestäni). Itsekin olen kysynyt täältä joskus jotain mutta kannattaa aina suhtautua varauksella vastauksiin.

Eniten minua huolestuttaa se, kun kysellään reseptilääkkeen annostuksia toisille tai kolmansille lapsille, joille se resepti ei ole edes suunnattu.

ÄLÄ ota sitä disperiiniä! Sen vaikuttava aine on asetyylisalisylihappo joka ohentaa verta ja on näin vaaraksi vauvalle. Soita ambulanssi jos tutuu ettet pysty olemaan ja mutenkin menet heti lääkäriin kun miehes tulee!

ÄLÄ ota sitä disperiiniä! Sen vaikuttava aine on asetyylisalisylihappo joka ohentaa verta ja on näin vaaraksi vauvalle. Soita ambulanssi jos tutuu ettet pysty olemaan ja mutenkin menet heti lääkäriin kun miehes tulee!

No ei se kyllä vaaraksi vauvalle ole, sitä katsos moni syö koko raskauden ajan :) Mutta toki Panadol särkylääkkeeksi niille, joilla ei ole tuota lääkitystä muuten.

[QUOTE="mei";27023656]Kiitos sulle paljon! :)
otin nyt yhden semmoisen 250 g ja painun lapsen viereen nukkumaan. Jostain syystä pelottaa ihan tosi paljon.[/QUOTE]

Toi on puolet tai neljäsosa aikuisen annoksesta,riippuen ottaako normaalisti 500 vai 1000mg. eli se lääke auttas paremmin jos sitä ottais oikean annoksen verran.

Yhteistyössä