yliannostus sydänlääkettä. Apua :( auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelokasnuoriäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelokasnuoriäiti

Vieras

Hei syö Bisoprolor actavista 5 mg, puolikas kaksi kertaa päivässä. Aamulla ja illalla. Lääke on pitkäkestoinen vaikutukseltaan.
No aamulla ajatuksissani otin kaksi puolikasta. Ja äsken otin ilta lääkkeen eli taas puolikkaan. Olen siis syönyt nyt 1,5 tablettia 1 sijaan.
Lääke ei muutenkaan sovi minulle täydellisesti, laskee pulssin aika alas (50) mutta olen silti pärjännyt.
Voiko sydmeni nyt pysähtyä?

Apua :(

Soitin päivystykseen. Se hoitaja oli ihan typerä. Sanoi että seuraa tilannetta ja kuulemma lääke vaikuttaa 3 tunnin päästä??! miten se voi muka vaikuttaa 3 tunnin päästä, haloo!!

eikai sitäpaitsi mihinkään myrkytyskeskukseen tarvitse soittaa? noita lääkkeitä saa 10 mg. itse syön 5 mg mutta jos oon 1,5 tablettia ottanut eli yhden puolikkaan liikaa niin määräksihän tulisi 7,5 mg? eikai se nyt myrkytä :o

hitto mua pelottaa..

Soita lähimpään sairaalaan ja vaadi lääkäri puhelimeen, jos noin paniikissa olet, eikä hoitaja osannut auttaa... Älä hyvä ystävä hädässäsi täällä palstalla roiku...

Alkuperäinen kirjoittaja pelokasnuoriäiti:
eikai sitäpaitsi mihinkään myrkytyskeskukseen tarvitse soittaa? noita lääkkeitä saa 10 mg. itse syön 5 mg mutta jos oon 1,5 tablettia ottanut eli yhden puolikkaan liikaa niin määräksihän tulisi 7,5 mg? eikai se nyt myrkytä :o

hitto mua pelottaa..

No voit saada myrkytystilan jos olet ottanut lääkettä liikaa.

Soitin päivystykseen. Se hoitaja oli ihan typerä. Sanoi että seuraa tilannetta ja kuulemma lääke vaikuttaa 3 tunnin päästä??! miten se voi muka vaikuttaa 3 tunnin päästä, haloo!!

Pitkävaikutteiset ns. depot-kapselit hajoavat vasta ohutsuolessa ja alkavat vaikuttaa viiveellä. Myös niiden vaikutus kestää kauemmin kuin tavallisen tabletin.

Mutta oikeasti, täältä et vastausta löydä, usko enemmin mitä päivystyksessä sinulle sanottiin tai googlaa tietoja lääkkeestä sen nimellä. Esim. Pharmacassa paljon tietoa myös yliannostustapauksissa.

Soita sinne lääkäriin/sairaalaan uudestaan. Ihan turha tällaselta palstalta odottaa asiantuntevaa ohjetta. Tosi tyhmää kysyä täällä neuvoja tollaseen ja tosi tosi tyhmää jonkun alkaa neuvomaan toisen lääkeasioissa. Soita lääkäriin!

mutta.. miksei ne ottanu mua sinne seurantaan?
Käski vaan seurata omaa vointia? mitä jos mun sydän pysähtyy? :o
oon nyt ottanu 7,5 mg

ja voihan täälä joku tietää jos ois vaikka hoitsu ammatiltaan ja fiksumpi ku tuo hoitsu.

mutta.. miksei ne ottanu mua sinne seurantaan?
Käski vaan seurata omaa vointia? mitä jos mun sydän pysähtyy? :o
oon nyt ottanu 7,5 mg

ja voihan täälä joku tietää jos ois vaikka hoitsu ammatiltaan ja fiksumpi ku tuo hoitsu.

menet nyt sinne päivystykseen ja kerrot tilanteen. ei ne voi sua käännyttää pois!