apua yöheräilyyn!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti

Aktiivinen jäsen
20.01.2004
3 643
0
36
Hei Meillä on n. vuoden ikäinen tyttö, jolla alkoi yöheräily n.2 kuukautta sitten, samalla kun lähti kävelemään. Hän herää yöllä 3-6 välillä, eikä rauhoitu kun äidin viereen, ja joskus tarvitsee maitoakin. Useimmiten nukahtaa helposti äidin viereen, mutta välillä saatta pyöriä, nousta seisomaan yms.. eikä sitten nukahda, kuin maitopullolle. Tyttäremme on 3kk:n ikäisestä nukkunut yöt hyvin ilman yösyöttöä, tämä alkoi siis vasta 2 kk sitten. Onko muilla vastaavia ongelmia, ja oletteko keksineet ratkaisua niihin??

Samaa rataa täälläkin mennään, tosin meillä ei syödä enää yöllä. Tyttö reilun vuoden ikäinen, pari kertaa yössä tulla kipittää itkun kans omasta huoneesta sängyn viereen, ei muutakun neiti takasi ja vähän aikaa kun vieressä silittelee ja on niin nukahtaa uneen. En ole ikävä kyllä ratkasua keksiny, mutta kai tuokin on ohi menevä vaihe, ei auta muutakun nousta ja jaksaa! Voimia! =)

Minä en kyllä olisi ottanut tuota maitoa enää kuvioihin... Siitä saattaa nyt olla vaikea vierottaa. Noita heräilykausia tulee kaikenikäisillä pienillä lapsilla ja meillä on auttanut se, ettei mitään extrapalveluja silloin tarjota. Voimia se saattaa viedä ja aikaakin, mutta kyllä pieni lapsi siirtyy vaiheesta toiseen loppujen lopuksi tosi pian. Tsemppiä!

Onpa ihana kuulla et muillakin on samalaisia ongelmia kun meillä. Vaikkei niitä kyl toivois kellee. Meillä on myös ongelmana se, et tyttö, vuoden ikänen, nukkuu omas sängys alkuyön, mut heräilee myöskin 3-6 välillä ja ei millään rauhotu omaan sänkyyn. Mutta kun pääsee äitin ja isin väliin, nii nukahtaa heti. Tosin välillä siinäkin havahdutaan, mut nukahtaa yleensä nopeasti.
Tsemppiä ja voimia vaan kaikille vastaavassa tilanteessa oleville.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2004 klo 21:29 ÄITI 03 kirjoitti:
Hei! Minkähänlaista se unikoulu käytännössä on? Ja voiko sitä harjoittaa kotona?
Unikoulun ohjeet ovat pitkä tarina. En niitä tähän siksi kirjoita ja ehkä on parempikin että asiantuntija ohjaa tässä asiassa.
Suosittelenkin että otat yhteyttä lähimpään Ensi ja Turvakotiin. Seuraavissa kaupungeissa:
Helsinki,
Jyväskylä,
Kotka,
Kuopio,
Lahti,
Outokumpu,
Pori,
Raahe,
Rovaniemi,
Tampere,
Turku, Ensi ja Turvakodit järjestävät unikouluja. Me saimme sieltä kirjalliset ohjeet joiden avulla pidimme itse unikoulun kotona (kerrostalossa). Kokemuksesta voin sanoa että kolmessa yössä loppui yö-heräilyt !!! ETTÄ KYLLÄ KANNATTI

Meillä yöheräily alko 11kk ikäsenä. Neiti oli nukkunut jo yöt läpi 5kk eteenpäin, mutta päivähoitoon siirtyminen aiheutti sit yöheräämiset.
Neiti vaihtoi samalla kahdet päikkärit yksiin ja kun nukutin sitkeästi toisille päiväunille vielä 18 aikaan ja herätin klo 19. Sitten sinniteltiin lähelle 23 ja tyttö nukkui koko yön.

Nyt sitten poskihampaat tulossa ja neiti herää itkemään joka yö aamuyöstä. Tämä vaihe onneksi ohimenevää. Jaksamista!

kiva kuulla että muillakin,meillä poika on 1v3kk ja palannut kans maitoon ja heräilyyn :(

unikoulua en kuitenkaan itse halua vielä aloittaa koska inhoan lapsen minkään asteista ylimääräistä huudattamista ja koska poika nukahtaa kyllä minuutissa maidon saatuaan... MUTTA itse oon aatellut vaihtaa maidon veteen vähitellen joten toivon tuon auttavan!
Jaksuja sulle sinne :)

Yhteistyössä