apua! ystäviäkö vain? paluu yhteen mahdollista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksinja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksinja surullinen

Vieras
erosin lauantaina poikaystävästäni, olimme 8kk yhdessä. ero otti todella koville ja olen vain itkenyt sen jälkeen. poikaystäväni jätti minut, koska häntä alkoi äkillisesti ahdistaa noin 2-3vko sitten. näimme sitten kerran-pari viikossa että ahdistus menisi ohi mutta se lähti aina vain hetkellisesti joten hänen mielestään olisi parempi jos olisimme vain kavereita. ennen ahdistusta olimme koko kesän tiiviisti yhdessä ja suunnittelimme myös yhteistä ulkomaanmatkaa kummatkin innoissaan ja meillä meni ehkä paremmin kuin koskaan, sitten kaikki yht äkkiä kääntyi.

poikaystäväni ei kuitenkaan ole poistanut netistä yhteisiä kuviamme ja häneltä tulee paljon sydämiä yms, tuntuu kuin emme edes olisi eronneet. sieltä tulee paljon viestejä joissa hän kertoo rakastavansa minua yms ja viestittelemme edelleen todella tiiviisti. kummatkin kyllä rakastetaan toisiamme tosi paljon. poika haluaisi kuitenkin viettää yön kanssani ja haluaa nähdä minut huomenna, miten pitäisi suhtautua?

onko meil viel teidän mielestä mahdollisuus päätyä jatkamaan suhdetta?
onko teillä ollut samanlaisia tilanteita ja miten ne ovat päättyneet?
jos päädymme takaisin yhteen niin uskoisin että saisimme suhteen toimimaan ellei ahdistus tule takaisin.

eikö poika tajua että hän "ruokkii" rakkauttani toiminnallaan, en koskaan pääse erosta yli jos poika käyttäytyy noin ihanasti, tunteet saattavat jopa kasvaa. vai eikö poika haluakaan erota vielä kokonaan, ehkä hän haluaisi palata vielä yhteen ja haluaa pitää tunteet yllä?

Hmmm...ettei nyt vain pitäisi sinua hätävarana?Jos todella olette eroamassa, ei se onnistu niin, että tapailette toisianne "vain ystävinä". Parempi olisi lopettaa kokonaan ja alkaa molemmat tahoillanne "nuuhkimaan uusia tuulia". Pitää tehdä selkeä päätös.

Miehille tulee noita yksinäisyydenkaipuukohtauksia ajoittain. Se on ilmeisesti normaalia miehen luonteeseen kuuluvaa käytöstä. Pitäisikö se hyväksyä vai ei, niin?

Ehkä olitte liian tiiviisti yhdessä ja poikaa alkoi vaan simppelisti ahdistaa oman ajan puute ja liian lähellä hehkuva lempi.

Teidän pitäisi jutella asiasta ja jos päätätte jatkaa suhdetta, selvittää, tahtoisiko poika vaikka kerran kuussa pitää jonkinlaista yksinäisyysretriittiä. Siis olisi vaikka koko viikonlopun yksinään, rauhassa, ja sitten jatkaisitte seurustelua taas ihan normaalisti. Ette teksis näistä yksinoloista sen kummemepaa numeroa vaan se olisi suhteeseen kuuluva tapa.

Voisi toimia muillakin.

Juu, mullakin tuli ensimmäisenä mieleen että poika kaipaa välillä omaa aikaa. Lukiessani aloitusta mulla tuli tunne että kyseessä on melko nuori pari, joten kai poika haluaa vielä "riehua" kavereiden kanssa silloin tällöin. Ja hyvä niin, ettei vanhempana ala kaduttamaan. Ja omaa aikaa pitää tietty olla aina riippumata iästä! Liika riipustautuminen ei koskaan ole hyväksi suhteelle.

pitäisikö antaa tilanteen nyt jonkun aikaa mennä omalla painollaan ja sitten tehdä asialle todellakin vain kylmästi loppu tai jatkaa suhdetta? olisiko minun puoleltani tyhmää ehdottaa pojalle suhteen jatkumista tämän viikon kuluessa ja sitten eroaisimme lopulisesti jos se ei toimi? kuinka pitkän ajan päästä ottaisin asian puheeksi?

"poika haluaisi kuitenkin viettää yön kanssani ja haluaa nähdä minut huomenna, miten pitäisi suhtautua? "

En todellakaan suosittele! Hän haluaa kanssasi seksisuhteen. EI seurustelua. Jos jo nyt itket, älä missään nimessä suostu hänen kanssaan samaan sänkyyn, tai itket vielä kuukausia sen jälkeenkin. Mies omalla tavallaan pitää sinusta, ei halua päästää irti kun kuitenkin olet kivaa seuraa. Muuta hän ei sinusta halua kuin seksiä, kunnes löytää naisen josta todella kiinnostuu. Tämä on ikävä totuus. Jos et nyt lopeta, tulet kuitenkin myöhemmin huomaamaan, että olin oikeassa. Jatkossa osaat sitten varoa.

en usko että hän ainakaan vielä haluaisi mitään seksisuhdettakaan, hän tietää että olen aivan rikki. hän oli meillä jo eron jälkeen yhden yön eikä siihen sisältynyt millään tavalla seksi..

Alkuperäinen kirjoittaja yksin ja surullinen:
pitäisikö antaa tilanteen nyt jonkun aikaa mennä omalla painollaan ja sitten tehdä asialle todellakin vain kylmästi loppu tai jatkaa suhdetta? olisiko minun puoleltani tyhmää ehdottaa pojalle suhteen jatkumista tämän viikon kuluessa ja sitten eroaisimme lopulisesti jos se ei toimi? kuinka pitkän ajan päästä ottaisin asian puheeksi?

Anna olla, älä ota yhteyttä, älä tyrkytä itseäsi. Älä tee asialle yhtään mitään. Ei mitään seksiä, eikä yhteisiä öitä, eikä muutenkaan yhdessä olemista.
Jos toinen haluaa erota, niin silloin ei pidä alkaa vänkäämään tai anelemaan häntä takaisin. Silloin karkotat ainakin sen toisen vain kauemmaksi.

Taidatte todellakin olla aika nuoria tuosta teksistä päätellen..

Ehkä pitäisi sopia, että ollaan nyt vähän aikaa ilman mitään kontaktia ja mietitään tätä asiaa. Rakastavaisista ystäviksi siirtyminen on ehkä pahinta mitä heti eron jälkeen voi tehdä. Ei kokonaan yhteyden katkaiseminen ilman toivoa tulevasta ole parempaa, mutta kuitenkin...

Se mitä joku kirjoitti "yksinäisyysretriiteistä" kerran kuukaudessa kuulosti aika fiksulta. Voisit puhua hänelle siitä aluksi. Onneksi teillä on sentään puhevälit kunnossa, ja poika tuntuu olevan empaattinen.

Miten sinä käyttäydyit kun hän jätti? Jostakin luin, että kannattaisi olla heti samaa mieltä, eikä yrittää muuttaa hänen mieltä, silloin toinen voi tulla heti katumapäälle. Mutta jos alkaa väittämään vastaan, se vie toista vain kauemmas. Mutta minkä tunteille voi... Parempi kai kuitenkin olla aito kuin näytellä.

kun poika jätti minut, aloin tietysti itkeä ja olen ollut aivan maassa koko tämän ajan ja poika tietää sen. en ole yrittänyt kääntää hänen päätään mutta olen kyllä sanonut kuinka kaipaan häntä ja hän myös minua.

Rakkaus ei tietenkään kysy ikää, mutta olette nuoria -tosi nuoria? Neuvot voisivat olla osuvampia, jos hiukan tiedettäisiin minkä ikäisistä ihmisistä on kyse.

kun poika jätti minut, aloin tietysti itkeä ja olen ollut aivan maassa koko tämän ajan ja poika tietää sen. en ole yrittänyt kääntää hänen päätään mutta olen kyllä sanonut kuinka kaipaan häntä ja hän myös minua.

Siis kaipaa sinua? Mitä se sitten oikein pelleilee? Tietääkö itsekkään mitä oikeastaan tahtoo? Mitä toisten tunteilla pompottelua tuo nyt on?

olemme täysi ikäisiä.

joo jätkä kaipaa mua, mutta luultavasti hän ei tosiaan tiedä mitä tahtoo. mitä mun pitäis tehä? annanko asian mennä omalla painollaan vai sanonko että nyt joko ollaan tai sitten ei eikä pidetä hetkeen yhteyttä?

olemme täysi ikäisiä.

joo jätkä kaipaa mua, mutta luultavasti hän ei tosiaan tiedä mitä tahtoo. mitä mun pitäis tehä? annanko asian mennä omalla painollaan vai sanonko että nyt joko ollaan tai sitten ei eikä pidetä hetkeen yhteyttä?

Ryhtiä, tyttö. Älä anna hänen pompotella tunteillasi. Pää pystyyn, kerjäämään et ala. Ei mitään yhdessä nukkumisia ja muka ystävyyttä. Sanot suoraan, että tunteillasi ei leikitä. Että et halua olla pelkkä ystävä tai ehkä voit olla sitä myöhemmin. Minusta hän on tosi outo, leikkii tunteillasi. Joko ollaan yhdessä tai sitten ei.

"sanonko että nyt joko ollaan tai sitten ei eikä pidetä hetkeen yhteyttä?"

Tuo kuulostaa oman sydämesi kannalta paremmalta vaihtoehdolta. Jos sanot, että sinähän jätit minut, ja se tarkoittaa myös sitä että emme ole enää yhdessä. Edellisellä oli hyvä kommentti. Pisteet kuitenkin pojalle, että ei jätä sinua yksin itkemään vaan on tukenasi. Mutta sinun pitää täällä olla se vahva ja sanoa missä nyt mennään.

Jos hän oikeasti rakastaa, hän palaa luoksesi jonkin ajan päästä (voi mennä viikkoja tai kuukausia). Mutta sano, että se on joko tai. Ethän itsekään halua olla näin epävarma siitä mitä hän haluaa.

kiitos vastauksista, lisäneuvot eivät toki ole pahitteeksi.
yritän pystyä sanomaan tuon tänään kun näemme kohta.. vaikeaa se tulee olemaan

No aivan varmasti on vaikeaa. Mutta muista, että olet arvokas ihminen eikä kanssasi pelleillä. Voimia.

Yhteistyössä