APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N_78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

N_78

Vieras
Minua vaivaa yksi juttu... Olen ollut mieheni kanssa 1,5 vuotta. Ennen tätä hän seurusteli pitkään yhden naisen kanssa ja hänellä oli kaksi lyhyttä suhdetta, jotka olivat kuitenkin vakavia niin, että hän esitteli molemmat naiset esim. ystävilleen. Nuo molemmat suhteet kestivät puolisen vuotta.

Me ihastuimme toisiimme ja muutimme melkein heti yhteen. Meillä ei ole luottamuspulaa ja molemmat saavat mennä miten haluavat. Nyt sitten sain sivukautta kuulla, että mieheni on menossa saunailtaan, minne on tulossa nainen, jonka kanssa miehellä oli ensimmäinen noista lyhyemmistä suhteista. Mies ei ole sanonut asiasta mitään (luulee, etten tiedä), mutta hän on minusta ollut innoissaan illasta ja sanonut jo etukäteen, että myöhään menee. Tähän liittyy muutakin. Yllätin miehen katsomasta tuon naisen kotisivua yksi ilta, minkä hän sulki nopeasti, ja erään kerran hän kaivoi vahnigossa naisen käyntikortin pöydälle, vilkaisi minuun, ja laittoi sen nopeasti takaisin lompakkoon.

En tiedä, minulla on vain kurja olo. Mitä pitäisi ajatella?

niin saattaa olla helppo nakki tiedossa. Kysypä tosiaan, saattaa olla vain kaveruutta jäljellä. Mahtaisiko tuo nainen seurustella nyt jonkun muun seurueeseen kuuluvan kanssa?

Samoilla linjoilla edellisten kanssa, että ota saunailta kotona miehen kanssa puheeksi. On aina huono juttu, jos kolmas osapuoli on puuttunut asiaan eli sait kuulla asiasta muualta, koska olipa miehesi tarkoitus olla vain hienotunteinen sinua kohtaan niin yritys on nyt pilalla.Et sinä häntä vielä nurkkaan ahdista kysymykselläsi jos pysyt asialinjalla :)

Kysy mieheltä, keitä sinne tulee. Jos hänen ex-tyttöystävänsä tulee sinne uuden miesystävänsä kanssa, niin sitten ei taida olla mitään hätää. Jos taas tuo nainen on sinkkuna, niin hälytyskellot soisivat ja lujaa.

Tuppaudu mukaan saunomaan.

Jos mies ei kerro totuutta, keitä sinne osallistuu ja hän ei huoli sinua mukaan, niin voit sanoa, että olet kuullut vahingossa eräästä keskustelusta, että sinne on tulossa ex ja olet melko varma, että heillä on jotain säätöä keskenään menossa.

Mihinköhän aiemmat suhteet ovat kariutuneet? Omalla kohdallani en ole suhteita lopettanut hetken mielijohteesta, vaan pitkällisen harkinnan tuloksena, joten eipä tulisi mieleenikään huolia yhtäkään ex-poikaystävääni takaisin. Sen sijaan jos seurustelukumppaneita vaihdetaan puolen vuoden välein, niin ei mikään ihme, jos vanha suola alkaa janottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja N_78:
Minua vaivaa yksi juttu... Olen ollut mieheni kanssa 1,5 vuotta. Ennen tätä hän seurusteli pitkään yhden naisen kanssa ja hänellä oli kaksi lyhyttä suhdetta, jotka olivat kuitenkin vakavia niin, että hän esitteli molemmat naiset esim. ystävilleen. Nuo molemmat suhteet kestivät puolisen vuotta.

Me ihastuimme toisiimme ja muutimme melkein heti yhteen. Meillä ei ole luottamuspulaa ja molemmat saavat mennä miten haluavat. Nyt sitten sain sivukautta kuulla, että mieheni on menossa saunailtaan, minne on tulossa nainen, jonka kanssa miehellä oli ensimmäinen noista lyhyemmistä suhteista. Mies ei ole sanonut asiasta mitään (luulee, etten tiedä), mutta hän on minusta ollut innoissaan illasta ja sanonut jo etukäteen, että myöhään menee. Tähän liittyy muutakin. Yllätin miehen katsomasta tuon naisen kotisivua yksi ilta, minkä hän sulki nopeasti, ja erään kerran hän kaivoi vahnigossa naisen käyntikortin pöydälle, vilkaisi minuun, ja laittoi sen nopeasti takaisin lompakkoon.

En tiedä, minulla on vain kurja olo. Mitä pitäisi ajatella?

Päästä irti, näyttää että on menossa kuitenkin. Tai lakkaa kyttääminen, jonka olet juuri paljastanut.

En valitettavasti voi mennä mukaan, koska saunailta on rajatulle seurueelle. Tiedän, että sinne menevät naiset saunovat miesten kanssa (noin yleisesti) ja sanoin miehelle eilen, että kimppasaunominen on minusta kurja juttu. Mies oli yllättyneen oloinen (luultavasti siksi, että en koskaan ole kyseenalaistanut hänen menojansa), mutta ei sanonut muuta asiasta. En uskaltanut sanoa tuosta naisesta mitään. Ajattelen niin, että antaa miehen mennä. Jos yritän pitää hänet kotona, niin silloin se vanha suola varmasti janottaa. Mutta aion palata asiaan vielä ennen saunailtaa ja kertoa tunteistani, että koen epävarmuutta ja etten ole siitä iloinen. Tuosta ei kukaan voi suuttua.

Mikä ihmeen systeeemi on siinä että on rajattu seurue??? Jos siellä kuitenkin on sekä naisia että miehiä. Ovatko samaa harrastusporukkaa tai työporukkaa? Vai mikä heitä yhdistää??

Minä en katselisi miestä joka saunoo sekasaunassa vieraiden naisten kanssa ja vieläpä rajatussa seurueessa johon minä en kuuluisi. Saisi mies jäädä siihen seurueeseen kokonaan jos sinne menisi.

Kyseessä on miesvaltainen entinen opiskelijaporukka, mihin mahtuu muutama "reipas" nainen mukaan. Ja perinteenä on vuosikausia ollut se, että kimpassa saunotaan, siis opiskelujen alusta lähtien ja paljon ennen kuin minusta oli miehellä tietoakaan. Mieheni on luotettavaa tyyppiä, en ole koskaan ennen ajatellut hänen tekevän mitään, mutta tuntuisi tosi oudolta, jos hän saunoisi exän kanssa. Me kumppanit emme ole noihin tilaisuuksiin tervetulleita, tämäkin on aina ollut tapana, tapaaminen on kerran vuodessa.

Ei onnistuisi mun mieheltä. hän ei edes ehdottaisi moista...tietty samat säännöt pätee minuun. Kun ollaan sitoudutta, ei olla enää yksilöitä vaan tiimi. Ei tiimin jäsenet voi salailla asioita ja toimia toista loukkavalla tavalla.

Ja en ymmärrä mikset vaan heti sanonut miehellesi asiasta vaan esim. kirjoitit tänne? Heti jos/kun olisin kuullut että ex on siellä, olisin samantien nostanut asian pöydälle. Näin mun mies on pyytänytkin että tekisin, enkä hautois asioita sisälläni ja sit kun hän kysyy mikä on niin vastaan "ei mikään".

Ei toimi.

Kysymyksessä on siis vuosikautinen traditio?
Silloin opiskeluaikaan, kun suurin osa vielä oli vapaita, tehtiin saunan jälkeen juna jne. Se on sitä opiskelijaelämää.
Niiltä opiskeluajoiltako tämä ensimmäinen lyhyt suhde on peräisin, vai sen jälkeiseltä ajalta ? Näin äkikseltään laskettuna siitä on yli kaksi vuotta kun miehesi pisti poikki tämän naisen kanssa. Tiedätkö onko tällä naisella uutta miesystävää?

Kun tilaisuus on kerran vuodessa ja Te olette ollet yhdessä 1,5 vuotta, niin olet kerran ollut samasa tilanteessa. Mitä silloin tapahtui, vai etkö tiennyt hölkäsenpöläystä ?

Taisin muotoilla vähän hassusti. Mies ei tiedä että minä tiedän tuosta naisesta. Emme vielä vuosi sitten asuneet yhdessä enkä silloin tajunnut tällaista juttua...

Yhteistyössä