APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellu87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ellu87

Jäsen
01.09.2007
66
0
6
Mikä avuksi 9kk tyttö lopettanut syömisen melkein kokonaan (ainakin puuro syömisen)!?!
Lounaalla syö hyvin vähän omatekoista ruokaa, välipalan syö, päivällinenkin menee jos on kaupan ruokaa, mutta illalla puuro ei maistu ei sitten millään. Entinen lempipuurokaan ei maistu. Pitääkö keksiä joku muu ilta ja aamupala kuin puuro..onko mulla kyseista ongelmaa?

Ootko koleillu huijata syömään puuroa tai sellaista ruokaa joka ei maistu? Meillä huijataan toinen toisiamme niin, että kun ruoka ei maistu, niin sekotan siihen hedelmäsosetta tai jogurttisosetta, niin yleensä sitten kelpaa. Poika taas huijaa mua niin, ettei muka maistu ja saa sitten nam-namia eli herkkusoseitaan. ;)

Kokeile pitää vaikka taukoa jokunen päivä. Itse tarjoan tuommoisina aikoina jogurttia (on kyllä kallista) ja sitten taas kokeilen josko puuro maistuisi. Velliäkin annan jos menee monta päivää, ettei se puuro kelpaa, niin saa ainakin vähän viljatuotetta. Ei meillä ainakaan ole siihen jogurttiin liiaksi tottunut.

Entä auttaako se jos antaa sormiruokaa tai jotain muuta hypisteltävää ruokailun ajaksi. Olen antanut sotkea ruokaa sormiin tai lusikan tai pilttipurkin kannen tms. "ruokailuun liittyvää oheistarviketta" - en siis leluja. Meillä sekin auttaa, ruoka maittaa paremmin siinä vaiheessa kun tulee joku "minä itte" vaihe. En kuitenkaan aina ettei totu leikkimään samalla.

Samoin teen välillä niin että huijaan edes vähän syömään puuroa antamalla herkkusosetta enemmän ja pari lusikkaa puuroa sekaan... suhteet vähän pielessä

oletko kokeillu vaihtaa puurohiutaleiden merkkiä.en miekää joka aamu pelkkää kaurapuuroa söis :D ja vaihtelevasti sinne myös soseita tai marjoja.
ja meillä noi isommat ei aikoinaan voineet sietää mitää tinttapuuroa,eli liian paksua puuroa.tein sitten aina vähän löysemmän puuron ja hyvin upposi..

Yhteistyössä