Apuaaaa!!! H&m:n lasku/tiliasiakas???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mies maksoi eilen h&m laskun joka oli jotain 250€ tienoilla. Raha kuitenki tosi tiukassa tässä kuussa ni luki sieltä jotain että voi maksaa erissä... No mies oli sitte maksanu vaan 100€!!! Kerto tästä mulle vasta tänään ja olen nyt töissä.. Mitä tämä nyt tarkoittaa? Joudunko maksamaan nyt jotain yletöntä korkoa tms? Ja muistan että joku joskus olisi kertonu tiliasiakkuuden olevan TOSI HUONO JUTTU!! Miten siis mun nyt pitäisi toimia?? APUAAAA!!!!

Joo, maksat erissä nytten. Korot ja kulut määräytyy ihan sen mukaan paljonko olet auki vielä ja miten paljot kuussa lyhennät. Jos maksat seuraavassa (tai vaikka vielä tässä erässä) ne loputkin, et saa mitään kuluja/korkoja tai vähän vain. Jos pidät tiliä monta vuotta ja maksat muutamia euroja, lunnollisesti maksat sitten enempi kuluja ja korkojakin, eikä summa lyhene. Toimii samalla periaatteella kuin esim. luottokortitkin.

Oon tehny aina hm:män laskun kanssa niin, että maksan sen parissa kolmessa erässä. En ole huomannut, että siinä ihan hirveitä tappioita tulisi. Varmaankin, jos maksaisi sen muutaman euron/kympin kuussa mitä vähimmillään pitää maksaa, niin korkoa ehtisi kertyä, koska vaikea uskoa vaateliikkeen olevan kauhean halpa luotontarjoaja.

Kiitos paljon teille vastauksista!! Saan varmasti maksettua loppusumman kun seuraava lasku tulee, joten ei siis varmaan paljoa korkoja :) Jos siis toimii samalla periaatteella kuin esim visa ni sitte asia mulle ookoo. Muistin varmaan väärin kun muistin että tossa hooämmän tilijutussa jotain tosi hämärää..