Apuaaaaaaaaaaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmyydentyhmyys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmyydentyhmyys

Vieras
Voi paska paska paska paska paska. Oon raskaana viikolla 5+0 ja en tiedä mitä tehdä.
Ikää on 23 ja mulla on jo kaksi lasta. Aloitin juuri opiskelut..
En tiedä yhtään mitä teen.. abortti ? Mies ei varmasti suostu aborttiin.... :/

Taloudellinen tilanne on HUONO ja koulukin juuri alkoi, en haluaisi jättää sitä kesken kun vihdoin on mielekäs ala ja saisi ammatin...

Elämä tuo yllätyksiä, suunnitelmat muuttuu. Opiskelua voi jatkaa raskaudesta huolimatta... Ja lapsen vähän kasvettua opintoja voi myös jatkaa! Ei elämä ole vielä ohi. Nythän se vasta alkaa!

[QUOTE="Senni";23501972]Elämä tuo yllätyksiä, suunnitelmat muuttuu. Opiskelua voi jatkaa raskaudesta huolimatta... Ja lapsen vähän kasvettua opintoja voi myös jatkaa! Ei elämä ole vielä ohi. Nythän se vasta alkaa![/QUOTE]

Mutta en ehdi valmistua ennen lapsen syntymää.. Työvoimpoliittisessa koulutuksessa opiskelen, en tiedä miten sitä voi jatkaa sitten muka ?
Ja millä rahalla tämän lapsen elättää kun ei ole rahaa nytkään...

No tee ihmeessä abortti. (jos se on siis sun omasta mielestä vaihtoehto, etkä oo mikään fanaatikko) Tohon tilanteeseen ei oo nyt mitään järkeä ehdointahdoin alkaa lasta synnyttämään.

Kannattaisioko nyt aluksi miettiä miten niitä rahoja käyttää? itse opiskelen ja mies työtön ja meillä myös lapsia... enkä ole vielä missään vaiheessa kokennut itseäni mitenkään köyhäksi, tai niin ettei olisi varaa lasten tarpeisiin. Tosin jos juoksisin baareissa joka viikonloppu niin varmaankin silloin ei rahaa olisi elämiseen muuten...

[QUOTE="jenni";23502078]Kannattaisioko nyt aluksi miettiä miten niitä rahoja käyttää? itse opiskelen ja mies työtön ja meillä myös lapsia... enkä ole vielä missään vaiheessa kokennut itseäni mitenkään köyhäksi, tai niin ettei olisi varaa lasten tarpeisiin. Tosin jos juoksisin baareissa joka viikonloppu niin varmaankin silloin ei rahaa olisi elämiseen muuten...[/QUOTE]

Joo kyllä aika tarkkaan katotaan mihin rahaa laitetaan, ei siis ravata baareissa ym. muuteki eletään säästeliäästi

Mun mielestä abortti on parempi vaihtoehto kuin epätoivottu lapsi. Ihan liikaa on joutunut niitä kohtaloita seuraamaan, huostaanottoja yms.

Kun olet noin aikaisessa vaiheessa vaiheessa, niin keskeytys saattaa hoitua parilla pillerillä... siinä tapauksessa hoida homma heti aamusta. Ja mieti itsellesi toimivampi ehkäisy.

tunnustan että ap:n tilanteessa mä varmaan hakisin tk:sta keskeytyspillerit enkä puhuisi miehelle mitään... ampukaa mut nyt sitten vaan... mutta äidin harteille se vauvan hoito ja opiskelujen keskeyttäminen kuitenkin jää, mun mielestä hänellä on oikeus päättää...

tunnustan että ap:n tilanteessa mä varmaan hakisin tk:sta keskeytyspillerit enkä puhuisi miehelle mitään... ampukaa mut nyt sitten vaan... mutta äidin harteille se vauvan hoito ja opiskelujen keskeyttäminen kuitenkin jää, mun mielestä hänellä on oikeus päättää...

Mä tätä just mietin et voiko tehdä mieheltä salassa. Onko se käytännössä mahdollista ?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23502257:
Mä tätä just mietin et voiko tehdä mieheltä salassa. Onko se käytännössä mahdollista ?

On. Varaat ajan tk:hon ja pyydät keskeytyspillerit, sitten vaan otat ne. Tietty jos vuotojen yms. taki joutuu sairaalaan, mutta eihän sun tarvi niistä pillereistä silti miehelle kertoa.

Tai mitä jos sanosit miehelle, ettet yksinkertaisesti kykene tässä tilanteessa raskauteen, etkä ole siihen nyt valmis. Hyvässä parisuhteessa ei tehdä toiselta mitään salaa vaan sinulla on oikeus tunteisiisi ja miehen on se hyväksyttävä. Ei ketään voi pakottaa pitämään lasta, jota ei halua!

Kyllä miehesi ymmärtää, jos sinua ja perhettäsi rakastaa. Nyt ei ole perheelisäyksen aika teille kenellekään ja olisi äärimmäisen itsekästä pitää lapsi mihin ei ole valmis. Tsemppiä vaan ja rohkeasti sanot miehellesi päätöksestäsi tehdä abortti. Kyllä hän ajan kanssa sen ymmärtää, jos nyt ei heti ymmärrä :)

Tai mitä jos sanosit miehelle, ettet yksinkertaisesti kykene tässä tilanteessa raskauteen, etkä ole siihen nyt valmis. Hyvässä parisuhteessa ei tehdä toiselta mitään salaa vaan sinulla on oikeus tunteisiisi ja miehen on se hyväksyttävä. Ei ketään voi pakottaa pitämään lasta, jota ei halua!

Kyllä miehesi ymmärtää, jos sinua ja perhettäsi rakastaa. Nyt ei ole perheelisäyksen aika teille kenellekään ja olisi äärimmäisen itsekästä pitää lapsi mihin ei ole valmis. Tsemppiä vaan ja rohkeasti sanot miehellesi päätöksestäsi tehdä abortti. Kyllä hän ajan kanssa sen ymmärtää, jos nyt ei heti ymmärrä :)

Mies ei hyväksy aborttia.Ollaan siitä pariin kertaan keskusteltu ja miehen mielestä abortti ei ole oikea ratkaisu ikinä.
Kyllä minä varmasti tätä lasta rakastaisin jos sen pitäisin, mutta se lapsen pitäminen tässä elämäntilanteessa taitaa olla aika mahdotonta.