Apuja kiitos, ajattelin nyt sitten kokeilla karppausta... En usko muuten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Wanda"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ihme että pypylleröinen laihtuu jos syö noi vähän. Kuka tahansa laihtuisi tuolla elergiamäärällä. Sill aei oo karppauksen kans mitään tekemsitä. Ihan sama vaik söis silkkaa sokeria tuon verran.

Mun päivän ruokailut:
Aamulla: Kahvi kermalla ja tunti, pari tosta pekonia, majoneesia ja kurkkua
Välipalaks actimel 0.1% mustikka. kahvi kermalla
Ilta palaksi kaks kanankoipea, majoneesia, kurkkua, wokkia ja hiilari määrästä riippuen kananmunaa.

Mä syön ennemmin illalla tukevasti ku tulee kaikkee ohjelmaa telkusta ja oon entinen herkkusyöppö ja syöminen tapahtu illalla. Ei pääse tavasta eroon :D

[QUOTE="eee";23441559]Eikö noi sun kaksi ensimmäistä lausetta vähän niin kuin kumoa toisensa? Kenenkään mahalaukku ei tarvitse viittä lautasellista ruokaa, mutta silti epäilet että syön liian vähän ja käsket syödä riittävästi? :D[/QUOTE]

öööö.. no ei kyllä taida kumota. Riittävästi on riittävästi, ei liikaa. Kai sä tajuat mikä ero siinä on? Jos sulla on nälkä niin eikö se ole aikalailla selvää ettet ole syönyt tarpeeksi? Mutta sä tuskin tarvitsen viittä lautasellista karppiruokaa saadaksesi mahasi täyteen? Tai sit sun täytyy olla aikamoisen iso ihminen.

Ei ihme että pypylleröinen laihtuu jos syö noi vähän. Kuka tahansa laihtuisi tuolla elergiamäärällä. Sill aei oo karppauksen kans mitään tekemsitä. Ihan sama vaik söis silkkaa sokeria tuon verran.

Ai :D Sulla taitaa mennä nyt jotain vähän hutiin. Tolle päivälle tuli hiilareita alle 20g, rasvaa tuli reilu 150g ja kaloreita oli 1800 paikkeilla. Että...
Kerroinko mä jossain kohtaa annosmäärät? En mielestäni. Eikä niitä myöskään kysytty, vaan kysyttiin, mitä mä oon syönyt päivän aikana.

Voi että kun saisin itseäni niskasta kiinni tämän karppauksen kanssa...

Mutta kun niin paljon ruoka-aineita joista en pidä... Esim tuo pekoni mitä kaikki karpit tuntuu syövän...

Ehdotelkaapas tälläselle nirppanokalle päivän parin karppiruuat....

Mutta kun niin paljon ruoka-aineita joista en pidä... Esim tuo pekoni mitä kaikki karpit tuntuu syövän...

No eihän pekonia ole mikään pakko syödä. :)

Miten olisi vaikka paistettu/uunissa haudutettu lohi salaatin ja/tai höyrytetyn parsakaalin kanssa? Tai ihan kermaan tehty jauhelihakastike (ei jauhoa suurusteeksi) johon voi vähän lisätä tuorejuustoa tai juustoraastetta paksumman koostumuksen saamiseksi.. Sen syöt uunissa haudutettujen kasviksien kanssa, joihin laitat vähän öljyä ja mausteita päälle. Kiusauksia voi myös tehdä ilman perunaa, muiden kasvisten kanssa. Kasviksia vaan ja mitä ikinä haluaakaan, vaikka jauhelihaa, kinkkua, kalaa...

Välipalaksi leipäjuustoa tai juustotikkuja. Iltapalaksi ja aamupalaksi esim. turkkilaista jogurttia, leipäjuustoa, ruokaisaa salaattia, jossa lisänä esim. fetaa, kanaa, jauhelihaa...

Jos vaikkapa tortilloja kaipaa, niin saa ihanan herkun kun paistaa jauhelihan, lisää siihen taco-mausteen, laittaa jauhelihan revityn salaatin ja kuutioidun kurkun ja paprikan päälle, lisäksi juustoraastetta, ranskankermaa ja hiukan salsakastiketta. :)

Mä en tuosta pekonista niin enää välitä, mutta syön aika paljon halloumi-juustoa. :) Se on sellainen ihanan suolainen herkku. :p Lisäksi sen kanssa vaikka paistettu sipuli, paistettu paprika ja paistettu kesäkurpitsa.

Viimeksi muokattu:
Esimerkki ketoosipäivästä:

Aamupala: 1 munan ja 2 keltuaisen munakas tomaatilla, juustolla ja runsaalla voilla
Lounas: Lohta kermakastikkeessa + höyrytettyjä vihanneksia
Iltapala: Mantelileipä (paistan pannulla 1 kanamunan ja mantelijauheen sekoituksen), päällä voita ja maksamakkaraa. Lisäks teetä kermalla ja pari palaa tummaa suklaata.

Jos nälkä yllättää otan vielä vähän juustoa ja teetä kermalla. Hiilarit pidän n. 20 grammassa, proteiinit 60-80 g ja rasvaa yli 150 g.

Mä en kyllä silti millään voi uskoa, että toi ois pitemmän päälle terveellistä.
Kamalia suolamääriä makkaroista ja juustoista, enkä kyllä usko siihenkään, etteikö kolesteroli vaikuttais sydän- ja verisuonitauteihin. Onhan niitä vuosia tutkittu!

Niin, ja piti lisätä, että eiköhän suht samoihin tuloksiin pääsis, jos jättäis pois vain sen sokerin, joka on täysin turhaa! Alkais kilot pudota jo sillä...

Ei mullekaan oikeen iske pekoni, paitsi herkkusienien ympärillä. Enkä kananmunistakaan kauheesti välitä... Harvon niitä siis syön ;)

karppaaja pienellä budjetilla, työttömällä ei ole varaa täyspainotteiseen karppaamiseen. Nyt viikko karppaamista takana ja olo on muuttunut ihan sanoin kuvaamattoman hyväksi.
Joka aamu piimä-appelsiinitäysmehu tai vastaava smoothie, mutta piimä on aina toisena ainesosana ja mä täytyn tosta niin etten välttämättä tarvis mitään muuta koko päivänä. Juon sen 2dl -5dl aamulla tota juomaa.
Ilalla rahkaa marjojen kanssa, naposteluun maapähkinöitä. Ja oikeesti ei tee samalla lailla namia mieli nyt kun ennen.
Ja laihtunu viikon aikana olen -1,5kg
Olen tehnyt noita karppaajien ruokia, mm. "makarooni"laatikkoa tofulla, munakasta uunissa, munakasta pannulla, soijaleipää tein tossa toissapäivänä

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;23451137:
Ai :D Sulla taitaa mennä nyt jotain vähän hutiin. Tolle päivälle tuli hiilareita alle 20g, rasvaa tuli reilu 150g ja kaloreita oli 1800 paikkeilla. Että...
Kerroinko mä jossain kohtaa annosmäärät? En mielestäni. Eikä niitä myöskään kysytty, vaan kysyttiin, mitä mä oon syönyt päivän aikana.

Niin no kyllähän iso osa ihmisistä varmasti laihtuisi, jos saisi päivän syömiset pidettyä tossa 1800 kalorissa. Tai ei ainakaan lihoisi. Toihan on aika tavanomainen naisen perusaineenvaihdunta, eli jos vielä harrastaa jonkun verran liikuntaa, niin 1800 kcal/pv voi olla ihan toimiva dieetti (koostui se sitten sisällöllisesti karppiruoasta tai ei).

[QUOTE="sondersson";23449338]öööö.. no ei kyllä taida kumota. Riittävästi on riittävästi, ei liikaa. Kai sä tajuat mikä ero siinä on? Jos sulla on nälkä niin eikö se ole aikalailla selvää ettet ole syönyt tarpeeksi? Mutta sä tuskin tarvitsen viittä lautasellista karppiruokaa saadaksesi mahasi täyteen? Tai sit sun täytyy olla aikamoisen iso ihminen.[/QUOTE]

No riippuu varmaan tosiaan siitä, mitä se karppiruoka on - 5 lautasellista kaalisalaattia tai wokkivihanneksia on aika eri juttui kuin 5 lautasellista munia ja pekonia ;) Kauhean iso ihminen en ole, tai pitkä kyllä, ja nälkäinen :P

Hei!

Itse olen pudottanu Easy Diet illä kuukaudessa 11 kiloa, loput 9 lähtee 29.4 mennessä, löin tonnin vetoa. Dietti perustuu ketoositilaan, jolloin elimistö alkaa kuluttamaan "rasvavarastoja", ei lähde mahdollisista lihaksista. Elimistö vaipuu ketoosiin, ihmisestä riippuen 3-6 ssa päivässä, silloin kun jätetään hiilarit pois. Keskustelin tänään viimeksi lääkärin kanssa Atkinssin tyyppisestä ruokavaliosta, karppaamisesta. Varmasti toimii, mutt pidemmän päälle voi olla aika vaarallinen, kutn tämä Easy Diet kin. Ihminen varmasti laihtuu, jos syö vähemmän, mitä kuluttaa. Eli tuollaisella 1400-1600 kalorin ruokavaliolla, takuuvarmasti laihtuu, turha selitellä ettei mikään ruokavalio auta, se on itsensä huijaamista. Ihminen valehtelee parhaiten itselleen, kun kyse on laihduttamisesta. Tyyliin, en syö juuri mitään, mutta en laihdu..pötypuhetta, sanon minä. Itse olen lihonnut jokaisen neljän raskauden aikana, välillä enemmän, välillä vähemmän. Normaalisti painan 57-60 kiloa, riippuen treenien määrästä. Harrastan normaalisti judoa ja punttisalilla käyntiä, judo kuluttaa n. 2000 kaloria/treeni, puntti treenistä riippuen vähintään 600. Silloin kun treenaan n. 15h/vko, ei tarvitse katsoa mitä syö, ylimääräinen kyllä kuluu.
Raskausaikana söin, kuten olisin treenannut, tuloksena +37 kiloa, ja ihan itse syötynä. Putosi n. 17 kiloa imetyksen ja hiukan kevyemmän ruokavalion ansiosta, sitten tyssäsi. Selityksenä ettei paino enään putoa, on jumittunut, mutta paskanmarjat, katsoin peiliin, rupesin pitämään ruokapäiväkirjaa, joka päivä satoja kaloreita ylimääräisenä tuli syötyä. Ei paino noussut, muttei pudonnutkaan. Tein päätöksen, nyt lähtee loput 20 kiloa, ennen kesää. Sain töistä laihdutuskaverin, 1000€ panoksena. Lupasin pudottaa 20 kiloa, toinen osapuoli 15 ennen 29.4!

Kilot lähtee, läski liian kallista minulle, en viihdy isokokoisena, koko ikäni olen ollut kokoa S. Jos et viihdy kiloissasi, tee päätös, kirjaa ruokasi, ota elämä hallintaan:)

Tsemppiä!!!!

[QUOTE="huh huh";23451751]Mä en kyllä silti millään voi uskoa, että toi ois pitemmän päälle terveellistä.
Kamalia suolamääriä makkaroista ja juustoista, enkä kyllä usko siihenkään, etteikö kolesteroli vaikuttais sydän- ja verisuonitauteihin. Onhan niitä vuosia tutkittu![/QUOTE]
Oma suolamääräni tuskin on noussut siitä, kun söin virallisterveellisen ruokavalion mukaisesti 6-9 palaa leipää päivässä - siinäkin on paljon suolaa. Söin vieläpä (hölmö) toisinaan aamiaismuroja, niissä monasti enemmän suolaa kuin perunalastuissa. Niitäkään ei tosin tietenkään kukaan ei-karppi pistele poskeensa?

Vuosia on tutkittu. Tutkiminen sinänsä ei vielä ole osoitus mistään. Oletko tuloksiin perehtynyt?

Ja mitä tulee toiseen viestiisi, kyllä paino putoaa, jos jättää pois sokerin. Kunhan jättää sitten pois kaiken sen, missä on sokeria - jos pystyy. Aika harva pystyy; se taas johtuu hiilihydraattiriippuvuudesta, josta ei pääse eroon, jos ei irrottaudu kunnolla. Minulle tärkkelys on sokeria, niin se on sinunkin elimistöllesi...

Niin ja.... Easy Dietissä ei ole hiilareita, kaloreita vain 500-800, riippuen mitä syöt, siinä syödän aamulla yksi kylmä smoothie, päivällä ja illalla lämmin keitto. Pahimmat päivät ovat 4-5 pv. Aamulla vettä ja kolme kalaöljykapselia, itse syön lisäksi 2 Extra Strong Vihreä Tee kapselia ja vain aamulla kupin kahvia, kahvi sitoo rasvoja. Vihreätä teetä juon litran verran, saan kofeiinia, aineenvaihdunta vilkastuu, vissyä tai sitruunavettä lisäksi. Itse tykkään kookoskanakeitosta eniten, sitten kala- kana-sieni-ja tomaattikeitto, parsakeitto on omasta mielestä tympeää. Smoothie vaihtoehtoja kaksi, vadelmasuklaa mansikan lisäksi. Mansikkasmoothie maistuu hyvältä punttisalin jälkeen aamulla, sinne suuntaan aamukahvin voimin, kevyt treeni, eturistiside polvesta poikki, operoidaan kohta puoliin, kunhan olen oman kokoinen, kuntouttaminen helpompaa. Jos painon pudotus tyssääntyy, tai ei halua pudottaa näin nopeasti, voi lisätä keittoihin, kalaa, kanaa tai syödä kananmunia, hiukan juustoa, kuten tuossa Atkinssissa, ja karppaamisessa(en kyllä tarkalleen tiedä karppaamisen perusteita myönnettäköön) sekä hiilarittomia maitotuotteita. Pelkän Diettin avulla putoaa naisilta 3-6 kiloa vähintään kahdessa vko ssa, miehiltä enemmän...

Itse olen karpannut noin kolme viikkoa, neljä kiloa lähtenyt, mitat nyt 169/72. Aamulla syön pekonia muutaman sivun, paistetun kananmunan, kreikkalaista jugurttia hunajalla ja juon kahvin maidolla ja kermalla. Jugurttiin laitan pellavansiemenrouhetta tuomaan kuitua. Ruuaksi sitten yleensä naturel-kanaa, jonka maustan itse, kurkkua, jv-salaattia, paprikaa, täysrasvaisia juustokuutioita muutama. Olen nyt tehnyt muutamana päivänä kermaviilidipin johon laitan itse mausteita ja valkosipulia. Joka päivä olen syönyt palan tai kaksi tummaa suklaata. Päivän aikana tulee tarpeen tullen napsittua meetvurstia, porkkanaa, leipäjuustoa, tonnikalaa tms., riippuu päivästä miten tarvitsee syödä. Proteiinia meinaa tulla liikaa, mutta kunhan ei yli sadan mene. Hiilareita n. 30 g, rasvaa n. 150 g yritän saada. Varmaan saisin nopeammin painoa pois, jos vähentäisin maitotuotteita ja proteiinin määrää. Ketoosissa olen ollut noin kaksi viikkoa. Maha toimii paremmin kuin koskaan aikuisiällä eikä väsytä.

Alkuperäinen kirjoittaja mä en vois;23439859:
syödä noin harvoin! vaikka kuin söisin jotain makkaraa, niin kyllä mulla on nälkä 2-2,5 tunnin päästä taas. ei makkara kyllä pidä 3-4 tuntia nälkää.. no onneks ei ole pakko karpata :)

Mä syön nyt ihan normi ruokaa, enkä mäkään syö kun 2-3 kertaa päivässä. Saati sillon ku karppaa. Karpatrssa vaan ei tuu nälkä.

Hei,

Ei tule, koska Dieetti polttaa rasvavarastoja, sen jälkeen tietty pitää syödä suhteessa kulutukseen. Ei mikään laihdutus ole kestävä, jos jonkun kuurin tms jälkeen, alat mättämään ruokaa ylenmäärin. Tässä on ihan samat periaatteet kuin karppauksessa, ei vaan ole niin rasvapitoinen kuin karppaaminen. Perustuu elimistön ketoosi tilaan, kuten sanoin, terve ylipainoinen ihminen voi noudattaa dieettiä kolmesta neljään viikkoon, sitten lisätä hiilareita vähitellen, mikäli haluaa kuitenkin pitää ketoositilan päällä, saa apteekista ostaa sellaisia stikkejä, millä mitataan syljestä elimistön ketoositilaa. Kiloja putoaa paljon jos syö pelkästään nämä kolme pussia päivässä, Apteekista tai Hyvin varustetuista luontaistuotekaupoista saa tarkat ohjeet mukana. Paastolla lähtee enimmäkseen nesteet, ja sen jälkeen kiloja tulee takaisin, mikäli ei radikaalisti muuta ruokailutottumuksia, jos sitä tarkoitat. Kukaan ei lihoa, muuten kuin syömällä suhteessa enemmän, kuin kuluttaa, se on fakta. Jos olet siis terve, etkä sairasta esim. kilpirauhassairautta tms. Kuten kirjoitin, ihminern valehtelee itselleen, selityksillä, mä en syö juuri mitään, ja lihoan. Puutaheinää, jos siltä rupeaa tuntumaan, kannattaa kirjoittaa päivän ruoat ylös, laskea kalorit, ja kulutus, niin yksinkertaista se on. Toki elimistö voi ryhtyä säästöliekille, mikäli esim. imetät, tai muutoin et pitkäkestoisesti noudata vähäkalorista ruokaohjelmaa, silloin kannattaa, syödä yhtenä päivänä enemmän, hyviä hiilareita, ja enemmän esim kananmunia, tonnikalaa tai muutoin hyvin sulavaa ruokaa, elimistö alkaa taas kuluttamaan varastorasvoja, ei mene jumiin. Imetysaikana ei tietenkään voi pistää elimistöä ketoositilaan, just itse raskauskiloja pudottelen, ja imetysaikana söin mielestäni normaalisti, eikä paino kuitenkaan pudonnut kuin todella vähän. Rupesin kirjaamaan ylös ruoat mitä söin, ja kas kummaa, satoja kaloreita yli kulutuksen, en lihonnut mutten laihtunutkaan, ja ääneen ihmettelin kun en vaan laihdu , vaikka en mitään kummoista syö...

Yhteistyössä