0
000
Vieras
Lapseni 16 kk alkoi yskimaan lauantaina aivan hirmuisesti ja nena alkoi samalla valumaan. Sunnuntaina nousi korkea kuume ja tytto oksensi limaa yskiessaan. Yska puuskittaista, kovaa ja rohisevaa. Soitin paivystykseen ja kyselin hiukan sikainfluenssan mahdollisuudesta. Nauroivat mulle siella ja sanoivat, etta tuskin on. Ja etta voidaan odottaa kotona maanantaille. No kymmenelta eilen illalla tytto alkoi saada ensimmaista kertaa elamassaan kuumekouristuksia ja ajettiin samantien vastaanottoon kun kuume oli 39,9 eika tahtonut laskea. Siella laakari totesi keuhkoissa olevan jotakin haikkaa mutta tulehdusarvot ei nousseet, joten sanoivat, etta joku virus on ja paastiin kolmelta kotiin kun tytto ensin sai adrenaliinia ja kortisonia etta keuhkot hiukan aukesivat. Tytto yski koko loppu yon ja aamun niin ettei saanut nukutuksi. tanaan sitten kuulin, etta heilla on pk:ssa hinkuyskaa liikeella ja ainakin kahdella viikonloppuna todettu. Soitin tanaan taas paivystykseen ja kysyin, etta mitas pitaisi tehda jos on hinkuyskaa. Eivat osanneet ottaa kantaa, pitaa kuulema huomenna menna terveyskeskukseen vastaanotolle. Nyt kysynkin: onko hinkuyskan oireet tallaisia? Voiko tulla vaikka lapsi onkin rokotettu? Onko haittaa tai vaaraa minun raskaudelleni? Olen siis itse myos lapsena saanut rokotteet.