Apuja, miten saada taaperolta sormi pois suusta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Taapero ei ole koko elämänsä aikana suostunut tuttia syömään vaan on jo kohdussa syönyt etusormeaan. Nyt olen huomannut, että ylähampaat ovat alkaneet mennä vinoon ja sormi pitäisi saada siis pois suusta.

Meillä on yritetty kieltää, jolloin kaveri juoksee tuolin taakse piilossa imemään sormeaan (eli asiasta tulee leikki). Ollaan myös yritetty "paheksua", että isot pojat eivät syö sormea, mutta se ei toimi. Ostin myös apteekista ns. kynneliä, mutta kaveri vaan karaisee hieman kurkkuaan ja jatkaa sormen syömistä. Olen myös yrittänyt pitää lapasta öisin kädessä, mutta ne hän repii aina samantien pois. Ja nyt siis on nämä omat keinot lopussa.

Olisiko kellään vinkkejä mitä vielä voisi kokeilla?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yksi tuttu oli ommellut hihan kiinni vieroituksen ajaksi. enpä ota kantaa asiaan onko hyvä vai huono keino.

Tätäkin olen miettinyt, mutta tuntuu melko rankalta. :/ Kuinka kauan kaverisi vieroitus kesti? Oliko lapselle rankkaa?

millä tuosta pääsee eroon, siis meidän taapero pääsee eroon. Kohta kolme vuotta ja kohdussa söi peukkua (ekassa ultrassa peukku suussa!), sitten vauvaikäisenä ei kelvannut tutti eikä peukku, mutta sanotaan n.puoli vuotiaasta syönyt unille mennessä, nyt puolen vuoden ajan peukku pitkin päivää suussa.

Meillä kanssa kokeiltu kynneliä ja sanoa, että taaperot ei syö peukkua vaan vauvat. Menee myös piiloon sohvan taakse peukuttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Ostin myös apteekista ns. kynneliä, mutta kaveri vaan karaisee hieman kurkkuaan ja jatkaa sormen syömistä.

:) Sisukas heppu.

Öiseen sormen imeskelyyn auttaisivat miniatyyrikokoiset nyrkkeilyhanskat, jos sellaisia olisi myynnissä. Mene ja tiedä, ehkä netistä löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Ostin myös apteekista ns. kynneliä, mutta kaveri vaan karaisee hieman kurkkuaan ja jatkaa sormen syömistä.

:) Sisukas heppu.

Öiseen sormen imeskelyyn auttaisivat miniatyyrikokoiset nyrkkeilyhanskat, jos sellaisia olisi myynnissä. Mene ja tiedä, ehkä netistä löytyy.

Tää oli päivän piristys. :D Alkoi niin naurattamaan, kun mietin miltä pikku-ukko näyttäisi niissä pienissä nyrkkeilyhanskoissa. Ei taida kuitenkaan tuolle alle 2v:lle löytyä sopivan kokoisia.

Pikkusiskoni kohdalla yöimemiseen äitini teki makuupussin. Se oli lapselle niin hieno leikki, että minäkin isosiskona halusin oman. Sillä loppui yöimeminen ja päiväimeminenkin jäi pois. Kaipa alitajunta työskenteli yön aikan peukunimemisen pois, sillä kohtupeukkuilijoilla se ei ole tietoista.
Eli "retkeilkää" ja vetoketju kaulaan asti kiinni. Kannataa ainakin kokeilla.

Meillä tytär imi peukkuaan ja meidän viisas neuvolantäti sanoi että lapsen vieroittaminen on käytännössä mahdotonta. Eli lapsi käyttää peukkua "johonkin asiaan välineenä" ja aikuinen paheksumisineen tai kynneleineen ei voi korvata sitä välinearvoa. Eli kun lapsi oppii itse selviämään nukahtamisista, hämmentävistä tilanteista yms. ilman peukkua sitten hän lopettaa sen. Eli kaikki aikanaa. Meidän neiti lopetti peukun syömisen reilun kaksivuotiaana, kun alkoi ymmärtää syy-seuraussuhdetta imemisen ja rohtuneen peukun välillä. Nyt ei ole peukun imemisestä tietoakaan.

Yhteistyössä