Apuja? Nimeksi Eevi, Sofia vai Sonja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaikeaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaikeaa!

Vieras
Ristiäiset ensi viikon sunnuntaina ja ei vaan osata päättää nimeä. Nuo kolme on valikoitunut (nimiä joita ei ole kaverien lapsilla ja joista tykätään). Mikä noista olisi paras vaalealle tytölle? Mielipiteitä?

Leikkipuistossa melkein joka toisen tytön nimi tuntuu olevan Sofia, on toooosi suosittu nimi. Eevi olisi ehkä vähän hassu aikuisella ihmisellä, onhan se söpö pienen tytön nimi. Sonja on kiva, kun se sopii kaikenikäisille eikä ole tällä hetkellä muodissa. Tykkään Sonjasta:)

Sonjata tulee mieleen sonta
Sofia on mun makuun tylsähkö vaikka oikein kaunis nimi onkin, mutta liian yleinen.
Eevi on ihana nimi, yleistymässä kylläkin, ainakin täällä päin. tunnen monta alle 3vuotiasta eevi tyttöä. mutta noista vaihtoedoista sen eevin ottaisin

Sofia on minun mielestäni kaunein, mutta katselkaa lasta. Mikä näyttää häneltä ja hänen luonteeltaan. Onhan noissa kaikissa kolmessa kuitenkin ihan erilainen mielikuva ja sointi. Esim. mielestäni Sonjasta tulee mieleen paljon määrätietoisempi ja vahvempi ihminen mieleen kuin Eevistä. Sofia taas on nimistä jollain lailla herkin ja haurain. Eevi iloisin jne. Mielikuvat vaihtelee tietysti eri ihmisillä, mutta luottakaa siihen omaan intuitioon :) Parhaan nimen osaatte valita lapsellenne aivan varmasti!! <3

Eevistä taitaa tulla yleinen näitten Emmojen ja Ellenien jälkeen. Ja tää ketjukin sitä hehkuttaa. Eli ei sitä. Sofiaa on paljon, ei sitäkää. Sonjan kannalla olen.

Meille tuli Sofia, koska olin niin ajatellut jo vuosikausia. Ei viitsitty sitten muuttaa, vaikka suosittu nimi onkin nyt. Meille oli tärkeää se, että Sofia tarkoittaa viisautta. Sonjahan on muunnos Sofiasta, joten senkin voi ajatella tarkoittavan viisautta. Joten jos sillä on merkitystä mitä nimi merkitsee, kannattaa tuotakin pohtia. Eevi oli googletuksen perusteella muunnos Eevasta eli "elämä" tai "elämän antaja".

Yhteistyössä