Apuja ruuanlaittoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttaakee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttaakee

Vieras
Mulla on 2v2kk poika ja hän on aika huono syömään. Ainoa ruoka mikä menee hyvin on tällähetkellä muusi ja nakit, tykkää myös kalakeitosta sekä kala tai kananugeteista.
Mun ongelma on vaan se, etten ole kovin hyvä keksimään mitä ruokaa voisin tehdä. Teen yleensä ihan perus kotiruokaa, mutta tuntuu että syödään päivästä toiseen samoja juttuja.....aina perunaa. Lisäksi mulla on pieni epäilys että pojan vatsakivut saattavat johtua perunasta (en varma).
No mutta anyway....olisko teillä rakkaat ihmiset hyviä ja helppoja ruokaohjeita, joita voisin alkaa toteuttamaan. Pojalla on myös refluksi, joten mausteita ei voida käyttää lainkaan ei edes sipulia,paprikaa tms.
Nytkin pitäis lähteä kauppaan, mutta kun ruoka taas ihan kysymysmerkkinä päässä:D Kiitos

Alkuperäinen kirjoittaja Pee - nettituottaja:
Viran puolesta vinkkinä:

http://plaza.fi/ellit/ideakeittio/ruokalistat/lapsiperheen-ruokalista
Kiitos vinkistä, mutta aika mausteista tuntui ruoka olevan tuollakin. No ehkäpä voisin soveltaa tuolta jotain.

Helppoa perunasta jauheliha-muussivuoka, kinkkukiusaus... Helppoja kotiruokia jauhelihakeitto, nakkikastike, jauhelihakastike, makaroonilaatikko, italianpata, broilerikastike, kanapata jne jne...

Oisko näist' apuja! :)

:hug:

Vaikka kokki olen itsekkin (ammattina) , niin tiedän tunteen kun samat ruuat pyörii melkein aina! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja viivi-85:
Helppoa perunasta jauheliha-muussivuoka, kinkkukiusaus... Helppoja kotiruokia jauhelihakeitto, nakkikastike, jauhelihakastike, makaroonilaatikko, italianpata, broilerikastike, kanapata jne jne...

Vaikka kokki olen itsekkin (ammattina) , niin tiedän tunteen kun samat ruuat pyörii melkein aina! :headwall:
Just nuita luettelemiasi ruokia teen aika usein:) Mutta kiitos kuitenkin:)

Miten muuten teet tuon broilerikastikkeen:)?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miten muuten teet tuon broilerikastikkeen:)?

Yleensä paistan broitsut, lisään kattilaan vettä ja valmista curry kastiketta ja suurustan vielä lopuksi. Nopeaa ja helppoa. Joskus lisään persikkaa tai ananasta.
Nopeaa, kun pitää tehdä ruoka nopiasti kun 2 ihanaa mamin murua! (2v8kk ja 5kk) :heart: .
Tai jos teen wokkia niin paistan broitsut ja lisään vokkivihannekset jäisenä "sulattelen" hiukan ja lisään currypohjaa tai vettä-ruokakermaa ja suurustan... Kevyttä... :)

Mitäs muita tulee mieleen... :whistle:

Uunikalaa (tulikin aikaisemmin) -esim lohta :p , maissikanaa ja riisiä!!! Se o ihanaa!!!! :p :p , kirjolohikiusaus, uunikanaa, kinkkucarbonara ...
Pikkasen jelppiä... Hyvä voi itekkii miettiä mitä meillä syödään seuraavaksi!!! :whistle: ;)

Yhteistyössä