Apuja vauvan imuotteen korjaamiseksi?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Pakko kysyä apua teiltäkin, vaikka en tähän hätään ehdikään jäädä lukea vastauksia. Tulen kyllä lukemaan vielä myöhemmin, joten kiitos etukäteen, jos jollain on antaa vinkkiä. :)

Tietäiskö kukaan, saanko mitenkään korjatuksi enää tuolta neidiltä imuotetta?

Mulla on ongelma tuon meidän viikon ikäisen neitokaisen kanssa, joka on päättänyt roikkua tississä tuttiotteella. Alunperin oli tosi hyvä ote, mutta sittemmin, kun mulla ei noussut maito riittävän nopeasti ja oli pakko ottaa sekä tuttipullot että rikkinäisten nänninpäiden takia rintakumit käyttöön, tuon ote otti ja muuttui todella kivuliaaksi...

Onko homma menetetty vai saako tuota mitenkään enää korjatuksi? Masentaa älyttömästi, sillä oisin tahtonut imettää. Mutta näin ei pysty, toi sattuu ihan liikaa... :(

Kurja juttu. Imetystukilistan sivuilta löytyy joitakin ohjeita, joita kannattaa kokeilla. :)

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=9&id=15&Itemid=101

Alkuperäinen kirjoittaja Hepskukkuu:
Kurja juttu. Imetystukilistan sivuilta löytyy joitakin ohjeita, joita kannattaa kokeilla. :)

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=9&id=15&Itemid=101

Kiitos, käyn kattomassa. Papu nukahti sopivasti, jos vaikka tähän väliin ehtis... :)

meillä autto makuulla imetyksessä napa napaa vasten ,rinta nenän kohalle vapaalla kädellä otsasta kallistin päätä vauvalta taakes jotta joutui ns. haukkaamaan kuin hamppurilaista.sen takia rinta suuta ylempänä.
koita nyt eka saada rinnat esim kumilla kuntoo.

Saa korjattua! Noin pienellä se on opettelua vielä joka tapauksessa ja tavat ei ole piintyneitä joten suht helppo korjata. Jos et nettineuvojen avulla saa itse ratkaistua ongelmaa niin soita ja pyydä jotain imetystukihenkilöä käymään teillä! Mitä nopeemmin asiaan puutut niin sen parempi, eka kuukausi on tärkeä jatkonkin takia, että vauva sais tilattua itelleen sopivan maitomäärän rinnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Pakko kysyä apua teiltäkin, vaikka en tähän hätään ehdikään jäädä lukea vastauksia. Tulen kyllä lukemaan vielä myöhemmin, joten kiitos etukäteen, jos jollain on antaa vinkkiä. :)

Tietäiskö kukaan, saanko mitenkään korjatuksi enää tuolta neidiltä imuotetta?

Mulla on ongelma tuon meidän viikon ikäisen neitokaisen kanssa, joka on päättänyt roikkua tississä tuttiotteella. Alunperin oli tosi hyvä ote, mutta sittemmin, kun mulla ei noussut maito riittävän nopeasti ja oli pakko ottaa sekä tuttipullot että rikkinäisten nänninpäiden takia rintakumit käyttöön, tuon ote otti ja muuttui todella kivuliaaksi...

Onko homma menetetty vai saako tuota mitenkään enää korjatuksi? Masentaa älyttömästi, sillä oisin tahtonut imettää. Mutta näin ei pysty, toi sattuu ihan liikaa... :(

Meillä tyttö oppi jo laitoksella imemään vain rintakumilla. Yritin välillä jättää pois, mutta vauvan imuote oli niin huono, että aina piti palata takaisin rintakumiin. Tätä jatkui kolme kuukautta, kunnes tytsy alkoi saamaan iltaisin ns. rinta-raivareita ja loppujen lopuksi raivareiden päätyttä kelpasikin vain paljas rinta. Näin sitten muutaman illan jälkeen aloin imettämään myös muutoin ilman rintakumia. Huono imuote jatkui kuukauden verran, kunnes eräänä päivänä huomasin, että imu ei enää satu minulle eikä muutenkaan näytä epänormaalilta. Nyt tyttö 5kk ja imetys sujuu hienosti ilman rintakumia. Eli mun mielipide on, että jätä kumi pois (varsinkin nyt heti varhaisessa vaiheessa) ja yritä kestää hetki väärää imuotetta. Lapsi korjaa sen itse aikanaan. Näin kuulin myös muiltakin kun murehdin sitä meidän tytön imuotetta.
Rintakumin pois jäännin jälkeen "elämä" helpottui huomattavasti. Nyt voi imettää ihan missä vaan eikä tarvitse kuskata rintakumeja mukana. Aikaa ja kärsivällisyyttä vaatii. Tsemppiä =)

Kumin jätinkin tänää jo pois, sillä siitä ei ole enää apua, kun ne varsinaiset haavat ja vesikellot on nyt parantuneet. =) Sitä paitsi se sattuu ihan yhtä paljon kumin kanssa kuin ilman... :whistle: Nyt ongelmana on vain kauttaaltaan erittäin arat nännit...

Mutta löysin tuolta imetystuki-jutusta semmoisen tukihenkilön, joka asuu tuossa lähellä. Taidan huomenna pistää sille soittaen, josko osais auttaa. :)

Joo, mullakin tulee nännit joka tapauksessa tosi kipeäksi alussa, vaikka ei rikki olisikaan. Itkun kanssa olen imettänyt aina muutaman viikon, kunnes helpottaa.
Mielestäni äitix3:n ohje oli hyvä. Vauvan pitäisi saada haukata tissi suuhun. Itse myös aina tämän haukkaamisen jälkeen tarkistan, että alahuuli on rullalla alaspäin. Silloin imuote on oikea. Jos ei ole rullalla, laitan sormeni nännin ja suun väliin ja vetäisen sen huulen rullalle.

Mä työnsin tytön leukaa alas vähän, että sain sen alahuulen "auki" että oli kuvien mukaan oikea ote. Ja kätilön. Eli ensiksi just se nänni nenän kohdalle, suu aaaauki, tissi menee sisään, ja kun on saanut siitä otteen, työntää leukaa hieman alas ja vetää sen alahuulen "auki". Näin mulla. Hankala neuvoa kun ei näe siun vauvan otetta =)

Tsemppiä :flower:

Yhteistyössä