Apuja voinko hakea paketin postista tuolla lähetysnumerolla????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja o_O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

o_O

Vieras
Eli tilasin Jotexilta paketin josta ei siis postista ole tullut mitään lappua. Nyt jotexin sivuilla katsoin lähetyksen seurantaa ja tuolla lukee että lähetys on lajiteltu ja siis postissa. Voinko hakea jo paketin tuolla yläreunassa olevalla lähetysnumerolla??

Ei tarvitse edes tulostaakaan. Itse raapaisen sanomalehden kulmaan kynällä sen rimpsun ja näytän sitä postissa.

Olisi kiva tietää, millainen seurantakoodi aloittajalla on, koska ainahan siinä alussa on JJFI ja sit pitkä litania numeroita... Onkohan kyse varmasti siitä seurantakoodista :D Ettei mene minkään lottokupongin kanssa pakettia hakemaan.

Eikös Jotexin ja Elloksen paketit tule Matkahuoltoon? Niihin sai kans seurantakoodin, jossa ei vaan ollut sitten tota JJFI alkua... Ja mulla on just tulossa paketti, jonka seurannassa lukee lajiteltu, mutta kun katsoin aiemmin tulleiden pakettien seurantaa, niin "lajiteltu" kohdan jälkeen oli vielä joku tapahtuma ja sitten se oli tossa lähimmässä Matkahuollossa ja sitten tuli se viesti että tuleppa hakemaan...

Mulle tulee Elloksen paketit Siwaan. Kai sen voi siellä Elloksen sivuilla jotenkin valita(?). Ja ne mä yleensä haen siis vain omalla nimelläni + henkkarit mukana. Voi olla, että niissä ei ole sitä JJFI-tunnusta, vaan joku muu.

Joo, Elloksen paketit ei ainakaan mene Postiin. Sen jälkeen kun paikallinen Valintatalo hävitti yhden mun Elloksen paketin, olen ottanut Elloksen tilaukset aina Matkahuoltoon suoraan. Matkahuollon palveluahan sekin on, että ne menevät Siwoihin ja Valintataloihin, mutta siellä on niin ankeata jonottaa jotain paketin hakua tai palautusta, kun on jonollinen varsinaisia kauppa-asiakkaita selän takana...

Hei!

Postin kuljettamien kotimaan pakettien lähetystunnus alkaa aina kirjaimin JJFI. Kirjainten perässä on 17 kpl numeroita. Postin kuljettama paketti on mahdollista noutaa postista saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Lisäksi mukana tulee olla kuvallinen henkilöllisyystodistus.

Lähettäjätaho päättää mitä kuljetusoperaattoria se käyttää, ja mihin paketti sen myötä ohjautuu noudettavaksi. Jos kuljetusoperaattori on jokin muu kuin Posti (esimerkiksi Matkahuolto), ei paketti ohjaudu noudettavaksi Postiin (vaan esimerkiksi Matkahuollon noutopisteeseen).

Ystävällisin terveisin,

Virpi, Postin asiakaspalvelu
p. 0200 71000 ma-pe klo 8-18
asiakaspalvelu@posti.fi

Yhteistyössä