Paketin haku postista ilman pakettikorttia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja weballergy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

weballergy

Vieras
Tai siis sitä lappusta mikä sieltä postista tulee.

Jos siis näen koodilla netistä että paketti on tullut jo tänne postiin, mutta lappu tulis vasta huomenna kotiin, niin voinko hakea paketin jo tänään koodilla sieltä postista? Henkkarit ilmeisesti ainakin mukaan...?

Hm. Meidän omassa postissa ne virkailijat on ameeboja. Olin yllättynyt ja järkyttynyt, miten tympeästi siellä asiakasta kohdellaan. Luulin, et postin työntekijät ois myös konttoreissa ihan reippaita. Ei ollut kivaa joutua itse asiakkaaksi. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Riksis:
Oon mä saanut.. eikä oo ollu ees koodia mukana..
Kävin vain kysymässä, onko paketti jo tullut.
Ihan nimellä sain pakettini. Henkkarit oli mukana.

Nimellä haettaessa tarkoittaa sitä, että postin edustaja joutuu plokkaamaan hyllyn läpi paketit yksitellen eli koneelta ei näe nimen perusteella, mistä paketista kyse. Tämän takia lähetykset tulee hakea joko lähetystunnuksella ja henkkarilla (henkilöllisyys todistettava AINA jos noutaa ilman saapumisilmoitusta!) taikka sitten saapumisilmoituksen kanssa. Muulla tavoin lähetystä ei etsitä/luovuteta!

Alkuperäinen kirjoittaja postilainen:

Nimellä haettaessa tarkoittaa sitä, että postin edustaja joutuu plokkaamaan hyllyn läpi paketit yksitellen eli koneelta ei näe nimen perusteella, mistä paketista kyse. Tämän takia lähetykset tulee hakea joko lähetystunnuksella ja henkkarilla (henkilöllisyys todistettava AINA jos noutaa ilman saapumisilmoitusta!) taikka sitten saapumisilmoituksen kanssa. Muulla tavoin lähetystä ei etsitä/luovuteta!

Mut jossain tosi pienessä paikassa toi onnistuu ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja postilainen:

Minä ainakin saan pakettini ilman mitään lappuja ja lippuja ja henkkareitakaan ei tarvitse näytää.
Mutta tuolla ne tuntevatkin minut,kuten kyllä suurimman osan "vanhoista"paikkakuntalaisista.

Se muuten on tyhmä juttu, että ne ei näy koneella nimellä. Pitäs ehkä tehdä alote siitä, että kun se koodi piipataan, niin se pitää sisällään myös asiakkaan nimen ja et myös sillä nimellä vois etsii niitä koneelta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Se muuten on tyhmä juttu, että ne ei näy koneella nimellä. Pitäs ehkä tehdä alote siitä, että kun se koodi piipataan, niin se pitää sisällään myös asiakkaan nimen ja et myös sillä nimellä vois etsii niitä koneelta.

toi vaatis postin koneiden uudelleen ohjelmointia siinä määrin etten usko että ihan äkkiä alkaisivat uudistaa noin. Lisäks esim hesassa on samalla nimellä niin monia ihmisiä et en tiedä miten sitten.
Pienillä paikkakunnilla onnistuu toi nimellä luovutus, kun muistaa ite vain suunnilleen et missä kohden paketti on, mutta mikään pakko ei ole edes alkaa etsimään - ainoastaan tunnuksella on se periaate, muuten kaikki olis käsi ojossa tiskillä kyselemässä - etenkin jouluna se on aika mahdotonta.

minäkin postissa ollu töissä monta vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja babyporkkana:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

toi vaatis postin koneiden uudelleen ohjelmointia siinä määrin etten usko että ihan äkkiä alkaisivat uudistaa noin. Lisäks esim hesassa on samalla nimellä niin monia ihmisiä et en tiedä miten sitten.
Pienillä paikkakunnilla onnistuu toi nimellä luovutus, kun muistaa ite vain suunnilleen et missä kohden paketti on, mutta mikään pakko ei ole edes alkaa etsimään - ainoastaan tunnuksella on se periaate, muuten kaikki olis käsi ojossa tiskillä kyselemässä - etenkin jouluna se on aika mahdotonta.

minäkin postissa ollu töissä monta vuotta.

Mut mut. Mitä niissä tapauksissa tapahtuu, kun koodia ei vaan löydy. En ole ollut pakettipuolella, enkä niistä tiiä yhtään.

Haluaisin hakea postista pakettini. olen 13 vuotias ja minulla ei ole henkkareita ja en älyä mikä ihmeen koodi...
saako sen sieltä ilman koodia ja henkkareita niin ja mikä koodi se on
seurantakoodi vai mikä?

Miksi koodissa ei nimeä, eikö tämä nimenomaan tue Harmaata taloutta!Ja lisäksi en minä ole saanut pelkällä passilla, johtuuko tämä nimestäni, nyt nörtit voittakaa tämä sählinki Turku 21.5.2012 Turku nykyposti Kupittaan posti

Ihmettelen kansantaloudellisen hyödyn olevan suuri, muttasilti joudun pyytämään yritystä lähettämään pakettini uudestaan, eikö tässä olisi Kuningas Kuluttajalle juttu.

Yhteistyössä