Apuva!! Ehkäisyrengas+raskaus!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niinni

Vieras
Eli käytän nuvaringiä. Olen käsittänyt että sen pitäisi estää ovulaatio KOKONAAN, ja niin se aiemmin on tehnytkin, mutta viime kierrossa tunsin ovulaation (olen oppinut sen tunnistamaan, koska mulla se tuntuu aika voimakkaanakin nippailuna ja limailuna), aluksi en asiaan kiinnittänyt mitään huomiota, koska ajattelin että "kuvittelin" sen, mutta melkeinpä heti sen jälkeen alkoi tuntemukset ja lämmöt nousi. Sunnuntaina poistin renkaan, ja yleensä seuraavana päivänä, viimeistään sitä seuraavana (eli tänään!!) on menkat alkaneet. Viimeisen reilun viikon on nipistellyt alavatsaa, alaselkää on särkenyt jonkin verran aaltoilevana. Alavatsakipu ikäänkuin säteilee oikeaan lonkkaan, vihloo. Lämpöjä olen mitannut, sekin tuttua puuhaa aiemmilta vuosilta joskus muinoin, ja ne ovat edelleen 37.0-37.3, kun normaalilämpöni on 36,3-36,6.

Nyt sitten pelottaa että rengas petti... Onko jollain kokemuksia? Onko nuvaringiä käytettäessä normaaleja sivuvaikutuksia nämä alavatsa- ja selkäkivut? Auttakaa! Nyt tuntuu että menkkoja ei olisi tulossakaan.

Tottakai testin teen vaikkapa loppuviikosta, ennenkuin uusi rengas asetetaan, mutta haluaisin tietää jos jollekin muulle on käynyt näin!

En tulehdukseen usko, mutta toki sekin mahdollista on, ja sen tutkitutan jos syytä on. Kivut eivät ole kovia, siis en tarvitse särkylääkettä, ei tulisi mieleenkään ottaa, vaan tuttua ikäänkuin ovismaista kipuilua... Ei menkkamaista kourintaa!

Itsellä käytössä myös rengas ja viimeisen kuukauden aikana on ollut samankaltaista tuntua alavatsassa mitä kuvailit. Epäilin raskautta, mutta viime menkat tulivat kuitenkin ajallaan..? Mutta kuulemma se ei tarkoita ettei silti voisi olla raskaana. Nyt pitäisi kai testi tehdä, ei kai muukaan auta. Hirveä meininki tuntuu alavatsassa olevan kokoajan. Nipistelee ja kipristelee kokoajan..?

Mulla on ihan sama juttu! käytän kans nuvaringiä ja alkuun on kaikki menny niinku on pitänykki sen suhteen.. viimeisillä menka kerroilla on kuitenkin se viikon säännöllinen vuoto vaihtunut muutaman päivän nihkeään vuotoon. Viime menkat tuli "taukoviikon" aikana mutta niiden loppumisen jälkeen tuli yhtäkkiä punertavaa limaa jollaista en ole ennen nähny.. taukoviikon viimeisenä päivänä olimme mieheni kanssa yhdynnässä ja huomasimme että kumi oli puhjennut.. kuitenkin ennen laukeamista jolloin vaihdoimme sen heti.. ehkäpä kuitenkin jotakin ehti tapahtua?? Tämän jälkeen on alavatsa ollut kipeänä .. aivan kuin ovulaation aikana ikään.. vessassa ramppaamista, löysää vatsaa ja hirveää väsymystä on jatkuvasti ja mieskin on osansa jo saanut kiukkupuskista joita ei ennen ole ollut :D kuukautisten pitäisi alkaa viikon päästä vasta joten odotusta pukkaa mutta kuitenkin on olo ja vatsa sen verran kipeänä ollut että jännittää ihan! Huolisssani mutta salaa innoissani odotellen...

raskaanako?: ei sun tarvitse taukoviikolla käyttää muuta ehkäisyä.. Se nuvaringin teho on ihan koko ajan päällä jos käytät ohjeiden mukaan. Nuvaringin hyvä ominaisuus on se, että vuodot on niukat ja vaan muutaman päivän (joillakin)!

Mulla oli viime menkat kesäkuun viimeisellä viikolla. Pidän Nuvaringiä 2 rengasta putkeen, eli pidän välivuodon 6 viikon välein. Laiton uuden renkaan siis heti heinäkuun alussa. Yleensä yhdynnän jälkeen käyn pesuilla ja huuhtelen "ylimääräiset" pois myös sisältä. Noiden menkkojen jälkeen olin kuitenkin reissussa, enkä päässyt pesuille sekstailun jälkeen. Harrastimme aktia normaalisti pitkin viikkoa.. Sitten itse asiaan. Pari viikkoa menkkojen loppumisen jälkeen minulle nousi yhtä äkkiä korkea kuume, joka vei kaikki voimat (3 astetta normaalilämmöstä). Alaselkään vihloi voimakkaasti. Maha myös turposi niin, että tunsin räjähtäväni! Elämäni ilmavaivat! Mitään ei kärsinyt syödä, kun mahaan sattui ja se paisui paisumistaan. Se meni kuitenkin ohi parissa päivässä. Tein silloin testin, joka oli begatiivinen. Luulin että kaikki oli nyt ok. Olen kuitenkin huomannut olevani normaalia uupuneempi jatkuvasti. Syön hyvin, terveellisesti, monipuolisesti ja vähintäänkin riittävästi! Mahani on jatkuvasti pienesti turvoksissa. Lisäksi minulla on pientä kuumetta ja päänsärkyä jatkuvasti. Viikko sitten tein testin, kun epäilykseni heräsivät. Testi näytti negatiivista. Otin renkaan pois perjantaina, jotta välivuoto pääsee tulemaan. Olin viikonlopun normaalia herkempi. Pikku asiat itkettivät. Menkkani on yleensä alkaneet su-ma, mutta nyt vasta tänään (ti) on alkanut tulla pientä ruskeaa tiputtelua. Pientä juilimista välillä alavatsassa, mutta menkkoja ei ole nimeksikään. Kolmas testi ehkä tehtävä.. Viime menkkojen lopusta on nyt 6½ viikkoa. Mitä luulette? Olisi ihana saada viisaammilta neuvoja :)

Onko kenelläkään käynyt että ehkäisyrengas on ollut poissa paikoiltaan yli 3 tuntia? Kun on aloittanut käyttää Rengasta. Voinko olla raskaana? Neuvolasta kysyin ja sanoivat että pitää odottaa kuukautisia. Muuta neuvoa en saanut.
Laitoin siis ensimmäisen renkaan kun kk alkoivat ja siitä 13 päivää niin oli poissa yli 3 tuntia..

Olen pelännyt myös olevani raskaana. Vaihdoin nuvaringin käyttöön noin kuusiviikkoa sitten ja kapselista ja toinen rengas menossa putkeen.. Viikko takaperin olin yhdynnässä ja poikaystäväni laukesi sisääni ja nyt on ollu myös mahan kipuilua ja kouristuksia jotka ovat olleet todella kipeitä ja tehneet minut hyvin pahoinvoivaksi sekä rinnoissa pistelyä.. Olen myös miettinyt että en olisi vain vainoharhainen koska tilanteita on ollu aiemmin myös ja olen niistä ison haloon nostanut kun en ole tiennyt mitä tehdä. Rengas pitäisi ottaa nyt ensiviikon tiistaina pois ja ajattelin siihen asti nyt odotella että miten olo jatkuu ja poikaystävän kanssa mietittiin että testi tehdään sitten silloin.. Mutta olisi kiva kuulla mielipidettä muilta koska huoli on suuri ja pahoinvointia jatkuvasti, väsymystä ja päänsärkyä. Olisin hyvin kiitollinen avusta :)

eli itekki käytin nuvaringiä. onko kellään tapahtunut silleen että nuvaringin aikana alkaa menkat viikkoa aikaisemmin ja kestäneet jo 9 päivää eikä loppua näykkään. mistä se voisi johtua. ja yhdynnässä olin joskus joulukuussa eli raskauden mahdollisuuski voi siis olla? auttakaa joku mitä mun pitää tehdä? ja vessassa kun käyn niin wc:n pönttö on iha punanen ku verta tulee nii paljon. ja sitten kun oon mahallaan niin maha tulee kipeeks ja aina iltaisin on maha ja lantion alue kipiänä.apua mistä se voi johtua

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä