APUVA! Kutojat neuvokaa tumpeloa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annette-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Annette-79

Aktiivinen jäsen
08.07.2006
3 438
0
36
Kyse on lapsen neuletakin takakappaleesta.

Olen kutonut sileää neuletta ohjeen mukaan 30 cm, mitä seuraavaksi?

Ohjeessa lukee:
Takakappale: Luo paksummille puikoille 61 s ja neulo tasona sileää neuletta. Kun kappaleen pituus on 30 cm, päätä molemmissa reunoissa olkaa varten joka 2. krs 1x 10s ja 1x 10s ja päätä loput 21s kerralla.

Voisko joku vääntää rautalangasta tuon vahvennetun kohdan :)

Eli neulo aina nurja puoli kokonaan ja oikella puolella alussa 1 silmä ylivetäen yhteen ja oikean puolen lopussa 2 viimeistä silmää oikein yhteen. Kunnes on jäljellä toi 21 silmää, ne päätät kerralla (ylivetäen).Näin minä neuloisin.
Korjatkaa muut jos olen väärässä.

Aivan, LIRO on oikeassa, mut tostahan tulee aika hassu, mun mielestä. Voisko ohjeessa olla virhe, kun yleensä toi kavennusohje on just päinvastoin, eli tehdään hihakohdat.

Alkuperäinen kirjoittaja pilkku:
Eli neulo aina nurja puoli kokonaan ja oikella puolella alussa 1 silmä ylivetäen yhteen ja oikean puolen lopussa 2 viimeistä silmää oikein yhteen. Kunnes on jäljellä toi 21 silmää, ne päätät kerralla (ylivetäen).Näin minä neuloisin.
Korjatkaa muut jos olen väärässä.

No minä tein näin ensin, mutta kappaleesta tuli niin pitkä, ettei tuo voi olla oikein. Ohjeen alussa luki, että neuleen pituus on 30cm. Ja kun kudoin tähän tyyliin niin pituudeksi tulee 45cm :whistle:

Aivan, LIRO on oikeassa, mut tostahan tulee aika hassu, mun mielestä. Voisko ohjeessa olla virhe, kun yleensä toi kavennusohje on just päinvastoin, eli tehdään hihakohdat.

No tähän malliin tulee huppu, eli voisko siksi kuulostaa kummalta tuo ohje. Ekaa kertaa itse tässä ohjeesta kudon, joten olen vähän ulalla :ashamed:

Vauvanutuissa on joskus ihan outoja ohjeita, mut kun sanoit ton olevan lapsen neuletakki, ni niihin kyllä yleensä tulee noi hihapaikkojen kavennukset. Mistä oot ohjeen saanu, onko siinä puhelinnumero, josta vois tarkistaa, jos olis vaikka virhe. Joskus niissä on.

Vauvanutuissa on joskus ihan outoja ohjeita, mut kun sanoit ton olevan lapsen neuletakki, ni niihin kyllä yleensä tulee noi hihapaikkojen kavennukset. Mistä oot ohjeen saanu, onko siinä puhelinnumero, josta vois tarkistaa, jos olis vaikka virhe. Joskus niissä on.

Käsityölehdestä sain ohjeen. No kokeilen sitten tuolla liron ohjeella, josko tulis parempi :)

Yhteistyössä