APUVA!!! Sain tietää että mulla on klamydia :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyppykuppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyppykuppa

Vieras
Tänään kävin äitiysneuvolassa ja kyselin miksi minulla esiintyy kivuliaita supistuksia??!! rv 19+2 ja täti katseli jotain minun testejä ja totesi että sinulla on KLAMYDIA!!! Mä en kestä, tiedän että minulla oli ennen nykyistä miestä aika "värikäs" menneisyys! Ja tiedän että mieheni ei ole ollut toisen kanssa!!!Voiko se oikeesti olla näin oireeton? about1,5-2vuotta?!

Kerroin miehelleni ja hän vähän suuttui ja totesi että miksi mulla on ollut noin ikävä/liian railakas menneisyys, siis mieheni tietää menneisyyteni!!!

Anyway, onko kellään kokemusta, mitens vauvan käy nyt? Saatiin lääkitykset tänään! Tuleeko tuo vauveli sieltä ennenaikaisesti?

Klamydia
Klamydia voi tarttua lapseen synnytyskanavasta ja aiheuttaa silmän sidekalvotulehduksen, ylempien hengitysteiden infektion ja keuhkokuumeen. Pari prosenttia suomalaisista raskaana olevista naisista on klamydiankantajia. Äidin ollessa kantaja vastasyntynyt saa noin kolmasosassa tapauksista silmän sidekalvotulehduksen, joka yleensä kehittyy viikon kuluttua synnytyslaitokselta kotiin pääsyn jälkeen. Noin 10 % lapsista saa keuhkokuumeen, joka alkaa vähitellen 3-12 viikon iässä. Tyypillisiä oireita ovat nenän tukkoisuus, hengenahdistus ja hakkaava yskä. Asianmukaisen yleis- ja antibioottihoidon ansiosta on taudin välitön ennuste hyvä. Klamydia kaksinkertaistaa myös ennenaikaisen synnytyksen riskin. Raskaana olevan naisen klamydiatartunta hoidetaan yleisesti käytössä olevalla kerta-annoslääkityksellä.

Klamydia

Klamydia voi tarttua lapseen synnytyskanavasta ja aiheuttaa silmän sidekalvotulehduksen, ylempien hengitysteiden infektion ja keuhkokuumeen. Pari prosenttia suomalaisista raskaana olevista naisista on klamydiankantajia. Äidin ollessa kantaja vastasyntynyt saa noin kolmasosassa tapauksista silmän sidekalvotulehduksen, joka yleensä kehittyy viikon kuluttua synnytyslaitokselta kotiin pääsyn jälkeen. Noin 10 % lapsista saa keuhkokuumeen, joka alkaa vähitellen 3-12 viikon iässä. Tyypillisiä oireita ovat nenän tukkoisuus, hengenahdistus ja hakkaava yskä. Asianmukaisen yleis- ja antibioottihoidon ansiosta on taudin välitön ennuste hyvä. Klamydia kaksinkertaistaa myös ennenaikaisen synnytyksen riskin. Raskaana olevan naisen klamydiatartunta hoidetaan yleisesti käytössä olevalla kerta-annoslääkityksellä.

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Miten se täti ei heti kertonut sulle kun tulokset tulleet? Eikö toi niistä kokeista selviä mitä otetaan ihan ekassa neuvolassa?

sitä mä lähinnä ihmettelen

neuvola täti sanoi että ei ole muistanut tarkistaa tuloksia!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten se täti ei heti kertonut sulle kun tulokset tulleet? Eikö toi niistä kokeista selviä mitä otetaan ihan ekassa neuvolassa?

sitä mä lähinnä ihmettelen

neuvola täti sanoi että ei ole muistanut tarkistaa tuloksia!

Voi ristus :o [/quote

siis ihan oikeesti!!! Näin täti minulle sanoi :(

Mulla todettiin klamydia 04 kun odotin toista.Alkoi alavatsa poltot vasemmalla puolella.Viikkoja vain about 6-7,en nyt muista.Mulle soitettiin kotiin heti kun tulokset tulivat!Järkytyin....Se voi olla oireeton jopa10vuotta!!!!Tämä on todistettavsti totta.Eikä se tarkoita että on hyppinyt kukasta kukkaan...Tuo klamydia on mulla ollut jo siis ekassa raskaudessa.Ensimmäinen lapsi syntyi keskosena.Mutta TERVEENÄ!!!!!olen kysynyt experteiltä jälkikäteen vaikuttiko tuo klamydia keskosuuteen,ei pystytä varmuudella sanomaan.Jos miehelläsi on olut sexiä ennen sua,olet voinut saada klamydian mieheltäsikin.Turha syytellä!!!Miehesi myös testataan.Älä murehdi!!!!

sellasta mietin nyt tässä nää lääkkeet kädessä, hoitaja sanoi että kerta annos zithromax 250mg (4tablettia) täytyykö minun ottaa kaikki 4tablettia saman päivän aikana?? Mullakin alavatsa kipuja ja poltot on aika kovat!
PERHANA MUA PELOTTAA ETTÄ TUO VAUVA TULEE NYT JO!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sellasta mietin nyt tässä nää lääkkeet kädessä, hoitaja sanoi että kerta annos zithromax 250mg (4tablettia) täytyykö minun ottaa kaikki 4tablettia saman päivän aikana?? Mullakin alavatsa kipuja ja poltot on aika kovat!
PERHANA MUA PELOTTAA ETTÄ TUO VAUVA TULEE NYT JO!!!!!

Soita neuvolaan/tk/sairaala/lääkepäivystys ja varmista annostus!

1. LÄÄKEVALMISTEEN NIMI

ZITHROMAX 250 mg tabletti, kalvopäällysteinen
2. VAIKUTTAVAT AINEET JA NIIDEN MÄÄRÄT

Yksi tabletti sisältää 250 mg atsitromysiiniä (atsitromysiinidihydraattina).

3. LÄÄKEMUOTO

Tabletti, kalvopäällysteinen

Valmisteen kuvaus. Kalvopäällysteinen, valkoinen kapselinmuotoinen kupera tabletti, jossa toisella

puolella Pfizer-logo, toisella puolella tunnus ZTM 250, pituus 13,5 mm.
4. KLIINISET TIEDOT
4.1 Käyttöaiheet

Atsitromysiinille herkkien bakteerien aiheuttamat ylempien hengitysteiden infektiot (mukaan lukien sinuiitti, faryngiitti/tonsilliitti ja välikorvatulehdukset), alempien hengitysteiden infektiot (kuten bronkiitti ja pneumonia) sekä ihon ja pehmytkudosten infektiot.

Chlamydia trachomatiksen aiheuttamat komplisoitumattomat sukupuolitaudit miehillä ja naisilla.

Antibioottihoidon yhteydessä on huomioitava antibioottiresistenssiä ja antimikrobisen hoidon

tarkoituksenmukaista käyttöä koskevat viralliset/paikalliset ohjeet.
4.2 Annostus ja antotapa

Zithromax tulee ottaa kerran vuorokaudessa. Tabletit voi ottaa ruoan kanssa tai ilman sitä.

Zithromax-tabletit tulee niellä kokonaisina.

Aikuiset, myös vanhukset

Atsitromysiinin kokonaisannos on 1 500 mg, joka jaetaan joko kolmelle vuorokaudelle

(500 mg kerran vuorokaudessa) tai viidelle vuorokaudelle (1. päivänä otetaan 500 mg

kerta-annoksena ja tämän jälkeen 250 mg kerran vuorokaudessa).

Chlamydia trachomatiksen aiheuttama sukupuolitauti: 1 000 mg suun kautta kerta-annoksena.

Chlamydia trachomatiksen aiheuttama sukupuolitauti: 1 000 mg suun kautta kerta-annoksena.
Lainaa

Eli kera annoksena! Nyt ukkoni kanssa otetaan napit naamaan, niin eiköhän nää minun poltot/supsitukset/vatsakivut mene pois :)

Kiitos kaikille vastanneille :)

Alkuperäinen kirjoittaja eikö tuossa nuin lukenut?:
Zithromax tulee ottaa kerran vuorokaudessa. Tabletit voi ottaa ruoan kanssa tai ilman sitä.
eli 4pv menee?

Eikö kerta annos tarkoita että ottaa yhdellä kerralla koko annoksen???

Yhteistyössä