apuva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mona

Vieras
Olen rv 10. viikolta 6 lähtien on pahoinvointi ollut kamalaa ja oksentelu senmukaista.. Nyt se loppui kuin seinään jo vkolla 10+3. Samoin tuoksut eivät enää tulvi nenään,eikä väsytä. Joko nuo oireet voi loppua näin aikaisin,vai pitääkö pelätä pahinta? onko kellään loppunut pahoinvointi ja väsymys jo vkolla 10 vai loppuuko se aina 12 vkon paikkeilla,kuten oppaissa lukee???

Pahoinvointia ei tule kaikille. Joillekin se voi isekä hyvin varhaisessa vaiheessa, toisille myöhemmin. Sen rajuus ja kesto voi myös vaihdella. Joillain kestää vain muutaman viikon, toiset joutuvat vielä puolen välin tienoilla oksentelemaan... Oppaissa kerrottu vko 12, on keskimääräinen aika, jolloin yleensä olo alkaa helpottamaan. Mutta jokaisella oireet voivat siis vaihdella, aikä siitä kannata huolehtia. Ole vain onnellinen, jos pääsit noin vähällä!

Minulla oli 2 viikkoa pelkkää oksentelua (rv 6 ja 7) sitten oli kaksi viikkoa taivaallisen hyvä olo=) ja padam taas uusi oksentelu kausi joka kesti reilun viikon (rv 11 paikkeilla). Sen jälkeen enään satunnaisesti pahoinvointia ja oksentelua. Nauti olostasi... ikinä ei tiedä jos pahoinvointi palaakin...

Minulla on kaikissa neljässä raskaudessa ympärivuorokautinen pahoinvointi loppunut n. vik. 12 ja loppu on sitten mennyt suhkot hyvin.
Tyttäreni sen sijaan oksensi lähes joka päivä aina rv. 20 asti ja senkin jälkeen satunnaisesti.