Areenaa on turha yrittää katsoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uutiset, ajankohtaisohjelmat, podcastit ja radio-ohjelmat ei kiinnosta. Olen kuunnellut jo riittävän määrän uutisia yhdelle ihmiselämälle, ei ne siitä kummene. Aina jossain soditaan, jossain on tulva tai maanjäristys, jossain joku on ammuskellut, ym. ja yritys x on tehnyt konkurssin ja yritys y listautunut pörssiin jne.

Turhaa odottaa Yleltä ja Areenalta mitään kovin ihmeellistä. Ei ne osaa enää.
Älä loukkaannu ja käy kimppuuni kuin sika limppuun, kun hieman analysoin viestiäsi.
Vaikutat masentuneelta ihmiseltä. Ei sinun ole mikään palko ”syödä kiltisti lautastasi puhtaaksi” eli ei median kuluttajan tarvitse olla mallioppilas kulutustottumuksissaan.
Seurasin aiemmin paljon ulkomaisia nettisivuja. Televisiota en ole omistanut yli 20 vuoteen. Perheeni on monikielinen eli kosmopoliitti. Keskityn vain kahden vieraan kielen sanastoon. italia ja Ranska-hulluuteni saavat jäädä menneisyyteeni.
Minua ei kukaan piikittele siitä miten elän, olen ja mitä teen. Olen vain itse itseni kriitikko. Olen vapauttanut itseni jo vuosikymmeniä sitten kulissien ylläpidosta.
Uutisvirta on loputon. Kuin rautahepo, joka ei koskaan pysähdy eikä lakkaa juoksemasta.
Avasin tänään puolen päivän aikaan Ilta-Sanomat-nettisivun. Yle aamun olen tänään jättänyt kokonaan katsomatta ja kuuntelematta. Sydämeni hypähti rinnassani, kun näin uutisotsikon Intiasta Lontooseen matkustaneesta koneesta. Muutama vuosi sitten matkustin Gatwickin lentokentälle, ja jatkoin matkaani junalla.
Miksi hirveät uutiset saavat ykköspaikan iltapäivälehdistössä?
Maailmalla riehuu sotia, ja lapset kuolevat nälkään. Niihin asioihin voimme vaikuttaa. Lentoturvallisuus on matkan järjestäjien hallussa.
En löytänyt Raamatun kohtaa, jota siteerasin tänään tällä palstalla.
Kyseessä on Matteus 5:40. Jakeessa puhutaan paidasta ja viitasta.
Nykyihminen voisi luopua myös liiasta median seuraamisesta. Siinä puuhassa tekisi oikeutta itsensä hyvinvoinnille. Armahda itseäsi sulkemalla netti. Tänään on aurinkoinen sää. Kävelin eilen melko pitkän iltalenkin Nokia-kumisaappaillani. Olin kuin pikkutyttö, joka lapsena käveli kaikki lätäköt läpi. Kaikki minut tuntevat jo tietävät, että rakastan kävellä vesisateessa kuten Gene Kelly Singing in the rain-musikaalielokuvassa.
Voi hyvin. Yksinkertaiset asiat tuottavat eniten iloa elämään.

Yhteistyössä