argh..eihän se neuvola ole pakollinen??????

04.01.2009
32
0
6
tässä soittelin aikaa sinne viimeviikolla et pitäs päästä mitoille kun on saatava verikokeeseen niitä ,että saa laput lähtee dipp juttuun samalla..
no ei ollu aikaa kun vasta enskuulle ja sanoin sit ok..poika siis täyttää 2 eikä tulossa rokotuksia..
no mä kävin ihan yksityisellä ton pojan kanssa kun oli muutakin juttuja tarkistettava siltä..peruin nv vaihteen kautta sen ajan ,ettei tarvi katsellaan ensvuonna..sieltäpä soitti kiukkunen nainen, että se on tultava kun pitää seurata lapsen kehitystä..onko se sitten noin?
sanoin tälle etten ole just nyt tulossa kun kävin tuolla ja kaikki ok,eipä sitä tyydyttänyt vaan murisi jotai eli mitähän sieltä on tulossa?

Ei ole pakollinen. Olen itsekin käynyt jotain käyntejä yksityisesti lääkärillä/th:lla kun mua ahdistaa jo valmiiks ja sitte ku neuvolasta jäi aina olo käynnin päätteeks että lapsessa on jotain vikaa... :/

Ei ole pakollinen. On tietysti kiva, että terkkari kantaa huolta asiakkaistaan, mutta tuollainen kiukkuinen soitto on aika asiatonta. Terkkareille on opetettu, että neuvolakäyntien ykaks väliinjääminen voi tarkoittaa ongelmia perheessä, mutta ei siihenkään ratkaisumalli ihan tuollainen ole...

Neuvolajärjestelmä on hieno asia, mutta ei se nyt niin erinomainen ole, kuin annetaan ymmärtää, eikä se myöskään aina toimi suunnitelmien mukaisesti.

no eihän niihin oo pakko mennä mutta kyllä ne ihan lasten takia on jäjestetty. :whistle: varmasti kaikki ok mutta neuvolatäti haluu varmaan itekin totea samaa että voi seurata teiän muksua. muutenhan se on hankalaa tietää millä vauhdilla toinen kasvaa jos siellä ei käy. :D

Alkuperäinen kirjoittaja paska homma:
on se niin kurjaa kun kunnat ilmaiseksi tarjoaa näitä palveluja joita voivat käyttää hyväkseen hoidon/koulun ym kanssa yhdessä..
no eikö se ole sitten hyvä että aikoja jää niille jotka niitä oikein tarvii..eikä esim mulle joka sain asiani sitten hoidettua muualla koska haluan noiden dipp juttujen lähtevän ajallaan en kuukautta myöhemmin..

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
no eihän niihin oo pakko mennä mutta kyllä ne ihan lasten takia on jäjestetty. :whistle: varmasti kaikki ok mutta neuvolatäti haluu varmaan itekin totea samaa että voi seurata teiän muksua. muutenhan se on hankalaa tietää millä vauhdilla toinen kasvaa jos siellä ei käy. :D

Sekin voi olla joo..Odottelen vain et mitähän sieltä tulee kun se on yrittänyt mua tunkee jos jonkinlaiseen mamma kerhoon ja jotain kiertäviä sosiaaliala hoitajia(en muista nimeä mitä ne oli)
Se vaan on kauheen vaikea sen ihmisen tajuta etten minä rupea ravaa mammakerhoissa vain sen mieliks,tai ota kotiini jotain ihmisiä..kun nykyään sitä ei saa olla yksin monen lapsen äiti ja jaksaa myös olla sitä valittamatta :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja irmelihän minä:

Sekin voi olla joo..Odottelen vain et mitähän sieltä tulee kun se on yrittänyt mua tunkee jos jonkinlaiseen mamma kerhoon ja jotain kiertäviä sosiaali alan hoitajia(en muista nimeä mitä ne oli)
Se vaan on kauheen vaikea sen ihmisen tajuta etten minä rupea ravaa mammakerhoissa vain sen mieliks,tai ota kotiini jotain ihmisiä..kun nykyään sitä ei saa olla yksin monen lapsen äiti ja jaksaa myös olla sitä valittamatta :headwall:

no...joku taitaa vaan olla liian innokas työntekijä. :laugh:
juu. joskus kyllä menee yli ja pahasti noi neuvolakäynnit.

Sekin voi olla joo..Odottelen vain et mitähän sieltä tulee kun se on yrittänyt mua tunkee jos jonkinlaiseen mamma kerhoon ja jotain kiertäviä sosiaali alan hoitajia(en muista nimeä mitä ne oli)

Muakin se mamma siellä neuvolassa aina pakottaa kaikennäkösiin mammakerhoihin ja paras oli tää mihin mua oli käskemässä: joku akkojen klubi. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:

Muakin se mamma siellä neuvolassa aina pakottaa kaikennäkösiin mammakerhoihin ja paras oli tää mihin mua oli käskemässä: joku akkojen klubi. :laugh:
:D

Sekin voi olla joo..Odottelen vain et mitähän sieltä tulee kun se on yrittänyt mua tunkee jos jonkinlaiseen mamma kerhoon ja jotain kiertäviä sosiaaliala hoitajia(en muista nimeä mitä ne oli)

Toisaalta - mistä ihmeestä ne tietävät, että jaksat olla yksin monen lapsen äiti . Ne eivätt ole sinusta välttämättä huolissaan, vaan lapsistasi. Jos ei huolehdita, niin siitäkin tehdään lööpit ja kiljutaan kurkkutorvi suorana, että äiti ei jaksanut ja kukaan viranomainen tai terapeutti, psykologi, tukihenkiö, terkkari ja mitä hitttoja niitä syytettävänä onkaan, ei huolehtinut, auttanut ja valvonut.

Sanoitko sille neuvolan th:lle, että lapsi on mitattu ja punnittu toisessa paikassa? Mä aikoinaan jätin montakin perustarkastusta neuvolassa väliin, kun likalla oli juuri vähän aikaisemmin ollut aika Lastenklinikan polilla. Ja siellä Lastenklinikalla mittasivat ja punnitsivat sekä merkitsivät mittaustulokset neuvolakorttiin. Koskaan ei neuvolan th rutissut asiasta mitään, kyseli puhelimessa vaan Lastenklinikan kuulumiset ja kysyi, halutaanko tulla myös neuvolakäynnille vai emme.

Yhteistyössä