argh! huomenna taas kuuntelemaan kuinka huono äiti olen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29006907]En nyt lukenut noita edellisiä viestejä. :) Oletko kokeillut perunan pois jättämistä? Meillä lapsi oli nimittäin allerginen perunalle, se aiheutti siis kutisevaa ihottumaa. Allergiatesteissä löytyi lopulta yliherkkyyttä usealle ruoka-aineelle, yksityisellä siis käytiin. Muutaman vuoden ajan korvattiin peruna bataatilla ja joutui välttelemään noita muitakin yliherkkyyttä aiheuttavia ruoka-aineita, nyt isompana pystyy jo syömään perunaa ja yliherkkyyttä on enää muutamalle muulle ruoka-aineelle.[/QUOTE]

On sekin testattu.. kaikki olen kotona testannut.. sen takii ei oo kivaneuvolaan mennäkkään kun olen ohjeitanoudattanut 100% ja silti mä oon tehny jotain väärin..

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;29006913:
siis joo väärin ymmärrys oli sen maidottoman testin aikana viikon pelkäl soijamaidol.. testi kesti päälle kk ajan mut ei tuloksia tullut. Tää.on niitä asioita kun varmaan talvel viimestään jos tulee samat ihottumat niin viisastuneena menen pojan kanssa yksityisel. Nää muutkun vaihtaa.joka viikko uuden kortisonin pojal koht varmaan koitettu kaikki majdoton ja mahdollinen rasva.. taas pitös uudet hakee vaikka kotona on jo 5pumpoupulloo 3eri rasvaa ja kortisoinei varmaan 5 erillaista..

Soija voi myös olla allergisoiva, minkä ikäisenä olet sitä antanut`?
Ja kuka keksi alkaa antaa 6-kuukautiselle maitotuotteita ja maitoa janojuomaksi???
Miksi IHMEESSÄ?
Sä oot hullu.

Opettele kirjoittamaan. ISOT kirjaimet ja kokonaisia sanoja. Annat itsestäsi nyt todella idiootin kuvan.

[QUOTE="vieras";29006956]Tämä minullekin tuli mieleen. Mikä se ihottuma sitten onkaan, sehän on merkki jostain allergiasta tai yliherkkyydestä! Miksi vitussa annat noin pienelle vauvalle lehmänmaitoa?????Idiootti olet. Sehän se allergisoi tai pahentaa oireita entisestään. Suurimmalle osalle ihmisistä lehmänmaito EI SOVI. Ja ei ainakaan tuon ikäiselle!
Mikset anna jo kiinteitä ruokia 10 kuukautiselle? Eri kasviksia ja hedelmiä muussattuna. Jos lapsella on kova ruokahalu, se tarvii kiinteitä ruokavalioonsa aiemmin kuin muut, jotkuthan aloittavat kiinteet jo 4 kk jos ruokahalu on niin kova että maito ei riitä. Kuka hullu juottaa pienelle lapselle 6dl maitoa??Minkähänlainen olo vauvalla on vatsassa sen jälkeen, mieti![/QUOTE]

Kannattas lukee tarkemmin.. poikaveti2kk ikäsenä sen 6dl parhaillaan NANNIA. Tämän jälkeen aloitin kiinteät. Poika aökanut 6kk iässä syömään aamupala, lämminateria, välipäloi, toinen lämmin ateria ja ilta puuro! maito siis vain jano juomana jonka jälkeen siirryun tavaööiseen maitoon. En ole koskaan pelkkänä ravintona tavallista maitoa antanut ja olemme laktoosittomalla ruokavaliolla..

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;29005828:
Se on taas minun asiani miksi juo. Ajattelen hiukan vanhaan tapaan lasten lasvatukses tai siis ruokinnassa.. ja kun maidon kulutus pojalla on 1-2Litraa päivä kaiken muunkin ruuan päälle niin kyl saa sit tavallist juoda jo. Alotettu kyl ihan niist hapantuotteis jne. hiukan vain aikaisemmin. Ei siis ole kauaa juonut tavallista maitoa..

10 kuukautinen juo maitoa 1-2 litraa päivässä?

Tän on pakko olla provo. Ei kukaan voi olla noin hullu. Vauva kärsii varmaan pahasta olosta vatsassa, ja haluaa lisää maitoa että olo parantuisi. Kauhea kehä.Nyt katse peiliin! Jos nyt olet edes oikeasti äiti. Tekstin perusteella olet joku teini joka provoaa täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;29006976:
Kannattas lukee tarkemmin.. poikaveti2kk ikäsenä sen 6dl parhaillaan NANNIA. Tämän jälkeen aloitin kiinteät. Poika aökanut 6kk iässä syömään aamupala, lämminateria, välipäloi, toinen lämmin ateria ja ilta puuro! maito siis vain jano juomana jonka jälkeen siirryun tavaööiseen maitoon. En ole koskaan pelkkänä ravintona tavallista maitoa antanut ja olemme laktoosittomalla ruokavaliolla..

Pienen lapsen paras janojuoma on vesi. Kuka on sulle opettanut että maitoa annetaan koko ajan?1-2 litraa päivässä. Sun lapsesta tulee todennäköisesti lihava, ja moniallerginen.

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;29005965:
Noh voihan..... on kyllä testattu kaikki.. ja kun poika oli 5kk ikäsenä kipeä ei huolinut kun maitoa meillä oli sillon tää täysin maidoton soija maito vai mikä sit onkaan testis eikä ihottuma hävinnyt. Oli siis viikon pelkäl sil maidol... et on mysteeri testeis ei oo löytynyt mitään allergiaa jne.

Meillä ainakaan ei ihottuma missään viikossa ole kadonnut, sen parantuminen kestää kauan. Viikossa kyllä tulee uudesta allergoivasta aineesta ihottumat helposti, mutta niiden ihottumien poistuminen vie aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;29005776:
Ahdistaa noi meidän neuvola käynnit. Koko kesänä ei ole käyty kun on lääkäris juostu tutkimuksissa astman ja atooppisenihon takia. No alkuvuodesta jo pojan olles vast 2kk alkoi noi ihottumat sain kuunnella joka kertan sitä kun en osaa rasvata vaikka lääkärin ohjeiden mukaan rasvasin, ihottuma oli mun syytä kun oli jo kiinteet alotettu peräti velli ja peruna :/ pojal meni ilman kiinteitä 600ml maitoo kerral ja jakso sil tunnin kaks. Noh nyt on taas posket ihottumal ja ruvel :/ rasvauksista huolimatta. Mitään allergiaa ei oo löydetty. Paitsi epäilen tomaattia. En viitti ees kertoo sil et meitin 10kk lapsi juo jo oikeet maitoo... ei jaksais kuunnella tollast mut pakko se on kun ei muita neuvolatätei koko paikkakunnal oo paitsi tää äitiysneuvolatäti..

Sano missä paikkakunnalla olet, tekisi mieli ilmoittaa neuvolaan sinusta.
Onhan sinun kerrottava neuvolassa että poika juo tavallista maitoa! Sieltä saat ohjeet miten allergiat selvitetään. Ja normaalit ruokailutottumukset.

[QUOTE="vieras";29006984]10 kuukautinen juo maitoa 1-2 litraa päivässä?

Tän on pakko olla provo. Ei kukaan voi olla noin hullu. Vauva kärsii varmaan pahasta olosta vatsassa, ja haluaa lisää maitoa että olo parantuisi. Kauhea kehä.Nyt katse peiliin! Jos nyt olet edes oikeasti äiti. Tekstin perusteella olet joku teini joka provoaa täällä.[/QUOTE]

Kiitos kiitos. Minkä mä voin jos syö paljon. Yölläkin viel heräilee ja riippuen yöstä juo 2-4dl yön aikana.

[QUOTE="vieras";29007011]Sano missä paikkakunnalla olet, tekisi mieli ilmoittaa neuvolaan sinusta.
Onhan sinun kerrottava neuvolassa että poika juo tavallista maitoa! Sieltä saat ohjeet miten allergiat selvitetään. Ja normaalit ruokailutottumukset.[/QUOTE]

Siittä vaan.. oon kyl lääkäri käynnil kertonu että maito käytös joka sillon oli testinä laktoosittomana. Otettiin tästä testi tulokset saamatta mut poika on laktoosittomal edelleen.. eikä se lääkärikään tuominnut minua. Mut hyvä teidän on.

Jos ikää on nyt 10kk, tai vaikka se 11kk, niin miten aikaisin sitä tavallista maitoa on annettu jos on ehditty 2-3 kk kokeilla laktoositonta?

Meillä on tossa tenava joka saa just kuvaamasi kaltaista ihottumaa -siitä maidosta. Ei mikään laktoositon auta jos maito on syyllinen, maidoton on se mikä tehos tälle. Tosin soija suuremmissa määrin saa samanlaisia länttejä aikaan.....

Tässä ap:lle mietittävää. Eli itse aiheuttanut vauvan ihottuman!Neuvolatäti on siis ihan oikeassa!
Lopeta nyt se maidon antaminen noin pienelle.
Ja kerro totuus, minkä ikäisenä vauva on alkanut juoda tavallista , vai oliko se laktoositonta maitoa?

[QUOTE="vieras";29007047]Tässä ap:lle mietittävää. Eli itse aiheuttanut vauvan ihottuman!Neuvolatäti on siis ihan oikeassa!
Lopeta nyt se maidon antaminen noin pienelle.
Ja kerro totuus, minkä ikäisenä vauva on alkanut juoda tavallista , vai oliko se laktoositonta maitoa?[/QUOTE]

Selvennystä selvennystä.. pojal jo 2kk iässä alkoi ihottuma. Maito tuotteet aloitettu 6kk iässä ja tuossa välissä ollut 1kk jakso maidottoman ruokavalion testi.

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;29007041:
Siittä vaan.. oon kyl lääkäri käynnil kertonu että maito käytös joka sillon oli testinä laktoosittomana. Otettiin tästä testi tulokset saamatta mut poika on laktoosittomal edelleen.. eikä se lääkärikään tuominnut minua. Mut hyvä teidän on.

Kyllähän sinun tekstistä näkee että kaikki ei ole kohdallaan. Onko sinulla masennus tai muu mielenterveydellinen ongelma? Sanoit että omat lääkkeet ostamatta kun raha ei riitä?

MAIDOLLE VOI OLLA ALLERGINEN (MAITOPROTEIINI) VAIKKA SE EI TESTEISSÄ NÄY; JA VAIKKA JOISI LAKTOOSITONTA MAITOA. Lapsesi ei siedä maitoa. Hän saattaa haluta sitä, mutta äitinä sinä olet vastuussa mitä annat hänelle. Eihän vauva voi tietää mistä paha olo tulee. Vieritätkö syyn vauvan niskoille, koska hänellä on "ruokahalu"?Vauva juo maitoa todennäköisesti turvallisuuden tunteeseen, ei nälkään. Anna enemmän kunnon ruokaa, nin ei tarvitse olla nälkäinen yöllä. 10kuukautisen voi jo vierottaa yösyömisestä.

Mitä sulle pitää sanoa, että ymmärrät että teet väärin?

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;29007061:
Selvennystä selvennystä.. pojal jo 2kk iässä alkoi ihottuma. Maito tuotteet aloitettu 6kk iässä ja tuossa välissä ollut 1kk jakso maidottoman ruokavalion testi.

Miten voi olla maidottoman ruokavalion 1kk jakso, ennen kuin maitotuotteet on aloitettu?

Allergia voi tulla äidinmaidonkin kautta, riippuen siitä mitä äiti syö. Tai korvikkeesta.
Ja koska vauva on ollut jo 2kk jollekin allerginen, on täyttä hulluutta antaa allergiselle vauvalle maitoa 6kk iässä!!Tästä voisi oikeasti tehdä ls-ilmoituksen!

Helvetin helvetti mikä idiootti olet. Alle vuoden ikäiselle ei saa antaa soijamaitoa. Miksi teet itse tuollaisia typeriä juttuja? Vie se lapsi lääkäriin niin saat ohjeet miten toimia. Vituttaa tollaset urpot jotka nuukuuksissaan antaa lapsen vaan kärsiä.

Anteeksi nyt tämä mutta ap on aika pihalla oikeasta elämästä. Mutta pirun monesta vastauksesta huomaa että vastaajien luetun ymmärtämisessä on pahasti jotain vialla. Turhaa jankkaamista samoista asioista kun ei itse osata lukea.

[QUOTE="vieras";29007070]Kyllähän sinun tekstistä näkee että kaikki ei ole kohdallaan. Onko sinulla masennus tai muu mielenterveydellinen ongelma? Sanoit että omat lääkkeet ostamatta kun raha ei riitä?

MAIDOLLE VOI OLLA ALLERGINEN (MAITOPROTEIINI) VAIKKA SE EI TESTEISSÄ NÄY; JA VAIKKA JOISI LAKTOOSITONTA MAITOA. Lapsesi ei siedä maitoa. Hän saattaa haluta sitä, mutta äitinä sinä olet vastuussa mitä annat hänelle. Eihän vauva voi tietää mistä paha olo tulee. Vieritätkö syyn vauvan niskoille, koska hänellä on "ruokahalu"?Vauva juo maitoa todennäköisesti turvallisuuden tunteeseen, ei nälkään. Anna enemmän kunnon ruokaa, nin ei tarvitse olla nälkäinen yöllä. 10kuukautisen voi jo vierottaa yösyömisestä.

Mitä sulle pitää sanoa, että ymmärrät että teet väärin?[/QUOTE]

Ei ole mt ongelmaa. Lähinnä omat allergialääkkeet, astmalääkkeet ja rasvat. Olen itse myös atoopikko en noin paha kun poikani ja siitepöly allerkikko. Myöskin olen koiralle ja kissalle allerginen. Ja nämä talosta löytyy mutta olen kyllä pärjännyt ilman lääkkeitäni. Astma on rasituspohjainen vähemmän siis liikuntaa niin ei tarvii lääkkei ja rasvannut olen pojan rasvoilla vaikka onkin eri kun omat mut perusrasvoi. Enkä oo niitkään niin pal käyttäny ihan pakon edessä vain. Enhän mä uskalla enempää sil ruokaa antaa kun syö jo enemmän kun sen 4v isosisko. :O joku tost diabeteksestä mainitsi. Taidan ottaa puheeks kun meillä suvussa ja lapsen isällä on. Siihen tutkimukseen osallistuin missä pääs selvittää kantaako lapsi sitä.geeniä mut ei kantanut. Mut ei se sitä kato etteikö vois sairastua :/ ihan tosi yritän olla hyvä äiti ja olen myös huolissani näistä poikani jutuista. Mut ei oo tullu mieleenkään et söis liikaa kun on aina syöny ja juonu paljon. Olen vain todennut et isäänsä/sukuunsa tullut kun isän puolelta kaikki miehet ja pojat ollut pienestä asti isoja ja syöneet paljon. Poikamme on jopa hieman pienempi mitä isänsä ollut. Olen kyllä verrannut neuvolakortteja. Ja pojan setä ollut vielä isompi lapsi..ja pahoittelut kirjoitus virheistä niitä häiritseville mut ei jaksa koko ajan korjailla kun olen tabletilla netissä ja tässä mitään isoa näppäimmistöä ei ole.

[QUOTE="vieras";29007091]Miten voi olla maidottoman ruokavalion 1kk jakso, ennen kuin maitotuotteet on aloitettu?

Allergia voi tulla äidinmaidonkin kautta, riippuen siitä mitä äiti syö. Tai korvikkeesta.
Ja koska vauva on ollut jo 2kk jollekin allerginen, on täyttä hulluutta antaa allergiselle vauvalle maitoa 6kk iässä!!Tästä voisi oikeasti tehdä ls-ilmoituksen![/QUOTE]

Siis tuossa 2kk ja 6kk välissä ollut se maidoton testi!!! älkää ny koko ajan ymärtäkö väärin vai tahallaanko sen.teette!!

[QUOTE="vieras";29007131]Helvetin helvetti mikä idiootti olet. Alle vuoden ikäiselle ei saa antaa soijamaitoa. Miksi teet itse tuollaisia typeriä juttuja? Vie se lapsi lääkäriin niin saat ohjeet miten toimia. Vituttaa tollaset urpot jotka nuukuuksissaan antaa lapsen vaan kärsiä.[/QUOTE]

Anteeks nyt vaan mut selvitä asioita ennen kun tuut haukkumaan. Isommista kaupoista ja apteekista saa lapselle tarkoitettua soijamaitojauhetta. Joissa on ikäsuositulset. Tästä keskusteltiin ennen aloitusta ja neuvolatäti antoi lapun ja näytti siitä mitä annamme..

Kuulostaa huolestuttavalta toiminnalta...
Minulla lapsi, jolle puhkesi paha ihottuma 3kk iässä. Oli myös todella itkuinen ja levoton vauva. Imetin häntä lakkaamatta, pissasi suuria määriä, koska mitkään vaipat eivät pitäneet. Oli myös todella isokokoinen ja kasvoi hurjaa vauhtia..
Allergialääkäri totesi, että usein maitoallergiset vauvat ovat suuria ja syövät isoja määriä vatsakipuun, maidon imeminen helpottaa hetkellisesti kipua.
Jätin maidon pois omasta ravinnosta, vauva ei suostunut syömään erityiskorviketta... Ihottuma lieveni hieman, mutta vasta kun jätin kotimaiset viljat pois se hävisi kokonaan.
Allergiat eivät näkyneet testeissä ja lääkäri sanoikin, että se on hyvin yleistä noin pienillä.
Ja soijaa ei suositella vauvoille, koska se on hyvin allergisoiva.
Lapseni pystyy nyt 4v-iässä käyttämään kohtuullisia määriä maitotuotteita, vieläkään hän ei niistä pidä.
Kotimaiset viljat menevät jo täysiä.
Suomen parhaat allergialääkärit ovat sanoneet, että vauvalla atooppiseen ihottumaan on aina jokin syy ja se pitää hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;29007156:
Ei ole mt ongelmaa. Lähinnä omat allergialääkkeet, astmalääkkeet ja rasvat. Olen itse myös atoopikko en noin paha kun poikani ja siitepöly allerkikko. Myöskin olen koiralle ja kissalle allerginen. Ja nämä talosta löytyy mutta olen kyllä pärjännyt ilman lääkkeitäni. Astma on rasituspohjainen vähemmän siis liikuntaa niin ei tarvii lääkkei ja rasvannut olen pojan rasvoilla vaikka onkin eri kun omat mut perusrasvoi. Enkä oo niitkään niin pal käyttäny ihan pakon edessä vain. Enhän mä uskalla enempää sil ruokaa antaa kun syö jo enemmän kun sen 4v isosisko. :O joku tost diabeteksestä mainitsi. Taidan ottaa puheeks kun meillä suvussa ja lapsen isällä on. Siihen tutkimukseen osallistuin missä pääs selvittää kantaako lapsi sitä.geeniä mut ei kantanut. Mut ei se sitä kato etteikö vois sairastua :/ ihan tosi yritän olla hyvä äiti ja olen myös huolissani näistä poikani jutuista. Mut ei oo tullu mieleenkään et söis liikaa kun on aina syöny ja juonu paljon. Olen vain todennut et isäänsä/sukuunsa tullut kun isän puolelta kaikki miehet ja pojat ollut pienestä asti isoja ja syöneet paljon. Poikamme on jopa hieman pienempi mitä isänsä ollut. Olen kyllä verrannut neuvolakortteja. Ja pojan setä ollut vielä isompi lapsi..ja pahoittelut kirjoitus virheistä niitä häiritseville mut ei jaksa koko ajan korjailla kun olen tabletilla netissä ja tässä mitään isoa näppäimmistöä ei ole.

Jos olet itse atoopikko, sittenhän tiedät siitä kaiken?Miksi et osaa hoitaa sitä? Ja vielä astma, ja eläinallergia... Lapsihan on perinyt allergian sinulta.

Vie se lapsi nyt lääkäriin, ja kerro kaikki mitä kerroit tässä ketjussa. Ei sua osata auttaa jos et kerro totuutta.

Ja joo, lapsi todellakin syö liikaa. Ei kukaan täysjärkinen anna 10kk vanhalle vauvalle 1-2 litraa maitoa. Eli jotain vikaa sussa kyllä on.

Ei voi kun todeta, että voi lapsiraukkoja :( Ihan kevein perustein en ketään huonoksi äidiksi menisi leimaamaan, mutta sinä ap olet sellainen. Tyhmyydestä varmaan johtuu.

[QUOTE="vieras";29007195]Jos olet itse atoopikko, sittenhän tiedät siitä kaiken?Miksi et osaa hoitaa sitä? Ja vielä astma, ja eläinallergia... Lapsihan on perinyt allergian sinulta.

Vie se lapsi nyt lääkäriin, ja kerro kaikki mitä kerroit tässä ketjussa. Ei sua osata auttaa jos et kerro totuutta.

Ja joo, lapsi todellakin syö liikaa. Ei kukaan täysjärkinen anna 10kk vanhalle vauvalle 1-2 litraa maitoa. Eli jotain vikaa sussa kyllä on.[/QUOTE]

Taisin unohtaa mainita että.lapselta testattu eläinallergiat juurikin sen takia kun itsekkin olen. Niin joo ja selvennyksi ihottumasta tulee vain kasvojen alueelle mitä lääkärit ja kaikkiihmetellyt ja ennen kun kukaan neuvoo pesuaineiskaan niin pyykkipulveri on tätä hajusteetonta..

Tuttavaperheessä kaikki käyttää maidottomia tuotteita, koska sillä pysyy poissa ilmavaivat, turhat vessakäynnit ja ihottumat. Ihottumaa tulee siis aikuisillekin maidosta ja muista lisäaineista. Ratkaisu heille on: SOYA-maito. Olen itsekin maistanut tuota kevytversiota ja kyllä se oli ihan hyvää. Rintamaidon jälkeen lapsetkin juoneet tätä Soya-maitoa ja iho pysynyt hyvässä kunnossa. Suosittelen!

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;29007216:
Taisin unohtaa mainita että.lapselta testattu eläinallergiat juurikin sen takia kun itsekkin olen. Niin joo ja selvennyksi ihottumasta tulee vain kasvojen alueelle mitä lääkärit ja kaikkiihmetellyt ja ennen kun kukaan neuvoo pesuaineiskaan niin pyykkipulveri on tätä hajusteetonta..

VIE SE LAPSI LÄÄKÄRIIN. JA LOPETA MAIDON ANTAMINEN. SE ON MAIDOLLE (ja/tai viljoille)ALLERGINEN ETKÖ TAJUA.

KAIKKI ALLERGIAT EI NÄY TESTEISSÄ! EIKÖ SULLE RIITÄ SE ETTÄ ALLERGIA NÄKYY VAUVAN IHOTTUMANA. KAUANKO AIOT JATKAA VAUVASI KIUSAAMISTA?

Alkuperäinen kirjoittaja ei täydellinen äiti tämäkään;29007212:
Ei voi kun todeta, että voi lapsiraukkoja :( Ihan kevein perustein en ketään huonoksi äidiksi menisi leimaamaan, mutta sinä ap olet sellainen. Tyhmyydestä varmaan johtuu.

Aih.. kiitos vain. Rupeen rypee itsesyytöksissä kun lapseni syö ja kasvaa hyvin. Kaiken muunkin paskan päälle josta en edes jaksa valittaa..

Yhteistyössä