Argh! Mitä mä syötän tolle miehelle, nirsoilee vaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On aika harhaanjohtavaa puhua perunasta kasviksena vaikka se virallisesti onkin sitä. Kasviksista kun yleensä puhutaan niin viitataan juurikin sellaisiin joista on oikeasti hyötyä ihmiselle ravintoarvoltaan. Ravintoarvot on lähes olemattomat perunassa.

Peruna on lähinnä täyttävä lisä ateriassa, eikä se pääasia.

Mullakin oli yksi tuollainen kasvatettava uhmis, harmi että äitinsä oli jättänyt homman tekemättä. Ja perkele vielä syötti poikansa nelikymppisenä, ja syöttää oikeastaan nykyisinkin.
Täytyy sanoa että aikamoista tappelua se syöminen oli alkuun, mutta onnistuin kuitenkin kasvattamaan hitusen, ja jopa jotain kasviksiakin oppi syömään.
En kuunnellut kitinöitä alkuunkaan, ja motkotin että millainen esimerkki on lapsille.

Totta kepsis.. perunakin on ihan terveellistä mutta ei kun sitä joka aterialla pupeltaa sellaisen kilon per nokka.. Silloin tällöin ei haittaa, mutta ei minusta kuulu koko lautasen olla täynnä kastiketta ja pottua. Pitää mahtua myös sitä "pupunruokaa"..

Alkuperäinen kirjoittaja mjäääh;29534940:
Mullakin oli yksi tuollainen kasvatettava uhmis, harmi että äitinsä oli jättänyt homman tekemättä. Ja perkele vielä syötti poikansa nelikymppisenä, ja syöttää oikeastaan nykyisinkin.
Täytyy sanoa että aikamoista tappelua se syöminen oli alkuun, mutta onnistuin kuitenkin kasvattamaan hitusen, ja jopa jotain kasviksiakin oppi syömään.
En kuunnellut kitinöitä alkuunkaan, ja motkotin että millainen esimerkki on lapsille.

Meillä ei lapsia ole, jos olis niin sepä ois hyvä syy huomauttaa ;) En minäkään oleta että mies kaikkea söisi, mutta voisi nyt vähän laajentaa repertuaariaan ja olisi plussaa jos edes kokeilisi reippaasti..

[QUOTE="kyllästynyt";29534952]Totta kepsis.. perunakin on ihan terveellistä mutta ei kun sitä joka aterialla pupeltaa sellaisen kilon per nokka.. Silloin tällöin ei haittaa, mutta ei minusta kuulu koko lautasen olla täynnä kastiketta ja pottua. Pitää mahtua myös sitä "pupunruokaa"..[/QUOTE]

Peruna ei ole "terveellistä".

Se viittaa siihen että perunan syöminen edistäisi terveyttä. Sillä voi selvitä, se auttaa täyden olon saamiseen, mutta se ei todellakaan ole "terveellistä".

Ilmeisestikin aikuinen ihminen kyseessä?Mie antaisin olla,en kattois yhtään pätkää!Mä olen meillä se joka maksaa ruokalaskut-päätän mitä syyvään (kyllä,olen itsekäs,haukkukaa)jos ei kelpaa on sit syömättä.

Mä lähettäisin miehen takaisin äitinsä luokse ja kehottaisin palaamaan takaisin, kun on opetellut syömään.

Sun kokkailupäivinä teet sellaista ruokaa kuin itse haluat ja miehen kokkailupäivinä hän tekee mitä haluaa. Ja siinä missä mies sun kokkailupäivinä käy hakemassa kaupasta roiskeläpän, sinä vastaavasti miehen kokkailupäivinä käyt hakemassa kaupasta avocadoja, retiisenä, persimoneja, lohta yms.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Pidä se mies pulloruokinassa, luulis olevan siihen edes tyytyväinen.

ja aina välillä voi antaa rintaruokintaakin, eipä tuohon mikään muu auta :laugh:

Itse olin jonkin aikaa miehen eikun pojan kanssa jolle kaikki ruuat piti tehdä pannulla, uuniruokia et saanut tehdä.
Kaikki piti kyljyksiä myöden paistaa kokonaan pannulla.
makaroonilaatikko oli minkä uuniin sai laittaa mutta jos sitä jäi se piti hirmuisessa rasvamäärässä paistaa pannulla kuumaksi.
Hänen äitinsä myös kuoriperunat ja tämä sankarisuuttui kun minä en niitä hänelle kuorinut.
Sitä en sitten tidä johtuiko suuttumus mahdollisesti siitä ettei osannut kuoria 20v pesunoita sillä koskaan sen jälkeen en saanut kuorellisia pottuja keitellä :O
Yleenskin perunaa sai vain olla kerta viikossa ja muulloin piti jopa sen pannulla paistetun kyljyksen seurana olla vaaleata makaroonihötöä joka myös piti keittää todella ylikypsäksikin :laugh:

Meillä mies on se joka tekee ruokaa. Itse olen sellnen ns. jätemylly, joka kyllä syö melkein mitä vain. Ja mies taas aika kranttu.

Tiedän että osaan laittaa ruokaa, ja porukoilla olen usein sitä tehnytkin ja aina on maistunut ja kehujakin tullut. Mutta itseäni ärsyttää niiiin paljon se kun/jos mies jaksaa valittaa, just jostain porkkananpaloista lihakastikkeessa. Hän kun kuitenkin syö porkkanaa, mutta kun ruuan PITÄÄ olla just sellasta kuin mitä hän tekee. Joten tehkööt hän sitten ne ruuat, ei paljoa minua haittaa :D

Yhteistyössä