Aristava / kipeä alavatsa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kristen

Aktiivinen jäsen
19.07.2009
2 868
0
36
Kokemuksia kaipailen, taas...

Tänään oletettava dpo 6. Oletetun oviksen jälkeen alavtsassa on tuntunut painetta enempi vähempi, välillä ihan pistävää kipuakin. Tänään paine on hieman helpottunut, mutta tilalle on tullut kipu. Kipu on jatkuvaa, ja tuntuu, että koko alavatsa aristaa, ettei koskea uskalla. Kuitenkin kun alavatsaan koskee, ei se kipua pahenna, eli kipu on jossakin syvemmällä.
Mistä tuollaienn kipu voisi johtua? On ollut aika hulinaa viimeiset pari päivää ja aamusta asti touhunnut jos jonkinmoista. Kuitenkin kun istahtaa huilaamaan, tuo kipu vähän helpottaa.
Kävin sunnuntaina päivystyksessä, ottivat raskaustestin ja ultrasivat, testit olivat negaa, eli kohdun ulkoisesta tuskin ainakaan on kyse.
Mietin, että ultrassa näkivät "kai jonkun kystan" kohdunsuulla, olisiko se voinut esim. puhjeta ja aiheuttaa kivun?
Minkään laista vuotoa ei ole.

Kiitos taas, jos joku viitsii minun jatkuviin ihmettelyihin vastata.

Noilla päivillähän tapahtuu kiinnittyminen. Joskos se kohdunsuun möykky oiskin vaavin alku?? Tuliko sulle kontrollia sitä varten???

Itsellä ainakin dpo 1, voipi olla enenmpikin ja voi jeesus, tunne, että virtsarakontulehdus iskee.. Aaargh! Tosin en tiiä, tuntuuko se tältä... Mutta ei voi olla kyllä raskautumistakaan vielä. :laugh:

Toivottavasti kipu hellittää!

MiiJane Ei ole kontrollia. toi "kysta" on sellanen tapaus, että kun se tk lääkäri ultras, kysy hoitajalta että oliko se r-testi tosiaan negatiivinen, että kun hän näkee täällä jotakin, sitten hoitaja tuli siihen, näytti testiä ja lääkärikin näki sen, hän katsoi vielä ja sanoi, että no todennäköisesti tuo on kyllä joku kysta. Ei siis kontrollia.

Mutta luulis, jos se raskaus olis ollut, ja tosiaan olis jo näkynyt ultrassa, että ne labran herkät testit olis jotakin viivan tapasta edes näyttänyt, oli kuinka hidasta se hormoonin kehitys tahansa.
Mun on ehkä mentävä tänään vielä ea:han tai huomenna tk:hon hakemaan vielä uus lähete keskussairaalaan...

Minä tässä hetki sitten olin raskaana ja minulla alkoi aivan järkyt vatsakivut ensin vaimeana alavatsalla ja sitten siirtyi vasemmalle vatsaan ja kylkeen ja selkään. Tuska oli niin kauhea, että itkin vaan päivystyksessä. Kipu oli aaltoileva. Vasemmalta löytyi 5,5cm kysta mikä oli ilmeisesti raskauden aiheuttama. Raskaus meni kesken ja kysta häipyi kahdessa päivässä. Toinen lääkäri epäili ensin myös oikeaala kohdun ulkoista, mutta ei siellä ollut yhtään mitään erikoista kun kokeneempi ultraaja tuli katsomaan. Tällä viittaan siihen, että se ultraus on taitolaji ja epäilen ettei päivystyksessä kovin kokenutta utraajaa ole ellet ole käynyt ihan naistentautien päivystyksessä ja siellä raskaus varmasti varmistetaan verestä mikä antaa kyllä luotettavan vastausken eli karun totuuden. Olen ohi mennen lukenut kuumeilustasi, mutta nyt olen ollut täällä vähemmän, joten hieman menin nyt sekaisin että teitkö siis jossain vaiheessa tässä jo pos. r-testin? olitko laskenut kierron väärin vai mitä? Jos meinaan nyt vasta dpo 6 niin tuskin testissä mitään näkyykään eikä ultrassa silloin voi millään näkyä mitään raskauteen viittaavaa, korkeintaan limakalvojen paksuudessa.

Mutta kysta kyllä sattaa aiheuttaa juuri tuon kivun mitä kuvailit ja varsinkin jos se vuotaa/puhkeaa. Sille vaan harvoin mitään tehdään paitsi lääkitään. Minua kyllä pidettiin yön yli leikkausvalmiudessa, mutta sitten kivut alkoi pikku hiljaa helpottaa.

Tsemiiii!

Nanna joo, siis tein yhden haalean haamutestin, mutta ilmeisimmin se johtuikin tuosta oletetusta ovulaatiosta. Luulin sen olleen jo aikasemmin ja oireita oli (kuvittelematta) jos minkälaista. Menkat ei kuitenkaan alkanut silloin, kun edellisen oviksen mukaan olisi pitänyt, joten seuraavat "oireet" olivat viime torstaina, jonka jälkeen lämmötkin nousi.
Mulla ei siis nyt käytännössä ole mitään varmaa tietoa mihinkään suuntaan kierrosta, raskaudesta tai mistään muustakaan näihin liittyvään.
Soittelin, ja tänään uudelleen tk:hon, josko laittaisivat lähetteen keskussairaalalle, jossa sitten alan ammattilainen katsoisi tilanteen.

Niin se on parempi kyllä että ammattilaiset katsoo meinaa kuulostaa hieman epämääräiseltä ultralta jos eivät kystaa tunnista. Ja jos siellä kysta on ja kohdun suulla niin onhan se sillon pahassa paikkaa raskautta nykyistä tai tulevaa ajatellen. Ja varsinkin jos sulla on kovat kivut niiden kanssa on turha kärvistellä ja odottaa että pahenee. Minut ne pisti lanssilla eteenpäin tutkittavaksi, onneksi ei kuitenkaan pillien kanssa ;)

huijui, no ei olis eka kerta kun matkaisin lanssilla eteenpäin. Toivottavasti kuitenkin riittää ihan miehen kyyti, kun kuitenkin joutuis perässä ajelemaan.
Noh, pojalle oli illaks ja yöks onneksi hommattu jo yöpaikka, ettei hänestä tarvitse huolehtia lisäksi.
Kiitos kun vaivauduit vastaamaan ja kertomaan oman kokemuksen :heart:

Yhteistyössä