Arpikudoksesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama

Vieras
Hei!

Onko täällä ketään jolla olisi tullut section jälkeen arpikudosta leikkauskohtaan? Minkälaisia oireita on siitä tullut, miten hoidettu ja miten pian hoidettu?
Onko arpikudosta tullut enää sen jälkeen? Siinäpä kysymyksiä. Ihanaa, jos joku viitsii vastata!

Mulle tehtiin pari viikkoa sitte kolmas sektio. Lääkäri sanoi että mun kohdussa oli paljon kiinnikkeitä ja arpikudosta. En mä sitä oo mitenkään tuntenu enkä tiedä voiko niitä mitenkään hoitaa. Onko sulla sit kipuja vai miksi kysyt? Mulla ehkä arpikudos voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa, mutta raskaus ei onneksi kuulu enää tulevaisuuden suunnitelmiini. :)

Onko siis kiinnike eri asia kuin arpikudos. Mitä eroa niillä on? Mulla on kipuja tämän vuoksi. Aina liikkumisen jälkeen käy alamahaa -päähän ja vihloo myös inhottavasti. Meillä olisi vauvahaaveita, mutta ei kuulu!

Oiskohan ne kuitenkin yksi ja sama asia? En oikeen tiedä, lääkäri muistaakseni sanoi arpikudosta JA kiinnikkeitä.. Sen muistan varmasti, että sanoi voivan haitata raskaaksi tuloa. Ja lisäksi mulla oli kohdussa myooma. Kannattaa käydä tutkimuksissa. Sori kun en tän enempää osaa auttaa! Mutta onnea raskautumiseen kuitenkin! :)

Kiitokset sulle vastauksesta. Olin jo yhteydessä sairaanhoitajaan, ja sanoi että vasta elokuussa saan ajan koska ei ole akuuttitarve. Mutta jos kivut pahenee, niin sitten päivystyksen kautta.

Mulla parikymmpisenä leikattiin samasta kohdasta munasarjaa mihin myöhemmin tehtiin sektioviilto. Munasarjaleikkauksen jäljiltä oli kamalasti arpikudosta ja kiinnikkeitä, repivät sitä auki kahden lääkärin voimin ja päivittelivät kiinnikkeiden runsautta. Sektion jälkeen olin pari viikkoa hurjan kipeä. Synnärillä päivittelivät että poikkeuksellisen kipeä, mutta tod näk vain johtui runsaasta arpikudoksen määrästä.

Yhteistyössä