V
"vieras"
Vieras
No kai sitä kaivataan kun vuoden vanhasta jo tungetaan kaupan kassalla se pätkis suuhun, ettei tarvii kuunnella itkua.
Mä en ymmärrä miks tollassia sokeri mömmöjä pitää lapsille opettaa. Sit ihmetellään kun on hampaat täys reikiä.
Suurin osa opettaa jo tosi pienille noi herkut. kaverikin selittää kuinka 1vee kiukkuu jos ei saa karkkia...jepjep..
No mä ymmärrän tän näkökannan todella hyvin jos kukaan lapsista ei tule sitten missään iässä saamaan karkkia, eikä mitään jäätelöä, pullassakin on sokeria, eikä myöskään mitään kaupan jogurtteja, vanukkaita. Se on ihan kunnioitettava asenne pitää lapset pannassa pahaksi katsomiltaan asioilta. Mutta kun meillä ei tällaisessa aatteessa eletä, vaan aina on kohtuudella syöty mitä mieli tekee, niin me aikuiset kuin lapsetkin. herkutellaan, itse käytän kohtuudella alkoholia, ollaan hoikkia ja liikkuvaisia. Siksi en näe eroakaan syökö herkun 2 vuotias vai 5 vuotias, jos kuitenkin perheessä jossain vaiheessa herkutellaan. Ei mun meilestä kauhesti ehdi lasta pahuudelta säästellä pitämällä kuopusta herkkukiellossa kun muut syö. Jotenkin vaan ei tällainen logiikka vaan mene mun jakeluun, mytta sensijaan tuollainen ideologia pidättäytyä sokerista on ymmärrettävää jos se koskaa koko lapsi-laumaa ja aina, ei pelkästään tätä 2 vuotiasta.