[QUOTE="vieras";24964140]Jos naama on jo turvonnut, on hammas todella pahasti tulehtunut. Tuollaisessa tilanteessa on vaarana verenmyrkytys ja se, että tulehdus leviää leukaluuhun jolloin voi tulehtua koko hammasrivistö.
Huomenna VAADIT päästä ERI hammaslääkärille. Juurihoito on pakko tehdä, mutta siinäkin voi tulla eteen tilanne, että tulehtunut hammas alkaa murentua hoitoa tehdessä ja se on pakko poistaa.
Ikävää, että kyseessä on juuri etuhammas. Mulle on etuhampaaseen tehty juurihoito, ja ainakin toistaiseksi (hoidosta rapiat 3v aikaa) hammas on voinut hyvin. Mulla on kyllä tonni säästössä implanttia varten, pikkuhiljaa keräilen summaa varmuuden vuoksi, nyt on jo sen verran että kehtaa ottaa loppua varten sitten lainankin, koska ilman etuhammasta en tosiaan ala elämään. Yksi poskihammas multa on poistettu, ja siitä ei ole ollut mitään haittaa, päinvastoin multa hävisi pitkään vaivannut päänsärky. Mulla myös narskutteluvaivaa, syljen unissani kiskon pois ja pari kertaa olen aamulla herännyt leuat jumissa ja hampaanmurusia tyynyllä... Stressikausina söin rauhoittavia, etten ihan tuhoisi hampaitani. Mä olen narskutellut hampaita siitä asti, kun ne suuhun tulivat, maitohampaatkin olivat ihan kuluneet narskuttelusta.[/QUOTE]
Hyvä tietää,että on kohtalotovereita..
Jotkut ihmiset kun eivät tunnu uskovan edes,että hampaiden narskuttelulla voi saada hampaat lohkeilemaan..ja murenemaan.
Meillä molemmat lapsetkin ovat narskuttaneet pienestä asti hampaitaan ja todella toivon,ettei siitä tule elinikäistä "vaivaa"