Ärsyttää miehen käytös...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maranooka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maranooka

Aktiivinen jäsen
31.01.2005
2 602
0
36
Niin harvoin avaudun täällä parisuhteeseen liittyen, mutta...

Miltä kuulostaa seuraava tilanne? Mies oli eilen iltavuorossa töissä ja meni sieltä suoraan futismatsiin (joita ei voi koskaan missata mistään hinnasta). Miehellä oli meidän auto käytössä ja jouduin itse lainaamaan vanhemmiltani autoa, että pääsen kyyditsemään esikoista jalkapallopeleihin. Illan päätteeksi kävin lasten kanssa vanhempieni luona saunomassa, koska meille oli tullut kylmä kentän laidalla.

Peli, jota mies meni töistä suoraan katsomaan loppui samoihin aikoihin kun olimme saunoneet, joten soitin miehelle voisiko hän hakea meidät kotiin (ettei vanhempieni tarvitsisi enää kyyditellä meitä). Koko reissulle matkaa olisi tullut alle 10km.

Miehellä oli töissä eväänä vain leipää (en ole kipeiden lasten kanssa saanut oikein laitettua kunnon ruokaa) ja kova nälkä. Hän oli ajatellut käydä ennen kotiin tuloa hakemassa itselleen pikaruokaa, mutta nyt kun hän joutui hakemaan meidät kyytiinsä ei hän jostain syystä viitsinyt enää hakeakaan itselleen ruokaa (alle 2km matka kotoamme).

Mies tuli meidät hakemaan, mutta ajoi suoraan kotiin. Hän ei puhunut mitään, oli vain vihainen ja mökötti.

Olin muutaman minuutin kotona ja annoin lapsille iltapalaa ja kävin hakemassa miehelle pikaruuat.. Menin suoraan lasten (1v. & 5v.) viereen nukuttamaan heitä ja nukahdin itsekin.

Keskellä yötä mies tuli äkäisenä herättämään minua, koska 5v. lapsi nukkui levottomasti, eikä mies saanut kuulemma nukuttua (tänään on työvuoro). Annoin lapselle lääkettä ja otin viereeni ja yritin itse nukkua kahden kipeän ja yhden terveen lapsen kanssa... Ei ole kovin hyvä yhdistelmä.:snotty:

Nyt olen kahden vaiheilla, laittaisinko miehelle viestiä että on minun mielestäni lapsellinen idiootti, joka ei ajattele perheensä parasta.. En käsitä välillä yhtään, miten tuollaisista asioista (kuten se meidän hakeminen saunareissulta) voi polttaa päreensä. Sen vielä ymmärrän, että häntä harmittaa etten ole saanut tehtyä ruokaa, mutta tosiaan auto on nykyään aina hänellä töissä mukana ja nyt lapset ovat olleet kipeitä niin ei kauppaan menokaan ole oikein onnistunut.

Teenkö nyt kärpäsestä härkäsen väsyneenä vai toimiko joku jossain kohtaa väärin? :mad:

(Ja pahoittelen pitkää ja ehkä paikoin epäselvää selostusta, olen tosiaan jo monta yötä valvoskellut lasten kanssa...)

Hyvä ruoka, parempi mieli, muistanet sen mainoksen? Kyllä mua ainakin vituuutaa joka pikkuasia jos on nälkä. Mitäpä jos teet sitä ruokaa, kyllä meillä ainakin syödään vaikka kaikki olis sairaita.

Jos kumpikaan aikuisista ei ollut kipeänä, niin mikä on estänyt käydä kaupassa ja tehdä ruokaa. Ymärrän kyllä, että jos itsekin olen sairaiden lasten kanssa kotona ja valvottujen öiden takia väsynyt, saatan ostaa valmisruokaa, kun en jaksa tehdä, mutta miksi silloin mies ei kävisi kaupassa ja kokkaisi?

En tiedä välimatkoista, mutta itsekin olen nälkäisenä kuin persiiseen ammuttu, joten olisi varmasti miehenäsi ollut kiukkuinen.

Justhan sä sanoit, että et ole kipeiden lasten kanssa saanut laitettua ruokaa...

Joo. :) Ollaan oltu kotona keskiviikosta saakka ja lapsille olen keitellyt ruokaa tietenkin. Mies on vähän nirppanokkainen ruokien suhteen ja ei niin helppo ruokittava kuin lapset. Kyllä minä parina päivänä olen uuniin jotain tyrkännyt, mutta niistä ei ole jäänyt miehelle töihin evästä. Kai aikuisen miehen voisi olettaa omat eväänsä jostain etsivän? Niinhän minäkin tein töissä käydessäni. ;)

[QUOTE="eve";21910817]Jos matkaa alle 10km niin miksi sun vanhemmat eivät olisi voineet kyyditä?[/QUOTE]

Itse en ainakaan kehtaisi pyytää kyyditystä, jos olisi mahdollista miehen hakea.

Joo. :) Ollaan oltu kotona keskiviikosta saakka ja lapsille olen keitellyt ruokaa tietenkin. Mies on vähän nirppanokkainen ruokien suhteen ja ei niin helppo ruokittava kuin lapset. Kyllä minä parina päivänä olen uuniin jotain tyrkännyt, mutta niistä ei ole jäänyt miehelle töihin evästä. Kai aikuisen miehen voisi olettaa omat eväänsä jostain etsivän? Niinhän minäkin tein töissä käydessäni. ;)

No niinhän se oli etsimässäkin mutta kun pitikin lähteä teitä hakemaan.

Nälkäisenä olisi mullakin käpy palanut.

Mun porukat ois voinu heittää meiät kotiin, ja oisin soittanu miehelle et tuopas tullessas sitä pikaruokaa meillekin (tai no mun mies ois automaattisesti tuonu muillekin) ja sit oltais syöty iltapala yhdessä ja lapsille lääke nassuun ennen unia ja omiin sänkyihinsä nukkumaan, ja äiti ja isi omaansa.

Meillä olis kyl mulla ollu mökö, jos ei olis hakenut meitä ja sen jälkeen yhdes haettu ruokaa kaikille, jotka haluaa.. Lapsellinen idiooottimies ja lapset vielä kipeitä. Minä lähtisin välittömästi johonkin kissanristiäisiin kun mies saapuu ja veisin auton ja opettaisin, että ei se oma napa ole aina tärkein.

no oliks sieltä porukoilta niin kiire kotiin, et se mies ei olis ehtiny hakea sitä pikaruokaa..?! Toki tajuan, et jos se oli miehen valinta niin turha ruikuttaa...

Pienin alkoi olla jo unen tarpeessa. Ehdotin miehelle, että hakee ensin meidät ja sitten haetaan yhdessä se ruoka (mäkkäristä reilun kilomterin päästä tai grilliltä 100metrin päästä kotoa). Ei sopinut..

Olen kyllä siis tehnyt lapsille ja itselleni pastaa ja muuta helppotekoista ruokaa.

Taidan pistää nyt tuon vähemmän kuumeisen lapsen rattaisiin ja käydä lähikaupassa hakemassa jotain ruokaa, että mies saa ruokaa töistä tultuaan.

No mieshän voi käydä töistä vaikka syömässä autolla, niin meillä tehdään jos ei ehdi sapuskaa tehdä.

Tiosaalta mies on kaiketi ollut väsynyt ja äkäinen, ei välttämättä sulle edes vihainen. Ei mielestäni kaikkea aina tartte analysoida. Eri asia jos sama mökötys jatkuu monta päivää. Mutta en myöskään ymmärrä sitä, miksi ihmeessä laittaisit VIESTIÄ miehelle aiheesta ja pahoittaisit hänen mielensä ja työpäivänsä..sitten hän vasta veetuuntunut onkin kun tulee kotiin. Miksei aiheesta vaan voi kotona _asiallisesti_puhua? Vaikka vaan tyylillä "onko töissä ollut stressiä tms?". Kun monesti nuo lähtee purkautumaan noin, kyse voi olla ihan jostain muusta kuin sinuun ja perheeseen liittyvästä, mutta sattumalta nyt se vaan purkautuu lähimpien kautta. Niinhän moni meistäkin tekee, vaikkei sitä itse myönnä tai huomaa.

En ymmärrä, miksi ihmiset eivät voi keskustella parisuhteessa toistensa kanssa ja joka asiaa pitää vääntää ja kääntää ja analysoida. Yleensä asiat ovat melko yksinkertaisia. Tai tässä voitte vaikka sopia, että jos ruokaa ei ole tehty, niin mies käy autolla sitten töistä syömässä (joko jossain tai kotona esimerkiksi olet tehnyt valmiiksi kun tulee ja hinta ei näin päätä huimaa). Jotenkin hassua, että tämmösestä huonotuulisuudesta on saatu nyt näin iso ongelma aikaiseksi. Keskustelkaa!

Yhteistyössä