Ärsyttää miehen lapsen hoitaminen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veetutus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap: ymmärrän hyvin. En tajua, miksi lapsi edes tulee teille, jos isä ei ole kotona. Isäähän hän tulee tapaamaan. Minusta naurettavaa hakea lisää tapaamisoikeuksia, jos ei ole edes kotona lapsen tullessa...

Jo on vastauksia :O Eiks sitä lapsen tuloaikaa pysty millään siirtämään? Siis lapsen äiti, ei vissiin osaa joustaa tapaamisasioissa? Eihän siinä ole mitään mieltä, että lapsi tulee isäviikolle, mutta isä ei ole tavattavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Jo on vastauksia :O Eiks sitä lapsen tuloaikaa pysty millään siirtämään? Siis lapsen äiti, ei vissiin osaa joustaa tapaamisasioissa? Eihän siinä ole mitään mieltä, että lapsi tulee isäviikolle, mutta isä ei ole tavattavissa.

Jos näissä asioissa olisi jotain pelivaraa, niin ei mies olis oikeuden kautta sopimusta hakenut.. Äiti ei jousta, olisi vaan mielissään, jos lapsi ei meille tuliskaan.. =(

Alkuperäinen kirjoittaja Lania:
Ap: ymmärrän hyvin. En tajua, miksi lapsi edes tulee teille, jos isä ei ole kotona. Isäähän hän tulee tapaamaan. Minusta naurettavaa hakea lisää tapaamisoikeuksia, jos ei ole edes kotona lapsen tullessa...

Näinhän se on..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:

Jos näissä asioissa olisi jotain pelivaraa, niin ei mies olis oikeuden kautta sopimusta hakenut.. Äiti ei jousta, olisi vaan mielissään, jos lapsi ei meille tuliskaan.. =(

Noin vähän ajattelinkin, kun oikeudessa ovat olleet. Noh, se on surullista, että äiti on...tuommoinen. Kaikkihan on sitten vissiin siusta kiinni, jotta haluutko hoitaa vai et. Saathan kieltäytyäkin.

Ja kyllä isäkin voi kertoa, että nyt on työeste, ei se kuitenkaan niitä tulevia tapaamisia vähennä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lania:

Kai te ymmärrätte, ettei tässä puhuta viikosta, vaan kahdesta työpäivästä, jotka aloittaja joutuu viettämään miehensä lapsen kanssa. Uudenvuodenpäivä sattuu vuonna 2010 perjantaiksi, joten heti sen jälkeen tulee viikonloppu. Loppiainen on keskiviikkona, ja jälleen vapaapäivä. Eli tämä pätkä on juuri ihanteellinen aika ottaa lapsi pitemmäksi ajaksi, jos ei ole mahdollista pitää lomia haluamallaan hetkellä.

Asia erikseen on, jos ap:n mies olisi vuorotyöläinen. Mutta ei hän sitä ainakaan mainitse.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Tällä palstalla yhdistelmä äitipuoli+hiukan negatiiviseen viittaava teksti lapsesta tai lapsen äidistä tai lapsen isästä aiheuttaa joka kerta saman reaktion.

Näinhän se ikävä kyllä on. Omaa ukkoa ja kakaraa saa haukkua rätkyttää vaikka kuinka, mutta äitipuoli ei voi mitään pahaa sanoa miehestään ja vielä vähemmän tämän lapsista :|

Tottakai ap on kyrsiintynyt siitä, että mies olettaa automaattisesti hänen hoitavan lasta. Ihan samalla tavoin minuakin on pänninyt, kun mies lähtee baariin niinä viikonloppuina, kun lapsensa ovat meillä. Ei minulla ole koskaan ollut mitään näitä lapsia vastaan, mutta on se nyt vaan niin, että isäänsä ne lapset tulevat katsomaan eivätkä minua. Enkä minä ole mikään ilmainen lastenhoitaja.

eikös jos olette yhdessä niin lapsi on myös tavallaan sinun eli olet ns äitipuoli. kyllä mä sen verran mieheni lapsesta välittäisin että voisin sen kanssa kaksi päivää viettää keskenäänkin sen kahdeksan tuntia jonka mies on töissä- nyt katotaan kuinka sitoutunut mieheen olet, lapsi kuuluu teidän perheeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja www:
eikös jos olette yhdessä niin lapsi on myös tavallaan sinun eli olet ns äitipuoli. kyllä mä sen verran mieheni lapsesta välittäisin että voisin sen kanssa kaksi päivää viettää keskenäänkin sen kahdeksan tuntia jonka mies on töissä- nyt katotaan kuinka sitoutunut mieheen olet, lapsi kuuluu teidän perheeseen.

Höpö höpö..=) Sanot "välittäisi..."eli et taidan elää uusperheessä, sillon sun on aika hankala edes kuvitella, miten käyttäytyisit ja miten et. lapsi ei todellakaan ole mun, eihän siitä minun lapsi tule, jos menen hänen isänsä kanssa naimisiin, hänellä on edelleen isä ja äiti, omat vanhempansa. Kyllä olen sitoutunut perheeseeni ja ymmärrän, että siihen sisältyy myös mieheni lapsi edellisestä suhteesta, mutta tässä alotuksessa oli kyse siitä, että miehen tulisi olla sitoutunut viettämään etälapsensa kanssa aikaa..

No niin, katsoin kalenteria, niin eihän siinä tosiaan ole kun kaksi päivää..=/ Onneksi en kerennyt miehelle paasata siitä, kuinka lapsen täytyy saada viettää isänsä kanssa aikaa jne.. Onhan niillä monen monituista päivää olla yhdessä..=)

siis uskomattoman huono lukemisen ymmärtäminen tällä palstalla :o

ap.lle, ymmärrän että veetuttaa.. onko miehelläs pitkiä päiviä vai ehtiikö yhtään oleen lapsensa kanssa?? kurjaa on jos ei yhtään ehdi lapsensa kanssa olemaan :/

Vähän hassua hakea laajeempaa tapaamisoikeutta lapseen, jos ei edes sitten ole niitä laajempia aikoja lapsen kanssa.
Ettei vaan olis lapsen bioäidin kiusaamista.

Ja mua taas ällistyttää, miten äitipuoli ei ikinä ole palstakonseksuksen mukaan oikeassa missään asiassa.

Jos puuttuu liikaa lapsen asioihin, eli yrittää olla ns. vanhempi, eukot hyökkäävät kimppuun muistuttamaan että sillä lapsella kuule on aivan ne biologiset vanhemmat ja äitipuolen sanalla ei ole mitään väliä. Sitten taas kun tarvitaan lapselle hoitajaa, se on äitipuolen vika jos ei haluakaan ottaa päiväkausiksi täyttä vastuuta lapsesta, jonka biologiset Ainoat Oikeat Vanhemmat ovat toisaalla. Äitipuoli ei ole syyllinen sen ydinperheen hajoamiseen, ainoastaan ne aikuiset ovat, jotka kuuluivat ydinperheeseen alunperinkin.

Jos tuo uusperhearki on lähellä sydäntä, niin kannattaa rekkautua www.uusionni.net sivustolle. Siellä meitä kohtalonkumppaneita on enemmänkin miettimässä äitipuolen vaativaa roolia.

Yhteistyössä