Ärsyttää miehen tytön käytös joululahjasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusperheen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ymmärrä miks pitäs antaa nyt?? :( Pitäähän muidenkin lasten odottaa kiltisti jouluun.. Tai siis ainakin mun mielestä tai sitten on turha edes joululahjaksi mitää hankkia..!! Kyllä noin iso jaksaa odottaa jouluun!! Ihme mielipiteitä tääl..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Mä en nyt ihan ymmärrä syytä siihen, ettei lahjaa voisi antaa etukäteen. Menettääkö se jotenkin osan merkityksestään, vai miten? Kun isälle ja tytölle sopisi tuo menettely, miksi sun pitää olla heidän sopimuksensa esteenä?

Voisitko selittää lisää, että ymmärtäisimme paremmin?

Siis tytölle pitäis ostaa sitten uusi joululahja. Pitäis kuulemma olla aukaistavaa kuitenkin jouluaattonakin. Eli siinä syy.

Älä nyt viitsi olla nuija! Voihan tytölle laittaa suklaalevyn aukaistavaksi. Tää koko juttu haisee ja muuttuu viesti viestiltä hullummaksi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Niinhän se on,omat lapset ja vieraat kakarat :) olet aikas kamala äitipuoli jo tämän kirjoituksen perusteella, ei ole ihme, ettei lapsi ole isäänsä tavannut aikoihin.

Heh, hyvä yleistys. Mitä tekemistä äitipuolella on sillä ettei lapsi halua tavata isäänsä?

Jos on kovin vittumainen akka, niin ei kai se lapsi sinne halua mennä, urpo!

Niinhän se on,omat lapset ja vieraat kakarat :) olet aikas kamala äitipuoli jo tämän kirjoituksen perusteella, ei ole ihme, ettei lapsi ole isäänsä tavannut aikoihin.

Tässä taas katkera lähivanhempi, joka ei voi kestää, että exällä on uusi puoliso ja tällä puolisolla hyvät välit miehensä lapsiin.

Miksi ihmeessä ap haukutaan, kun on ostanut tytölle JOULUlahjan, joka annetaan JOULUNA? Eihän perheessä muutkaan saa lahjoja ennen joulua.

Heh, mä olen se lähivanhempi, ja mun uudella on erittäin hyvät välit mun ja EXÄN lapsiin, mietippä sitä hiljaa mielessäs!

Eikä kyllä ole koskaan vertaillut, että oma osaa ja toi sun ei :)

Tässä taas katkera lähivanhempi, joka ei voi kestää, että exällä on uusi puoliso ja tällä puolisolla hyvät välit miehensä lapsiin.

Miksi ihmeessä ap haukutaan, kun on ostanut tytölle JOULUlahjan, joka annetaan JOULUNA? Eihän perheessä muutkaan saa lahjoja ennen joulua.

Heh, mä olen se lähivanhempi, ja mun uudella on erittäin hyvät välit mun ja EXÄN lapsiin, mietippä sitä hiljaa mielessäs!

En minäkään vertaile lasten kuullen, enkä edes mieheni kuullen, saati sitten tytön äidin kuullen. Joskus vaan ei jaksa pitää suuta kiinni ja tämä on mun mielestä hyvä paikka sille. Ei tule paha mieli kenellekään osapuolelle. Kohtelen kyllä kaikkia lapsia samalla tavalla (minun, sinun ja meidän lapsia)

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:

Heh, hyvä yleistys. Mitä tekemistä äitipuolella on sillä ettei lapsi halua tavata isäänsä?

Jos on kovin vittumainen akka, niin ei kai se lapsi sinne halua mennä, urpo!
Nyt täytyy peesata sua. (nimimerkki: kokemusta on)

Mä olisin sanonut, etten ole vielä puhelinta ostanut, mikä ihmeen porvoolainen tää ap on?

Niin minäkin olisin sanonut, mieheni kertoi tytölle heti puhelimen ostettuaan, että on ostanut sen. Ja en ole Porvoosta ja juttukaan ei ole sieltä. Valitettavasti. Mutta antaa olla. Mä harmittelen asiaa täällä yksikseni, ei tarvitse teidän, jotka ette usko asiaa, vastailla.

En minäkään vertaile lasten kuullen, enkä edes mieheni kuullen, saati sitten tytön äidin kuullen. Joskus vaan ei jaksa pitää suuta kiinni ja tämä on mun mielestä hyvä paikka sille. Ei tule paha mieli kenellekään osapuolelle. Kohtelen kyllä kaikkia lapsia samalla tavalla (minun, sinun ja meidän lapsia)

Ajattelutapasi kertoo sen miten kohtelet heitä, joten turha selitellä.

Mä olisin sanonut, etten ole vielä puhelinta ostanut, mikä ihmeen porvoolainen tää ap on?

Niin minäkin olisin sanonut, mieheni kertoi tytölle heti puhelimen ostettuaan, että on ostanut sen. Ja en ole Porvoosta ja juttukaan ei ole sieltä. Valitettavasti. Mutta antaa olla. Mä harmittelen asiaa täällä yksikseni, ei tarvitse teidän, jotka ette usko asiaa, vastailla.
Toki uskotaan, mutta myös huomataan, että olet v....tumainen akka.

Hyvin huomaa taas tän eron, kun kyseessä on äitipuoli joka kirjoittaa mielipiteensä asiasta joka olisi lähivanhemman kirjoittamana saanut ihan toisenlaisen vastaanoton. Nyt täällä on osa porukasta takertunut vain siihen, että äitipuoli on kauhea akka jne.

Ap: oot ihan oikeilla linjoilla asian suhteen !!!

Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
olen kyllä sitä mieltä että joululahjat vasta jouluna. Ja en nyt ymmärrä miksi ap ois v-mäinen akka..

Kirjoituksensa perusteella: MINUN tyttöni kyllä osaa, mutta tuon ei ! Ajattele jos kyse olisi sinun lapsestasi ja häntä arvosteltaisiin täällä.

Tämä ap:ta vastaan kääntyminen alkaa olla jo vanha juttu. On se kumma kun puolison lapset ei saisi ikinä edes ärsyttää tai on paska ja vittumainen akka. Kyllähän nyt ap:lla on ollut eniten järkeä tässä asiassa, mutta vaikeahan se tosiaan on yrittää sitä järkeä saada taottua niille muille, kun itse kuitenkin on vain äitipuoli ja ilmeisesti äiti ja isä toimivat toisin.

Ymmärrän vitutuksen kyllä täysin, ei meilläkään tuommoisia vaatimisia katsottaisi. Kuitenkin voi olla, että käytännössä joutuu vaan sietämään sitä, että muut ovat typeriä ja tekevät typerästi. Miehelle voisi ehkä sen verran takoa, että tosiaan jos joululahja annetaan aikaisin niin tekee selväksi ettei niitä muita lahjoja enää tule. Siis toki voi olla konvehtirasia tai shampoota jne. paketissa jos tuntuu että se on tärkeää, mutta mitään "oikeaa" lahjaa ei kyllä noin kalliin paketin lisäksi tipu. Miehestäsi kai tämä nyt eniten riippuu.

olen kyllä sitä mieltä että joululahjat vasta jouluna. Ja en nyt ymmärrä miksi ap ois v-mäinen akka..

Kirjoituksensa perusteella: MINUN tyttöni kyllä osaa, mutta tuon ei ! Ajattele jos kyse olisi sinun lapsestasi ja häntä arvosteltaisiin täällä.

No en osaa tuohon tilanteeseen mitenkään mieltää omaa lastani, koska mun periaate on että lahjat saadaan kyseisenä päivänä kun ne kuuluukin saada.
Ja totuushan tuossa on se että hänen lapsensa osaa näköjään odottaa sitä lahjaa, jonka tietää olevan osteetuna ja kotona, mutta tämä miehen lapsi ei osaa sitä odottaa vaan haluaa saada lahjansa heti ja uuden lahjan sitten jouluksi.

Niin...osaatkos ajatella, että ehkä tässä tulee vastaan sellainenkin tilanne, että jos tälle yhdelle lapselle annetaan tuo kallis lahja jo ennakkoon ja sitten muut lapset näkevät, että samainen muksu saa kaikesta huolimatta vielä lisää lahjoja niin millaisen viestin vanhemmat antavat muille lapsille ?
Ja niinhän se on, jos minä olisin saanut omalle muksulleni menemään tuon ajatuksen päähän ettei lahjoja saada aiemmin niin kyllä vois hieman ottaa päähän jos toisen muksu ei taas tätä tapaa suostuisi hyväksymään.

ainahan me äitipuolet ollaan kauheita akkoja, vihataan niitä miehen entisen suhteen lapsia... |O

Ei varmaan aina, mutta tässä tapauksessa, KYLLÄ!

Niin kauheaa äitipuolihan sen täytyy olla, kun ei halua antaa JOULUlahjaa ennakkoon...kun ei muutkaan saa. läpeensä paha...mielenvikainen ja ties mitä muuta paljastuukaan tän ketjun myötä.
Sulla on vieras aika löyhät kriteerit siitä miten ihmisestä tulee paha....

Yhteistyössä