Ärsyttää mies!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miehet-on-pyllystä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miehet-on-pyllystä

Vieras
Meillä on niin erilainen ajatusmaailma ja ajatukset tästä suhteesta että hohhoijaa.

Ollaan vastikään samaan talouteen molemmat päädytty ja mua ottaa päähän ja ärsyttää miehen ajatusmaailma. Tietenkin kummankin pitää luopua tietyistä esineistä ja tavaroista, jopa huonekaluista jotta sovimme samaan asuntoon kaikki, sehän nyt on selvää. Mies ajattelee niin että haluaa säilyttää huonekalunsa, vaikka sitten varastossa, koska JOS meille tulee ero niin hän ei jää tyhjän päälle. Mä taas ajattelen sen niin, etten edes mieti tulevaa mahdollista JOS-eroa, vaan sitten mennään silloin tilanteen mukaan, en mä rupea säilömään vanhaa sohvaani tai telkkaria varastossa "jos me erotaan". ÄH!
Ymmärrän kyllä että mies on kahdesta pitkästä aikaisemmasta suhteestaan saanut lähteä (jätetty ) ja se on varmasti jälkensä jättänyt, mutta hei... Me ei voida yhteistä autoakaan hankkia koska hänellä on huonoja kokemuksia kun eksänsä kanssa osti auton ja sitten erossa auto jäi eksälle vaikka hän oli siitä enempi maksanut jne jne.

Tää vaikeuttaa mun oloa ihan hirveesti, koska mä en ajattele niin että "JOS ERO TULEE", se ei ole edes vaihtoehto mun ajatuksissa, vaan elän tätä hetkeä NYT. JOS se ero joskus tulee niin se tulee, ei siihen saa eikä kuulu mun mielestä varautua...

Argh. Neuvokaa nyt mua, onks toi mun mies ihan normaali??

noh. meillä nyt ei ollut huonekalu ongelmaa kun mies osti talon tavaroineen ja mulla kamaa vähän kun olen ollut opiskelijana tähän asti mut

just tuon jos tulee ero jutun takia ei otettu yhteistä asuntolainaa vaan kämppä on miehen. ja kun mä saan hommattua vähän rahaa säästöön tms niin mulle ostetaan oma kämppä jota voin vaikka vuokrata.

autokin on miehen nimissä. kylläkin siksi et turha mun on vähiä rahojani siihen pistää.

mut sit ollaan ostettu yhdessä huonekaluja, skootteri ja espressokeitin.

mut en tiiä miten auttaa. toisaalta ymmärään. en minäkään omista tavaroistani haluaisi luopua. ja jos ei ne tiellä ole niin antaa olla varastossa. voihan ne myöhemminkin myydä. varsinkin jos juuri yhteen ootte muuttaneet niin voi olla viel vähän jännitystä. vuoden kahden päästä mies voi jo olla eri mieltä.

pahat erot jättää jälkensä aina.

Kiitos Viima80 :)

Asiaa puhut, tässä taitaakin olla kyse siitä että mua harmittaa vaan tuo asenne että "jos tulee ero". Jos ja jos. Tottakai se voi tulla, mutta voi se olla yhtälailla tulemattaki. Siis ärsyttää että valmiiks varautuu sen varalle, ihan kuin ei luottais että tää kestää.. en osaa selittää. Me varmaan vaan miehen kans ajatellaan niin eri tavalla nää jutut. Mulle ei oikeesti tulis mieleenkään että ei voitais ostaa yhessä jotain tai ei voitais jakaa asioita, se on vaan materiaa mulle! Sitä saa uutta jos ero tulee eikä se varmasti oo miehelläkään rahasta kiinni. En tavallaan tykkää tosta "pidän kynsin ja hampain entisestä elämästä kiinni"-mentaliteetista, vaikka kyse nyt onki vaan joistain huonekaluista... Et joo, kyllä mä tavallaan miestäni ymmärrän kun se on kahteen kertaa tippunu tyhjän päälle mut SILTI en ymmärrä :D

Kyllä toi miehen käytös musta vaikuttaa ihan van siltä, että se on realisti. Enkä tarkoita sitä, että sä jotenkin leijuisit pilvilinnoissa. Ja ymmärrän kyllä, että sua ärsyttää, kun et itse jaksa etukäteen murehtia ehkä joskus tulevaa eroa, mikä on ihan hyvä asenne. Anna sen säilöä niitä kamojaan. Muutaman vuoden päästä se luultavasti jo luopuu niistä. Toi autojuttu kuulostaa kummalta. Tee selväksi, että teidän suhteessa sovitaan säännöt sille, mikä on yhteistä ja mikä kenenkin omaa ja maksetaanko yhteiset puoliks vai suhteessa tuloihin. Ja jos menette naimisiin, niin avioehto, ettei tarvi kamoista riidellä.

Meil on kaikki yhteistä, melkein kaikki huonekalutkin on uusia, ostettu tai saatu tms sen jälkeen kun alettiin seurustelemaan, kun vanhat oli, noh, vanhoja.
Ei olla ajateltu että mitä jos tulee ero, vaikka yksi tuttu yritti pakottaa miehen ottamaan avioehdon, kun kuulemma kuitenki huijaan. (Huijaan mitä? ne velat vai mitä miehellä silloin oli? :D)

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Kyllä toi miehen käytös musta vaikuttaa ihan van siltä, että se on realisti. Enkä tarkoita sitä, että sä jotenkin leijuisit pilvilinnoissa. Ja ymmärrän kyllä, että sua ärsyttää, kun et itse jaksa etukäteen murehtia ehkä joskus tulevaa eroa, mikä on ihan hyvä asenne. Anna sen säilöä niitä kamojaan. Muutaman vuoden päästä se luultavasti jo luopuu niistä. Toi autojuttu kuulostaa kummalta. Tee selväksi, että teidän suhteessa sovitaan säännöt sille, mikä on yhteistä ja mikä kenenkin omaa ja maksetaanko yhteiset puoliks vai suhteessa tuloihin. Ja jos menette naimisiin, niin avioehto, ettei tarvi kamoista riidellä.

Aivan. Mutta sehän se, kun ajatellaan niin eri tavalla, niin mua ärsyttää sen realistinen asenne ja tollainen varautuminen kun itte elän tätä hetkeä ja koitan ajatella positiivisesti tulevaisuudesta, ikinähän ei voi tietää mitä tapahtuu, mutta en viitti murehtia ja suunnitella etukäteen, se tuntuis siltä kuin piruja seinille maalais!... Ääh, no hautokoon tavaroitaan sitten :D

Yhteistyössä