T
töihin menossa
Vieras
Teen 3vuorotyötä ja mies tavallista päivätyötä. Ajattelimme hyödyntää tämän lasten päivähoidon suhteen ja pyysin pomoltani etten tekisi arkena aamuvuoroja ollenkaan, tämä sopi pomolle hyvin, muutenkin teen lyhennettyä viikkoa 3-4 työpäivää viikossa ja korkeintaan se 3 työpäivää arkena. Ajattelimme sitten että lapsille riittää osa-aikanen hoitopaikka (alle 5h/päivä) ja korkeintaan 12 päivää kuussa koska jos mulla iltavuoro niin meen töihin klo 15 ja mies pääsee joka päivä klo 16 eli ei kauaa tarvis hoidossa olla ja yövuorojen aikaan mies veisi aamulla ennen töihin menoa, mä nukkuisin muutaman tunnin ja hakisin lapset päiväunille kotiin ja jatkaisin unia sitte tai kun mies tulee kotiin.
Onko tää oikeasti tosi huono idea? Ainakin tuntuu siltä mitä kommentteja saa läheisiltä... Lapsilla ikää 2v ja 3v. Kuulemma kaikki hauska tapahtuu päiväkodissa aina aamupäivällä niin meidän lapset kärsis siitä kun saavat olla siellä vaan pari tuntia iltapäivästä...
Tää systeemi ajateltiin ihan että saatais itse viettää enemmän aikaa lasten kanssa kun meidänhän ne on niin olis mukava hoitaa ne itse ja saada samalla myös itse nauttiakkin omien lasten seurasta ja itse kasvattaa niitä jne. Musta tuntuu niin karulta että ton ikäiset olis valtaosan hereillä olo ajasta päiväkodissa....
Ja myös ajateltiin rahaa, tällä tavoin hyödytään mun töissä olosta mutta jos lapset kokopäiväsessä hoidossa niin käteen ei paljoa enempää jäis kuin hoitovapaalla.
Ja siis en ole vielä aloittanut töitä, vielä olen hoitovapaalla.
Onko tää oikeasti tosi huono idea? Ainakin tuntuu siltä mitä kommentteja saa läheisiltä... Lapsilla ikää 2v ja 3v. Kuulemma kaikki hauska tapahtuu päiväkodissa aina aamupäivällä niin meidän lapset kärsis siitä kun saavat olla siellä vaan pari tuntia iltapäivästä...
Tää systeemi ajateltiin ihan että saatais itse viettää enemmän aikaa lasten kanssa kun meidänhän ne on niin olis mukava hoitaa ne itse ja saada samalla myös itse nauttiakkin omien lasten seurasta ja itse kasvattaa niitä jne. Musta tuntuu niin karulta että ton ikäiset olis valtaosan hereillä olo ajasta päiväkodissa....
Ja myös ajateltiin rahaa, tällä tavoin hyödytään mun töissä olosta mutta jos lapset kokopäiväsessä hoidossa niin käteen ei paljoa enempää jäis kuin hoitovapaalla.
Ja siis en ole vielä aloittanut töitä, vielä olen hoitovapaalla.