Monelta lapset hoitoon? Auttakaa aivotonta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee

Vieras
Mulla alkaa kesätyöt..

Lapset päiväkodissa... mitä mä teen kun iskee iltavuoro (4viikoon osuu n. 7 iltavuoroa)

Iltavuoro on 14.30-21.30

Mies pääsee töistä 15.00,(kulkee pyörällä asemalla, ja junalla siis töiihin) olisi päiväkodilla n.16.00

Mietin vienkö lapset päiväkotiin 14.00 välipalalle jolloin ehdin hurauttamaan autolla töihin, mies kylläkin joutuu sitten viemään lapset pyörällä/ kävellen kotiin.
Näin ollen olisin lasten kanssa kotona koko päivän, ja he menisivät päiväkotiin 2 tunniksi.

Toinen vaihtoehto on viedä pojat n.10.00 päiväkodin pihalle, josta menevät sitten lounaalle ja päiväunille. Näkisin lapsia aamulla parisen tuntia...
Voisin ajaa pyörällä(+peräkärry) päiväkodille ja sieltä kotiin, ja töihin. Auto jäisi miehelle.

Mä en oikeesti osaa päättää... Toisaalta haluaisin olla lasten kanssa. Mutta meneekö hankalaksi päiväunien kanssa... Joka tapauksessa täytyisi kai herätä ajoissa. Jos nukkuvat pitkään aamulla, eivät nuku päiväunia päiväkodissa, ja eivät varmaankaan kotonakaan...

Auta muo päättämään... Mikä olisi paras lapsen kannalta?

voithan kokeilla ensin niin, että olet päivän lasten kanssa ja jos ei järjestely toimi, vaihdat toiseen systeemiin. Itse veisin ehdottomasti vasta kahdelta, varsinkin jos ei päiväunia välttämättä tarvitse. Meillä iltavuoroina vastaava järjestely, harmittaa vaan aina herätellä kesken päiväunien.

Minkä ikäiset lapset?

Mä veisin lapset (itselläni 1 ja 4v ) päiväkotiin kymmeneksi. Ulkoilisivat siellä ja söisivät ja sitten pääsisivät nukkumaan. Saisivat sen pari tuntia unta ja välipalan ja viel ehtisivät leikkiäkin.

Jos veisin vasta kun menen itse töihin niin joutuisin herättään lapset viim. 13.30 ja kuskaan heidät kahdeksi välipalalle päiväkotiin. Siellä he söisivät ja sit jo mennään kohta ulos. Ennemmin niin että saavat ehjemmän päivän ja riittäväst lepoa.
Kuitenkaan ei ole joka päivä tiedossa tuollaista niin sekin vaikuttaa paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ikäiset lapset?

Mä veisin lapset (itselläni 1 ja 4v ) päiväkotiin kymmeneksi. Ulkoilisivat siellä ja söisivät ja sitten pääsisivät nukkumaan. Saisivat sen pari tuntia unta ja välipalan ja viel ehtisivät leikkiäkin.

Jos veisin vasta kun menen itse töihin niin joutuisin herättään lapset viim. 13.30 ja kuskaan heidät kahdeksi välipalalle päiväkotiin. Siellä he söisivät ja sit jo mennään kohta ulos. Ennemmin niin että saavat ehjemmän päivän ja riittäväst lepoa.
Kuitenkaan ei ole joka päivä tiedossa tuollaista niin sekin vaikuttaa paljon.

Kiitos vinkeistä :)

Toinen täytti juuri 2v. ja toinen täyttää kohta 4v.

2v. nukkuu viikonloppuisin päiväunet, isompi ei yleensä. Molemmat nukkuvat päiväunet päikkärissä.

JA tosiaan ei ole kyse pitkästä ajasta iltavuoroja. JA selviän kyllä ilman lapsia :)
Mutta varsinkin nuorempi reagoi voimakkaasti jos ei näe minua tarpeeksi päivässä...

Eihän sun välttämättä tarvitse viedä lapsia jo kymmeneltä hoitoon. Rytmi säilyy myös jos heräätte myös iltavuoro- aamuina ajoissa, ulkoilette ja viet vasta syömään ja nukkumaan.. Näin jää myös aamuun aikaa.

Yhteistyössä