Ärsyttää noi Puuhamaan hinnat/liput!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "puuhamaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aloittaja taitaaa olla niitä jotka varaa mökin ja valittaa sitten kun joutui maksamaan mökistä täyden hinnan vaikka koko mökkivuokran ajan oli kylmä ja satoi vettä joten ei voitu grillata tai uida :laugh:

Kyllä mä ymmärrän, ettei mökin vuokranantaja ole ilmojen jumala Ukko.
Siksi mä en omistakaan mökkiä, enkä yleensä edes vuokraa niitä kuin päivää etukäteen. Sen sijaan huvipuisto voi itse päättää hinnoistaan ja miettiä, miten saada huokuteltua kävijöitä, kun kesä on ollut vähäluminen.

Kyllä mä ymmärrän, ettei mökin vuokranantaja ole ilmojen jumala Ukko.
Siksi mä en omistakaan mökkiä, enkä yleensä edes vuokraa niitä kuin päivää etukäteen. Sen sijaan huvipuisto voi itse päättää hinnoistaan ja miettiä, miten saada huokuteltua kävijöitä, kun kesä on ollut vähäluminen.

Myös mökin omistaja voi käsittääkseni päättää hinnoistaa ja miettiä miten saada houkuteltua kävijöitä? Myöskään huvipuisto ei ole ilmojen jumala Ukko.

Onneksi tämä kesä on ollut ainakin toistaiseksi suht vähäluminen. :) Voihan se toki olla että ne kunnon lumipyryt eksyy elokuun puoliväliksi tänne ja loppukesä lämmitellään takkaa, jolloin ei ainakaan pääse Puuhamaahan. :(

Odota ny jumalauta niitä parempia säitä niin ei tartte valittaa! Jos jokatapauksessa oisit työpäivän jälkeen muksuja sinne viemässä, niin odottelet vaan sopivaa hetkeä, kun ei kerta tartte lomistakaan sitte stressata. Eiköhän tässä parin kuukauden aikana yksi hellepäiväkin saada sinulle.

No onhan tässä odoteltu jo lähes kuukausi. Ei niitä oikein tunnu tulevan.
Lapsi kuitenkin haluaa huvipuistoihin, joten mitä tässä pitäisi tehdä koko alkukesä?
Lintsillä ollaan jo käyty liikaakin ja olisi kiva mennä muihin kesäpaikkoihin.
Ens viikolla lähdetään sit lomalle/työmatkalle, joten elokuun puolessävälissä vesipuistokausi on jo monesti ohi.

No onhan tässä odoteltu jo lähes kuukausi. Ei niitä oikein tunnu tulevan.
Lapsi kuitenkin haluaa huvipuistoihin, joten mitä tässä pitäisi tehdä koko alkukesä?
Lintsillä ollaan jo käyty liikaakin ja olisi kiva mennä muihin kesäpaikkoihin.
Ens viikolla lähdetään sit lomalle/työmatkalle, joten elokuun puolessävälissä vesipuistokausi on jo monesti ohi.

Sunnuntaiksi luvattu ihan nättiä säätä Janakkalaan.

Tai menkää vaikka Tykkimäkeen.

Jos huono sää on este huvipuistoretkelle, niin kannattanee miettiä jotain aivan muuta tekemistä kerta uskot koko loppukesän olevan huonosäinen.

Mikä se suurin ongelmasi tässä jutussa nyt on??

Alkuperäinen kirjoittaja ööö...;30034203:
Myös mökin omistaja voi käsittääkseni päättää hinnoistaa ja miettiä miten saada houkuteltua kävijöitä? Myöskään huvipuisto ei ole ilmojen jumala Ukko.

Mökin omistajat kyllä laskevat hintoja aina kysynnän mukaan, koska he tuntuvat olevan järkeviä. Jos mökkiä ei ole varattu tarpeeksi, niin hinta laskee.
Puuhamaa sen sijaan on ihan tyhjänä ja potee kävijäpulaa.

Mökin omistajat kyllä laskevat hintoja aina kysynnän mukaan, koska he tuntuvat olevan järkeviä. Jos mökkiä ei ole varattu tarpeeksi, niin hinta laskee.
Puuhamaa sen sijaan on ihan tyhjänä ja potee kävijäpulaa.

Ja se kutittaa persettäsi koska..? Laita heille palautetta jos kerta niin paljon liikuttaa heidän kävijäpulansa. Kerro kullanarvoiset vinkkisi.

Jos ongelmasi oli vain se että sua vituttaa maksaa koko päivän lipusta, ei voi muuta sanoa kuin että deal with it. Ärsyttävä kaikki mulle heti nyt asenne sulla. Tsillaa.

siis onko teillä vaan yksi lapsi? ootteko hirveen köyhiä jos ei oo varaa maksaa koko päivän lippua? lapsi joutuu pettymään :(

En ole köyhä, mutta en maksa palveluista, joita ei pysty käyttämään. Raha ei kasva puussa, joten olen tarkka, että saan rahoille vastinetta.

Miksi Puuhamaa valittaa, että on sääherkkä huvipuisto, jos he eivät tee jotakin, että ihmiset tulisivat kylmälläkin säällä puistoon?

Koska he vaativat tyäden hinnan palveluista, joita kävijät eivät voi käyttää!

Mahdat ap pettyä jos luulet että puuhamaa on PÄÄASIASSA vesipuistoa???!
Olet nähnyt vain sen telkkarimainoksen, etkä ole huomannut että puolet siinä mainoksesta on aivan toisesta puistosta???

Me käytiin viime vuonna puuhamaassa elokuun puolivälin tienoilla, ajoitettiin silleen että oli koulut alkaneet, ei siis ruuhkaa. Ja kelit oli loistavat, niin kuin ne nykyään tahtoo ollakin loppukesästä toisin kuin näin kesäkuussa. :) Tästä syystä tosiaan tänä vuonnakin samalla tavalla. Ja ihan käydään mekin töissä, kumpikin vanhempi ja vielä vuorotellen, silti päästään reissuun muulloinkin kuin lomalla. Ja teillä kun on vielä tarkoitus mennä työpäivän jälkeen, ei, en ymmärrä tätä ongelmaa. Ja ei, puolet ei todellakaan ole vesipuiston osuus.

Ja jatkan vielä, katso tästä kartasta se vesipuiston osuus!
http://www.puuhamaa.fi/suunnittele-vierailusi/park-map/

Nuo lätäköt missä on joutsenia ja veneitä tai mitä lie, ei ole uimakäyttöön. ;)

Mahdat ap pettyä jos luulet että puuhamaa on PÄÄASIASSA vesipuistoa???!
Olet nähnyt vain sen telkkarimainoksen, etkä ole huomannut että puolet siinä mainoksesta on aivan toisesta puistosta???

Mahtanet pettyä, jos luet aloituksen uudestaan, jossa mainitsen vesipuiston olevan suurin osuus siitä Puuhamaasta? Näin ainakin heidän nettisivuiltaan ymmärtää.
En katso telkkaria, joten en ole nähnyt mitään mainosta.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö...;30034229:
Ja se kutittaa persettäsi koska..? Laita heille palautetta jos kerta niin paljon liikuttaa heidän kävijäpulansa. Kerro kullanarvoiset vinkkisi.

Kyllä olen laittanutkin. Muistatko, mitä vaikka tapahtui Särkeäniemessä pari vuotta sitten? Väärinhinnoittleivat itsensä ja kärsivät kamalasta kävijäkadosta. Ihmeellistä, kun Puuhamaakin ihmettelee, kun puisto on tyhjänä säiden takia.

On ikävää, että huvipuistoreissu jää väliin sen takia, että eivät osaa laittaa hintoja niin, että olisi kävijöitä nyt kesäkuussakin.

Ilmoillehan ei kukaan voi yhtään mitään, mutta se että myydään vain koko päivän lippuja on niin suomalaista ! ja näköjään kaikki hyväksyvät sen, että koko päivän lippu mkasaa yhtä paljon kuin 2 tunnin lippu. Missään muussa maassa asiaa ei hyväksyttäisi

Hyvä esimerkki on Power Park. Olimme caravanalueella ja seilltä oli joka paikasta KAIKKI JÄÄTELÖT LOPPU. Lapsemme kävivät 30 min ennen sulkemista kysymässä, voivatko käydä ostamassa jäätelöt alueelta. Ei käynyt, olisi kuulemma pitänyt maksaa 7 e per hlö sisäänpääsystä - 30 min ennen sulkemista. Käsittämätöntä joustamattomuutta.

Seuraavana päivänä huomasin kun respasta ennettiin jollekin toimittajattajalle ja hänen koko perheelle ilmaiset liput ja rannekkeet. Myös perheen anopille ja apelle ja hyvitettiin liput, jotka olivat jo ehtineet ostaa. Moraalitonta ?

[QUOTE="ttttt";30034426]Ilmoillehan ei kukaan voi yhtään mitään, mutta se että myydään vain koko päivän lippuja on niin suomalaista ! ja näköjään kaikki hyväksyvät sen, että koko päivän lippu mkasaa yhtä paljon kuin 2 tunnin lippu. Missään muussa maassa asiaa ei hyväksyttäisi
[/QUOTE]

Linnanmäelläkin kyllä jo monessa paikassa on iltalippuja onneksi.
Harmittaa vaan, että monet paikat hinnoittelee itsensä ulos.

Kyllä olen laittanutkin. Muistatko, mitä vaikka tapahtui Särkeäniemessä pari vuotta sitten? Väärinhinnoittleivat itsensä ja kärsivät kamalasta kävijäkadosta. Ihmeellistä, kun Puuhamaakin ihmettelee, kun puisto on tyhjänä säiden takia.

On ikävää, että huvipuistoreissu jää väliin sen takia, että eivät osaa laittaa hintoja niin, että olisi kävijöitä nyt kesäkuussakin.

No kuule en muista. Mua ei hirveesti kiinnosta jos jollain ei ole bisnesälyä sen vertaa ettei osaa asiakkaita kalastella/pitää. Se on ihan heidän oma ongelmansa, ei minun. Taitaa sunkin ongelma olla jokin ihan muu kuin se, ettei ne tajua menettävänsä sinun kaltaisiasi köyhiä asiakkaita.

"maksavista asiakkaista" ööh,sähän et halua maksaa?

No joo, mulle tulee tässä nyt lähinnä mieleen, että herran jumala sä kuulut jonkun lähipiiriin. Eli joku joutuu elää sun kanssa joka päivä!

"koko alkukesä", eli nää 4 päivää ennen ensiviikkoa. Relaa ny mamuski.

Oltiin juuri Puuhamaassa, ei meillä ollut suuremmin uimasäätä (hieman kokeiltiin vaan liukumäkiä), mutta silti siellä kului kuusi tuntia ja vieläkin olisi lapset jääneet, mutta suljettiin jo... Toukokuussa oltiin Särkänniemessä ja elokuussa mennään Gröna lundiin. Jossakin välissä käydään myös siellä Serenassa, toivottavasti joskus on lämmintä.

Me olllaan Puuhamaassa käyty useampana kesänä. Kuumina päivinä ollaan käyty vesipuiston puolella, kylmempinä ei, mutta silti on aina kulunut siellä koko aukioloaika. Muksut tykkäävät. :) Omasta mielestäni miinusta on rähjäisyys ja risat laitteet mitä ei uusita, mutta eipä sen niin väliä tunnu muksuillle olevan.

Sisäänpääsymaksut on aika korkeat mutta eivät lähellekään esim. Särkänniemen tai Linnanmäen rannekkeiden tasoa. Muistaakseni viime kesänä oli alle 20 euroa per naama? Ja iso plussa on ne vetokärryt mitä sieltä saa vuokrata (1-2 eurolla kai), meillä on aina ollut kylmälaukussa omat eväät mukana jolloin ei ole tarvetta huvipuiston törkyhintaisille pizzoille/hotdogeille. Grillauspisteitähän siellä on paljon. Rahaa ei siis koko päivänä meillä ole kuulunut juurikaan muuhun kuin sisäänpääsymaksuun ja kotona tehtyihin eväisiin.

Eli jos ap lasket että satasella selviät koko päivän, huomioiden syömiset ja ilmaisen pysäköinnin (ei ole ilmaista esim. Särkänniemessä tai Linnanmäellä) niin ei se kokonaiskustannuksena ole mun mielestäni lainkaan paha.

Yhteistyössä