ärsyttää omat vanhemmat ja sisko:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huokaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huokaus

Vieras
Mulla on 9kk vauva ja yh. Porukat asuu2 km päässä ja käydään siellä päivittäin,tie pitäiskö vähentää.. no siis alkanu ottaa pattiin se kun koko ajan monta kertaa päivässä mun isäni tai äitini tai siskoni "mäkättää":" kato ny!"sillai suivaantuneen äänel, kun vauva vaikka lattial on ja meinaa ottaa jotai.. kyllä mä ny helvetti katon! tekis mieli huutaa! Tai ko vauva peruuttaa kohti johtoja,mitkä o reilun metrin pääs vielä,sisko huutaa "kato ny ettei se mee sin johtoihin!" kyl mä katon, sit sisko menee siirtää johdot syrjään.. ennen ko mä ehdin,ei vauva ollu viel lähelläkään ja olisin just nostanu sen pois. aaaaaaarhgt! ja mä siis koko ajan siin vaavin lähellä lattialla..

kyllä kuulostaa ärsyttävältä. Sano vanhenmillesi tai siskollesi että olet vauvan äiti ja osaat pitää huolen omasta vauvastasi ilman että hän menee sekaantuu johtoihin tai nappaa jonkun tavaran, vauvat ovat vauvoja. Sano heille suoraan miten sinua ärsyttää tämä tilanne ja jos asia ei mene perille, niin vähennä käyntejä =)

En nyt tahdo kuulostaa ilkeältä, mutta miun porukat ei kyllä kattelisi miuta ja muksuja joka päivä nurkissaan pyörimässä... tietty eihän kaikilla ole näin.

Kaipa hyö vaan huolehtivat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
porukat kyl siis tykkää että käydään..mut mul menee hermo

Tuolla tavalla taitavat ilmaista kyllästymisen.
Eivät kehtaa suoraa sanoa että älä tule joka päivä.
Mulla menisi hermot totaalisesti,jos tytär poikansa kanssa meillä joka päivä kuppaisi,vaikka miten rakkaita ovatkin.

He ovat vain ylihuolehtivaisia. Mulla on tuollainen täti, joka kyllä paljon hoitaa poikaa, mutta se on koko ajan vahtimassa, ettei poika mene väärään paikkaan ja ettei sille käy mitään. Välillä itteä naurattaa se höösääminen, kun itse kuitenkin otan paljon lunkimmin.
Mun isä on vähän samanlainen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
He ovat vain ylihuolehtivaisia. Mulla on tuollainen täti, joka kyllä paljon hoitaa poikaa, mutta se on koko ajan vahtimassa, ettei poika mene väärään paikkaan ja ettei sille käy mitään. Välillä itteä naurattaa se höösääminen, kun itse kuitenkin otan paljon lunkimmin.
Mun isä on vähän samanlainen kanssa.

itel tulee kyl masentunutkin olo et luuleeks ny oikeest etten mä osaa hoitaa/kattoo mun vauvaa..:/

Sanot heille vaan hyvin ystävällisellä äänellä hymyillen, että "kiitos neuvosta" =) Kyllä se vähitellen loppuu ;) Samaa systeemiä käytin oman äitini kanssa, kun hän tykkäsi esim. vesisateella soitella, että laitahan lapsille kumpparit jalkaan, kun ulkona sataa vettä. Mä tuumasin siihen aina vaan yliystävällisellä äänellä "kyllä äiti" :D

Joo sitä sanomista ei kyllä niin herkästi tule jos ei näe ihan niin usein. Se koti ei ole pienen lapsen koti ilmeisesti siinä mielessä että talon väki joutuu koko ajan pitämään lasta silmällä mikä kyllä alkaa käydä hermoon jossain vaiheessa, sun vanhempien ja sun.

Harva vanhempi haluaa päin näköä lapselleen sanoa ettei aina jaksaisi, toi vierailutahti on kyllä melkonen, aika sama kuin asuisit siellä...

Aikoinaan kun olin masentunut, soitin kotiin isälle joka päivä. (Se on ammattiauttaja.) Jossain vaiheessa tajusin, että ne puhelut oli aika lailla yksinpuheluita. Isä vain kuunteli, eikä aina kovinkaan aktiivisesti. Tajusin harventaa soittojani (masennuskin oli jo helpottamassa), ja isäkin rupesi taas juttelemaan mulle. :)

Vanhemmat ei aina raaski sanoa, että nähdäänkö/soitellaanko vähän harvemmin.

Jätä siis päivä väliin silloin tällöin.

No sun on helppo testata onko ne kyllästyny jokapäiväisiin vierailuihin. :) Sanot että sä et tänään/tällä viikolla aio lähteä heille, ja kutsut ne sun luo kylään. Jos eivät tule tai keksivät tekosyitä niin asia on selvä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No sun on helppo testata onko ne kyllästyny jokapäiväisiin vierailuihin. :) Sanot että sä et tänään/tällä viikolla aio lähteä heille, ja kutsut ne sun luo kylään. Jos eivät tule tai keksivät tekosyitä niin asia on selvä.

No meillä voisivat tulla vain siksi että saavat erilaista pullaa kuin kotonaan... :) Parempi testata siis jälleennäkemisen tarvetta/tarpeettomuutta siten ettei mene yhtenä tai kahtena päivänä.

Yhteistyössä