Ärsyttää pompottaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyhverö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyhverö

Vieras
Täytyy myöntää, että taidan olla liian kiltti tai sitten auttamaton nyhverö.

Esimerkiksi tänään; mies soittaa pää punaisena, että liikenne on seis, liikennevalot ei toimi ja poliisi ohjaa liikennettä plaplaaplaa. Ja että minun pitää nyt soittaa JONNEKIN ja hankkia tietoa että kuinka kauan kestää ja mitä on tapahtunut jne.

Sitten soitellaan neljään paikkaan ja etsitään netistä jne jne ja lopulta saan kiinni oikean tyypin joka sanookin että liikenne on normalisoitunut ajat sitten, Argh, mies ei vaan ole viitsinyt soittaa että kaikki ok. Ärsyttää, kun jouduin häiritsemään noitakin ihan turhaan.

Toinen esimerkki: Mies soittaa ulkomailta ja haluaa että etsin jonkin kivan ravintolan heille ja teen pöytävarauksen. Etsin netistä ensin koko valtion, yritän etsiä ko kaupunkia, löydän ravintolan ja sitten mieheltä tulee tekstiviesti, että "onko varmasti HYVÄ ravintola?!!!" Arrghh, sitten googlettelen ravintola-arvosteluita jne jne ja lopulta löydän kehutun ravintolan ja tekstaan sen miehelle. Vastauksena tulee myöhemmin, että kiitti, löysimme itse kivan ravintolan.

Ja näitä esimerkkejä riittää pilvin pimein. Ärsyttää tosi paljon, minulla menee TUNTEJA jonkin asian kaivamiseen ja yleensä sitä tietoa ei edes tarvita! Ahdistavaa, koska jos en ala kaivamaan tietoa yms niin mies soittaa aina vihaisena, että miksei sitä tietoa kuulu ja että enkö voi nyt todellakaan auttaa häntä jne jne.

Itteppä tuohon alistut niin älä valita! Ensin kato peiliin ja mieti miten olet päästänyt asiat tuohon malliin ja sitte kokoa itses hyvä kanssasisar ja sanot miehelles, että jos ei aikunen ihminen saa noita hoiettua ite niin sitte ne jää tekemättä!

Arvaappa moniko tuollasta kohtelua kestäs?

Alkuperäinen kirjoittaja Nyhverö;23834278:
Niinpä! Ilmeisesti pitäisi laittaa ensikerralla vastaus, että kuole nälkään jos et itse löydä ravintolaa.

Just näin! Tehet topin tuolle käytökselle ja piät siitä kiinni vaikka huutoa tulis kuinka! Sanot, että tämä loppu just nyt! Etkä sitte palaa enää takasin vanhaan.

Mulla oli ennen just tuollainen mies. Oli toooosi raivostuttavaa hoidella tuollaisia asioita hänen puolestaan, ja sitten jos joskus koetti kieltäytyä siitä, sai kauhean kiukunpuuskan niskaansa. Onneksi mies onkin nyttemmin entinen.

Onko muuten normaalia, että saa huudot siitä ettei ole vastannut puhelimeen kahteen tuntiin? Jos on esimerkiksi pihatöissä ja ei ole ottanut puhelinta mukaan niin hirveä huuto! Pitääkö se puhelin teipata vartaloon kiinni? Pitääkö ihminen olla puhelimella tavoitettavissa.

Ahaa, nyt just tuli puhelu mieheltä että pitäisi muuttaa pöytävaraus myöhemmäksi muttei sanonut että mihin kellonaikaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja nyhverö;23834283:
Muut vaimot eivät ilmeisesti sitten auttele miestään vastaavasti? Hitto soikoon, mä arvasin sen että mua vedetään ihan 6-0!!

Autan miestäni kaikessa, missä on järkevä auttaa, ja hän auttaa minua myös. Usein autetaan jopa pyytämättä, kun vaan huomataan, että toinen tarvii jossain apua. Mutta nuo sun antamat esimerkit on ihan käsittämättömiä... Siis mihin se liikenneruuhka siitä katoaa, jos joku alkaa soitella ja kysyä, että mistä se johtuu? No ei mihinkään. Tuollaiseen pyyntöön (jota mun mies ei mulle tosin ikinä esittäis) vastaisin ekana, että mitä hyötyä siitä on, jos soitan? Ja se ravintolan etsiminen... *huokaus* Noh, kun olen ulkomailla, niin musta on paljon helpompaa joko avata silmät ja katsoa, mikä vieressä olevista ravintoloista näyttää kivalta, tai sitten kysyä joltain paikalliselta hyvää suositusta jostain sopivalla etäisyydellä olevasta ravintolasta, kuin saada kännykällä jonkun ravintolan osoite ja alkaa sitten miettiä, että missähän se mahtaa sijaita. Mutta joo, jokainen tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyhverö;23834320:
Onko muuten normaalia, että saa huudot siitä ettei ole vastannut puhelimeen kahteen tuntiin? Jos on esimerkiksi pihatöissä ja ei ole ottanut puhelinta mukaan niin hirveä huuto! Pitääkö se puhelin teipata vartaloon kiinni? Pitääkö ihminen olla puhelimella tavoitettavissa.

No ei ole normaalia.

Muut vaimot eivät ilmeisesti sitten auttele miestään vastaavasti? Hitto soikoon, mä arvasin sen että mua vedetään ihan 6-0!!

Kyllä meillä autellaan puolin ja toisin, mutta kohtuullisissa asioissa. Me myös ilmoitetaan, jos tilanne menee ohi. Yleensä tieto kuitenkin tulee tarpeeseen eli suotta ei toista vaivata. Itse kyllä hoidamme asiamme, jos suinkin pystymme. Ihan turhilta kuulostaa nuo sinun miehesi hyppyyttämiset. Ei kannata tuollaiseen pompotukseen suostua.

No minä teen samanmoisia palveluksia isälleni.. Saa myöskin todella pahat raivarit jos en tee ja vieläpä aika pian. Ihan aikuisia ollaan jo molemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyhverö;23834320:

Ahaa, nyt just tuli puhelu mieheltä että pitäisi muuttaa pöytävaraus myöhemmäksi muttei sanonut että mihin kellonaikaan!!

Tuo puhelinhomma on myöskin sama isäni kohdalla. Suuttuu silmittömästi jo siitäkin jos ei puoleen tuntiin ole tavoittanut minua. Samoin jos en ehdi vastaamaan puhelimeen ja soitan HETI takaisin, on jo hirveä kysely päällä että MIKÄ KESTI.

No ei kyllä, useinkin autan miestäni mutta hän kyllä pyytää nätisti ja on "kiitollinen" avusta, ei siis tiuski. Noita esimerkeistä voisin samantapaisia ajatella että mies soittaisi ja pyytäisi tarkistamaan jonkun osoitteen netistä kun ei löydä paikkaa, auttaisin kyllä ja hän olis tyytyväinen. Mutta ei tollasta älytöntä kuten ap;n kuvailemat.
En myöskään itse vaadi mieheltä tollasta tai sitten olen vaan itse niin paniikissa jossain liikenneruuhkassa enkä löydä perille niin voisin jotain tiuskia, mutta harvoin ja pyytäisin sitten anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja isin tyttö;23834407:
Tuo puhelinhomma on myöskin sama isäni kohdalla. Suuttuu silmittömästi jo siitäkin jos ei puoleen tuntiin ole tavoittanut minua. Samoin jos en ehdi vastaamaan puhelimeen ja soitan HETI takaisin, on jo hirveä kysely päällä että MIKÄ KESTI.

Tosta tulee vaan mieleen, että mun isä oli yli 70 ja jos yrittäisin 2h hälle soitella eikä vastais niin SÄIKÄHTÄISIN KOVASTI, vaikka järki sanois ettei mitään hätää niin tunne sanoo että jotain hänelle on käynyt ja makaa henkihieverissä.
Eli välttämättä ei tahallaan ole siitä vihainen vaan ehtii säikähtää kovasti.

isin tyttö > Ei ole normaalia. Miten suostut tuollaiseen?

Tehän voisitte alkaa käyttäytyä samoin kuin mies/isä. Sitten kun tulee vastalausetta, niin tokaisette itsensä käyttäytyvän samalla tavalla. Ehkä sitten silmät aukeaa ja tajuaa miten typerää se on. :D Jos ei viesti mene perille niin sitten vain napakasti sanotte vastaan ja voittehan te sanoa nytkin. Ei tuollaiseen pidä suostua. Tuo on kontrollointia, melkein kuin alistamista.

Itse en tykkää siitä, että puhelin ei ole kuuluvilla jos se kuitenkin on mahdollista pitää lähettyvillä. Itse välillä unohdan ottaa luurin mukaan, mutta huolehdin erityisen tarkasti, jos tiedän jonkun mahdollisesti tavoittelevan. Miehellekin olen muistuttanut, että tietyissä tilanteissa täytyy olla tavoitettavissa. Työpäivänsä aikana häneen saa yhteyttä vain viestillä käytännön syistä, joten pyrimme olemaan yhteydessä heti työpäivän jälkeen. Kiireelliset asiat hoidan tilanteen mukaan. Joskus ne vaan joutuu missaamaan eikä sille voi mitään. Toinen ei aina voi olla tavoitettavissa ja käytettävissä. Kännykät ovat tehneet ihmisistä kärsimättömiä, joten joitakin täytyy muistuttaa siitä, että välillä ei voi eikä tarvitse olla tavoitettavissa ja käytettävissä.

Siis miksi se mies ei itse voi soitella ravintolaan ja siirrellä varaustaan?? Sillä aikaa kun sinulle soittelee, olisi itse jo hoitanut homman. Taitaa olla aika nyhverö mies jos ei kerran itse uskalla soittaa vieraaseen paikkaan. Kaikkea sitä kuuleekin.

Auttelen miestä kyllä mutta en todellakaan ala soittelemaan millekkään taholle et mikä liikentees mättää..

ja ulkomaillakin mies saa etsiin ravintolansa ja tehdä pöytävarauksen ihan itse.

Ja ainakaa en paa tikkuu ristiin jos tollasella asenteella ollaan matkas.

Nyt vasta tajusit. Samalla vaivalla kun miehes soittaa sulle, se vois soittaa johonkin numerotiedusteluun. Mutta miks soittais, kun sä oot ilmainen.

Yhteistyössä