Ärsyttää tämä jatkuva ja ainainen väsymys, kun ......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tässä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tässä"

Vieras
pitäisi ja haluaisi tehdä yhtä sun toista asiaa ( esim; kotitöitä ) niin ei vain jaksa, kun on jatkuvasti väsy olotila. Sitten vain entisestään harmittaa, kun huusholli on ihan rempallaan.

Nytkin suunnittelin, että jospa tänään lähtisi vielä joululahjaostoksille. Vaan kyllä tuntuu taas, että kai se reissu on unohdettava. Ei huvita yhtään lähteä pitempää matkaa autolla ajamaan. Tosin kaupassakin olisi käytävä ihan perusruokaostoksiakin tekemässä, vaan en tiedä miten käy. Monesti nykyään on tämmöistä, että mielellään sitä vain on täällä kotona, kuin lähtee yhtään minnekään. Tai sitten toki tykkään lähteä, jos mies kuskaa. Mutta nykyään yksikseen autoilu ei pahemmin nappaa, kun jatkuvasti väsyttää ja väsyttää.

Labrakokeissa tosin tässä kuukausi sitten kävin. Ja muuten kaikki oli ok, paitsi hemppa oli alhainen. Kai tuo sitten tätä väsymystä teettää.

Todellakin alhainen hemppa väsyttää. Syötkö muuten terveellisesti, vihanneksia, lihaa?

Vitamiinit on tarpeen vaikka mediassa muuta länkytetään; D vitaa ainakin 50mikroa/pv, C.tä 500mg pari krt päivässä ja jotain monivitamiinivalmistetta lisäksi.
Tuo riittävä D korjaa myös hemppaa koska ravinnosta imeytyy paremmin (edellyttäen että syöt kunnollista ruokaa, tietysti...)

Mep, olen syönytkin tässä kaikenlaisia vitamiineja ( sinkki + c -vita, d-vita, maitohappobakteereita jne.)

Tosin olen nyt koko syksyn ollut laihiksella. Vältellyt hiilareita.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;25012392:
Mep, olen syönytkin tässä kaikenlaisia vitamiineja ( sinkki + c -vita, d-vita, maitohappobakteereita jne.)

Tosin olen nyt koko syksyn ollut laihiksella. Vältellyt hiilareita.

Koita nostaa hieman hiilareita, kaikille ei sovi minimiin veto. Toivottavasti syöt sitten riittävästi rasvaa + protskujakin ;-)

Nukutko riittävästi ja hyvin? Ja katottiinko kilpirauhasarvot? Ulkoiletko päivittäin? Voisiko olla, että syöt liian vähän, ja siksi väsyttää? Mulle ei itselleni sovi hiilareiden jättäminen ihan minimiin, vaan tekee hyvää syödä sen kasvispainotteisen ruokavalion lisäksi esimerkiksi puuro tai pala ruisleipää päivittäin. Ja liian vähillä kaloreilla ei jaksa pitkään.

Tulipas kysymyksiä, mutta noista voisi johtua myös väsymyksen syy... Ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että alhainen hemppa todellakin väsyttää. Mulla se väsymys oli sellaista fyysistä väsymystä, että esimerkiksi täyden maitopurkin nostaminen tuntui isolta ja raskaalta työltä ja kaikki muu nostelu ja kumartelu, ja oli jotenkin sellainen hölmö olo koko ajan. Ajatukset harhaili jne. Pahimmillaan piti ottaa seinästä tukea seistessä ja kävellessä, mutta silloin oli jo tosi alhaiset lukemat, kun olin menettänyt paljon verta.

Enköhän nuku riittävästi, koska tykkään nukkua pitkät unet ( noin 10 tuntia ). Kilppariarvot ovat ihan kohdillaan. Ulkoilu on kieltämäti minimissään. Työ on sen verran fyysistä, että ei vain yksinkertaisesti jaksa lähteä illalla ulos kävelemään. Vaikka tiedänkin, että tuokin voi mahdollisesti väsymystä poistaa.

Yhteistyössä